خانهاخبار
بدافزار جدید اندروید و خطر جدی از دست رفتن اطلاعات

بدافزار جدید اندروید و خطر جدی از دست رفتن اطلاعات

بدافزار جدیدی به نام Mazer کشف شده است که می تواند با ارسال SMS کاربران را آلوده سازد و، بدون آنکه متوجه شوند، اطلاعات روی گوشی آنها را پاک کند.
۱۳۹۴/۱۱/۲۸

یک شرکت امنیتی دانمارکی بدافزاری کشف کرده است که با ارسال SMS می‌تواند تمام اطلاعات گوشی اندرویدی را پاک کند! پیش‌بینی می‌شود این بدافزار جدید، که Mazer نام دارد، حدود 100 هزار دستگاه از گوشی‌های کاربران دانمارکی را آلوده کرده باشد، ولی مشخص نیست تا چه اندازه به سایر کشورها گسترش یافته است.

 

image

 

روش کار Mazer به این شکل است که لینکی در قالب SMS به کاربران ارسال می‌کند که باز کردن آن موجب نصب نرم‌افزار Tor می‌شود. به این ترتیب هکر می‌تواند از طریق این نرم‌افزار به‌صورت ناشناس به گوشی کاربر دسترسی داشته باشد و تمام فعالیت‌های او را، همچون ارسال پیام متنی و برقراری تماس صوتی، زیر نظر بگیرد. اما خطرناک‌ترین کار این بدافزار پاک کردن و از بین بردن تمام اطلاعات ذخیره‌شده روی دستگاه کاربر است.
نکته جالب این است که اگر زبان گوشی اندرویدی کاربر روی زبان روسی تنظیم شده باشد، این بدافزار قادر نیست هیچ کاری انجام دهد. با این حال بهترین کار برای در امان بودن از Mazer این است که اپلیکیشن‌های خود را تنها از طریق گوگل پلی نصب کنید و اگر پیامی از فرد ناشناسی دریافت کردید که حاوی لینک بود، آن را سریعا پاک کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مهدی

۱۳۹۵/۴/۱۹
اخه تو دوره ای ک همه عکس میدارن فیسبوکو و تلگرام و اینستا
دزدیدن عکس و فیلم یکم کار قدیمی و خزیه و فکر نمیکنم بشه تهدیدی برای ایرانیا باشه
اطلاعات مهمی هم ک توی گوشیا نیست مگر یکاره مملکت باشی والا

مهران

۱۳۹۴/۱۱/۲۹
اره منم نظر شما رو تایید میکنم...
دیگه گند اندروید در اومده...عمرا دیگه گوشی اندرویدی نمیخرم.

مهمان

۱۳۹۴/۱۱/۲۸
HangRoid Ast Digar...!

kia

۱۳۹۴/۱۱/۲۸
اندرويد كه تكليفش معلومه
خدا كنه راهى به آى او اس پيدا نكنن :(

alireza

۱۳۹۴/۱۱/۲۸
من نمیدونم اندروید سیستم عامله یا بد افزاره که قراره اطلاعات مردمو ور داره میانگین دو هفته ای یک بار داریم از امن نبودن و مزخرف بودن اندروید مطلب داخل جی اس ام میخونیم من که عمرا دیگه طرف اندروید بیام