خانهاخبار
شش دلیل برای اینکه Nexus 5X را بهترین گوشی میان‌رده بدانیم

شش دلیل برای اینکه Nexus 5X را بهترین گوشی میان‌رده بدانیم

نکسوس 5ایکس بهترین تلفن هوشمند میان رده است و برای این موضوع ۶ دلیل وجود دارد که در این مطلب آنها را خواهید خواند.
۱۳۹۴/۱۱/۲۵

عضو هفتم خانواده نکسوس گوگل، یعنی Nexus 5X، به همراه Nexus 6P در اکتبر ۲۰۱۵ معرفی و جایگزین نکسوس ۵ سال ۲۰۱۳ شد.

مانند نسخه پیشین، ۵ایکس را هم ال‌جی ساخته است، ولی تفاوت‌هایی با نکسوس پیشین به‌نسبت زمان معرفی دارد. در آن زمان نکسوس ۵ به‌خوبی در دسته تلفن‌های هوشمند رده‌بالا قرار می‌گرفت، ولی ۵ایکس از استانداردهای تلفن هوشمند میان‌رده در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برخوردار است. از طرفی نسخه جدید به ارزان‌قیمتی نکسوس ۵ نیست.

اما بدون هیچ شکی می‌توانیم نکسوس ۵ایکس را یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند میان‌رده بدانیم و برای این موضوع ۶ دلیل آورده‌ایم.

پیش از شروع مقاله باید اشاره کنیم که نکسوس ۵ایکس، مثل تمام محصولات میان‌رده، بدون اشکال نیست؛ به‌طور مثال: این محصول بدون بدنه فلزی ساخته شده، فاقد درگاه کارت حافظه جانبی است و از عمر باتری متوسطی بهره می‌برد. حتی کاربران گزارش کرده‌اند دستگاه برخی اوقات دچار لگ می‌شود، ولی کسی چندان اعتراضی به این موضوع نکرده است.

نکسوس ۵ایکس پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ و ۲ گیگابایت رم دارد که برای بسیاری از کارهای روزمره کاملا کافی است. البته طبیعتا محصولات رده‌بالا از سرعت و امکانات بیشتری برخوردارند. پیشنهاد می‌کنیم مطلب بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: نکسوس ۵ایکس  را از دست ندهید. 

بحث را کوتاه می‌کنیم و به ارائه ۶ دلیل برتری نکسوس ۵ایکس بین محصولات میان‌رده می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

۱- اندروید خالص با وعده ۲ سال به‌روزرسانی قطعی

 

image

 

نکسوس ۵ایکس با آخرین نسخه اندروید، یعنی مارشمالو ۶.۰ (که البته الان به ۶.۰.۱ به‌روز شده)، عرضه می‌شود و این یعنی در حال حاضر خالص‌ترین اندروید گوگلی را در اختیار خواهید داشت. مثل تمام دیوایس‌های نکسوسی، ۵ایکس هم جزو اولین محصولات دریافت‌کننده آپدیت‌های نرم‌افزاری سیستم عامل خود است که تا اواخر سال ۲۰۱۷ ادامه خواهد یافت. با کمی مقایسه درمی‌یابید که هیچ‌کدام از محصولات میان‌رده رقبا تا سال ۲۰۱۷ این مقدار به‌روزرسانی را دریافت نخواهد کرد.

 

۲- اسکنر اثر انگشت با دقت و سرعت بالا

 

image

 

حتی بین تلفن‌های هوشمند رده‌بالا هم کمتر محصولی پیدا می‌شود که اسکنر اثر انگشتی پرسرعت‌تر از نکسوس ۵ایکس داشته باشد. گوگل نام این اسکنر را Nexus Imprint گذاشته و محل قرارگیری‌اش را پشت دستگاه و درست پایین دوربین عقب تعیین کرده است. این سنسور دقیقا همان سنسوری است که در برادر رده‌بالایش، یعنی Nexus 6P، قرار دارد و نه‌تنها سریع است، بلکه از دقت بسیار بالایی بهره می‌برد. تقریبا در تمام شرایط می‌توانید از این اسکنر برای باز کردن قفل یا پرداخت‌های اینترنتی خود استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی مقایسه سرعت عملکرد اسکنر اثر انگشت نکسوس ۵ایکس و آیفون ۶اس را از دست ندهید.

 

۳- دوربین با فوکوس لیزری

 

image

 

نقطه اشتراک نکسوس ۵ایکس و نکسوس ۶پی تنها به اسکنر اثر انگشت ختم نمی‌شود و این موضوع شامل سنسور دوربین عقب هم شده است: یک لنز ۱۲.۳ مگاپیکسلی سونی IMX377 که از پیکسل‌های بزرگ (۱.۵۵ میکرومتری)، فوکوس لیزری و ضبط 4K بهره می‌برد. پیش از این نکسوس‌ها از دوربین‌های خوبی برخوردار نبودند، ولی امروز می‌بینیم که لنز ۱۲.۳ مگاپیکسلی این محصول از بهترین‌های بازار است. شایان ذکر است که به‌لطف قدرت سخت‌افزاری بیشتر نکسوس ۶پی، قابلیت ضبط ویدئوی اسلوموشن ۲۴۰ فریم بر ثانیه و حالت تصویربرداری سریع SmartBurst از مواردی است که فقط در آن دستگاه وجود دارد و در نکسوس ۵ایکس نیست.

