خانهاخبار
9 حقیقت درباره گوشی همراه که از آنها بی‌خبرید

9 حقیقت درباره گوشی همراه که از آنها بی‌خبرید

موبایل یکی از دستگاه‌هایی است که روزانه مدت زمانی طولانی با آن می‌گذرانیم. اما تا به حال فکر کرده‌اید چه نکات جالبی در مورد این وسیله ممکن است وجود داشته باشد؟
۱۳۹۴/۱۱/۲۸
image

 

زمانی که نمونه‌های اولیه تلفن همراه اختراع می‌شد، سازندگان آنها تصور نمی‌کردند اختراعشان تا این حد رواج پیدا کند. طی چند سال گذشته استفاده از موبایل تبدیل به نوعی اعتیاد شده و برای بسیاری از ما تصور زندگی بدون موبایل ممکن نیست. اما واقعا در مورد یکی از بهترین دوستانتان که در جیبتان قرار دارد چقدر می‌دانید؟ در این مقاله به 9 حقیقت جالب در مورد دستگاهی اشاره می‌کنیم که به‌طور متوسط 85 بار در روز با آن روبرو می‌شوید.

 

1- اولین موبایل جهان Motorola Dyna TAC 8000X بود

 

image

 

اولین موبایل جهان Motorola Dyna TAC 8000X نام داشت که مارتین کوپر در سال 1983 اختراع کرد. این دستگاه توانایی ذخیره اطلاعات 30 مخاطب را داشت. وزن دستگاه 1.1 کیلوگرم بود و با هر بار شارژ امکان مکالمه‌ای 30 دقیقه‌ای به کاربر می‌داد. فکر می‌کنید قیمت آن چقدر بود؟ 3999 دلار ناقابل!

 

2- اولین تماس با تلفن همراه در 3 آوریل 1973 برقرار شد

 

image

 

اولین تماس تلفنی را مارتین کوپر با دکتر جوئل انگل در تاریخ 3 آوریل 1973 برقرار کرد. این تماس با نسخه اولیه تلفن همراه Motorola Dyna TAC برقرار شد.

 

3- اولین تلفن همراه هوشمند را IBM ساخت

 

image

 

اولین تلفن همراه هوشمند درواقع عمری بیش از 20 سال دارد و شرکت IBM در تاریخ 16 اوت 1994 معرفی‌اش کرد. اسم رمز این گوشی نخست Angler (ماهی‌گیر) بود، ولی پیش از معرفی به Simon Personal Communicator تغییر نام داد. این تلفن همراه اولین موبایل تجاری با صفحه نمایش لمسی بود که با انگشت یا قلم می‌شد با آن کار کرد. روی این دستگاه قابلیت‌هایی مانند تقویم، ماشین حساب، دفترچه آدرس و دفترچه یادداشت به‌طور پیش‌فرض تعبیه شده بود.

 

4- نود درصد موبایل‌ها در ژاپن ضدآب‌ هستند

 

image

 

سونی یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید موبایل ضدآب است و جالب است بدانید در زادگاه این شرکت نزدیک به 90 درصد تلفن‌های همراه ضدآب هستند. مردم ژاپن علاقه خاصی به استفاده از موبایل زیر دوش حمام دارند!

 

5- رکورد عجیب اپل در سال 2012

 

image

 

اپل در سال 2012 موفق به فروش 37.04 میلیون دستگاه تلفن همراه در عرض 14 هفته شد؛ به عبارت دیگر، در هر دقیقه 262 موبایل و در هر ثانیه 4 تلفن همراه! آماری خیره‌کننده از شرکت مشهور امریکایی.

 

6- گران‌ترین موبایل جهان 15.3 میلیون دلار قیمت دارد

 

image

 

هرچه در قرن 21 پیش رفتیم، عده بیشتری صاحب گوشی موبایل شدند. برخی از آنها گوشی هوشمند داشتند و برخی نداشتند. همه مردم امکان تجربه زندگی لوکس ندارند، اما برای آنهایی که لوکس زندگی می‌کنند اپل نسخه مخصوصی از آیفون 5 معرفی کرد که پوشش خارجی‌اش از طلای 24 عیار دست‌ساز بود. دکمه Home آن نیز از الماس سیاه 26 قیراطی ساخته شده بود. لوگوی اپل و لبه‌های این گوشی از الماس سفید بود. این دستگاه لوکس با قیمت 15.3 میلیون دلاری‌اش گران‌ترین موبایل تاریخ لقب گرفت.

 

7- بیش از 80 درصد کاربران گوشی هوشمند از اندروید استفاده می‌کنند

 

image

 

تقریبا می‌توان آیفون را پادشاه گوشی‌های هوشمند دانست، اما، با وجود فروش بسیار خوب این گوشی، سیستم‌عامل اپل نتوانسته بازار گوشی‌های هوشمند را قبضه کند. براساس آمار موسسه comScore اندروید 82.8 درصد بازار را در اختیار دارد و در این زمینه iOS شکست خورده است.

 

8- بیشترین قبض موبایل: 201 هزار دلار!

 

image

 

همه ما معمولا از مبلغ زیاد قبض موبایلمان شاکی هستیم؛ بنابراین می‌توانید تصور کنید هنگامی که سلینا آرانوس قبض موبایل 201 هزار دلاری‌اش را مشاهده کرد، چه حالی پیدا کرد! اما دلیل صدور این قبض عجیب چه بود؟

سلینا دو برادر لال و ناشنوا داشت که از طریق پیامک با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند. البته در حالت عادی و با انتخاب طرح مخابراتی مناسب این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما در مدتی که سلینا به کانادا سفر کرده بود، یکی از برادران 2000 پیام ارسال کرد و از طریق اینترنت موبایل اقدام به دانلود ویدئوهایی کرد که هرکدام تقریبا 2000 دلار برای سلینا آب خورد!

 

9- شصت و پنج درصد کاربران اصلا اپلیکیشن دانلود نمی‌کنند

 

image

 

با وجود این که، طبق آمار، امروزه حدود 2.8 میلیارد نفر از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، براساس آمار موسسه comScore تنها 35 درصد کاربران اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های جدید می‌کنند!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علی

۱۳۹۴/۱۲/۱
سال ۱۹۷۳ با نسخه اولیه موبایل که هنوز یه طرح بود تماس برقرار شده

h

۱۳۹۴/۱۱/۲۹
جالب بود

Ali

۱۳۹۴/۱۱/۲۹
ببخشيدا در سال ١٩٨٣ اولين موبايل اختراع شد باشه قبول اونوقت اولين تماس با موبايل چطور در سال ١٩٧٣ برقرار شد ؟!؟!!

دانیال محمدی

۱۳۹۴/۱۱/۲۹
آمار جالبی بود ممنون

Pouria

۱۳۹۴/۱۱/۲۸
مرسی،جالب بود