 

۴- باتری با شارژ سریع

 

image

 

نکسوس ۵ایکس از عمر باتری چندان خوبی برخوردار نیست؛ البته می‌توانید تا یک روز کامل گوشی خود را در اختیار داشته باشید. اما خبر خوب این است که به‌لطف وجود پورت USB-C باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپری نکسوس ۵ایکس قادر است در حدود یک ساعت و نیم به‌طور کامل از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. همچنین شارژ دستگاه ظرف ۲۰ دقیقه به ۲۵ درصد می‌رسد و به همین دلایل ما در نکسوس ۵ایکس یکی از پر سرعت‌ترین باتری‌ها را از نظر شارژ بین محصولات میان‌رده داریم.

 

۵- نمایشگر با کیفیت بالا

 

image

 

صفحه نمایش نکسوس ۵ایکس ۵.۲ اینچی است که پنل IPS و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. با این اعداد ما به تراکم پیکسلی ۴۲۳ پیکسل در هر اینچ می‌رسیم که رقم بسیار خوبی است. طبیعتا ما در نمایشگر QHD (رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) تراکم پیسکلی به‌مراتب بالاتری می‌بینیم، ولی خوشبختانه چندان تفاوتی برای چشمان ما ایجاد نمی‌کند، چراکه قدرت بینایی ما در حدی نیست که بتوانیم این دو نمایشگر را از هم تمیز دهیم. نمایشگر نکسوس ۵ایکس رنگ‌ها را بسیار واقعی، با حداکثر و حداقل روشنایی بسیار مناسب و همچنین کیفیت نمایش خیره‌کننده به ما ارائه می‌کند و شما این ترکیب را در هر تلفن هوشمند میان‌رده‌ای پیدا نخواهید کرد.

 

۶- قیمت مقرون‌به‌صرفه

 

image

 

و برسیم به بحث قیمت که یکی از فاکتورهای اصلی خرید تلفن هوشمند است و از طرفی یک محصول فوق‌العاده اگر قیمت مناسبی نداشته باشد، لایق این صفت نیست. نکسوس ۵ایکس نخست ۳۷۹ دلار (۱۶ گیگابایت) و ۴۲۸ دلار (۳۲ گیگابایت) قیمت گرفته بود که بالاتر از انتظار ما بود. اما، به هر دلیل، از ژانویه گوگل این قیمت‌ها را به‌ترتیب به ۲۹۹ دلار و ۳۴۹ دلار کاهش داد و باعث شد افراد بیشتری توانایی مالی خرید این محصول را داشته باشند.

نظر شما در مورد نکسوس ۵ایکس چیست؟ آیا از نظر شما این محصول بهترین تلفن هوشمند میان‌رده است؟ اگر این موضوع را قبول ندارید، دلیل و گزینه پیشنهادی خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (30 نظر)

افشين

۱۳۹۵/۹/۵
ميشه ي گوشي بهم پيشنهاد كنيد تقريباباهمين مشخصات نكسوس 5 ولي اين دو عيب نخوردن كارت حافظه وتك سيم رو نداشته باشه؟
مشخصات گوشي اي ك ميخام:صفحه فول اچ دي- سرعت بالا وبدون مكث ولنگي چون باگوشي دايم دارم كار ميكنم- ترجيحا دو سيم و خوردن كارت حافظه هر سه همزمان- 4G باشه وسرعت اينترنت بالايي داشته باشه چون زيادبانت و واي فاي كارميكنم-دوربين هاي خوبي هم داشته باشه وعكساي خشكلي بگيره-ظاهرخوشكلو خوش دست- نگه داري شارژشم خوب باشه- و سخت افزار قدرتمندي داشته باشه.
از رنج قيمتي 1/400 الي 1/500 هم بالاتر نباشه
خواهشا هركسي بلده بهم بگه يا كارشناسان كمكم كنن.خيلي گشتم سردرگم شدم.
ممنون ميشم از حسن انتخابتون عزيزان.

Saeed

۱۳۹۵/۷/۱۶
سلام،خیلی گوشی های عالی هست،خانوادتن نکسوس داریم،عالیه همیشه آپدیت،اگه میخوای بخرینش یک ثانیه مکث نکنین،از هر لحاظ عالیه مخصوصا الان ک اندروید هفت واسش اومده.

مهدی

۱۳۹۵/۶/۵
با قند شکن دانلود کن عزیز :)

پوریا

۱۳۹۵/۴/۱۷
سلام من گوشی رو اپدیت امنیتی میخواهم بکنم هنگام اپدیت کردن با eror مواجه میشم باید چیکار کنم؟؟

majid

۱۳۹۴/۱۲/۲۸
دوستان محترم و عزیز لطف بفرمایید در مورد اون Houner 7 که گفتید در مورد خدمات پس از فروشش هم توضیح بدید . گوشی کجاییه؟ شرایط گارانتیش چطوره ؟ اصلا کدوم شرکت گارانتیش کرده ؟ تا چند وقت ؟این قسمت بیشتر به کار میاد بعد از خرید تا مشخصات گوشی ! من خودم دو سااله L9 داشتم از خدمات پس از فروش ال جی راضیم یعنی از 100 بهشون 79 میدم . واسه همین الان بیشتر مایلم از محصولات ال جی باشه