خانهاخبار
مایکروسافت و Acer بر نصب پیش‌فرض اپلیکیشن‌های این کمپانی به توافق رسیدند

مایکروسافت و Acer بر نصب پیش‌فرض اپلیکیشن‌های این کمپانی به توافق رسیدند

اخیرا مایکروسافت از توافق جدیدش با Acer مبنی بر نصب بودن اپلیکیشن‌هایش به صورت پیش‌فرض در تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند اندرویدی این کمپانی خبر داده است.
۱۳۹۴/۱۱/۲۲

شب گذشته، ۲۱ بهمن‌ماه ۹۴، مایکروسافت طی یک اطلاعیه رسمی اعلام کرد که Acer از این به بعد اپلیکیشن‌های این کمپانی را به صورت پیش‌فرض در محصولات اندرویدی‌اش نصب خواهد کرد. این توافق از نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد و در پی آن، برخی محصولات ساخته شده توسط Acer شامل تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌های اندرویدی با برخی اپلیکیشن‌های مایکروسافت، شامل ورد، اکسل، پاورپوینت، آوتلوک، اسکایپ، وان‌درایو و وان نوت عرضه خواهند شد.

image

Acer در مقایسه با دیگر کمپانی‌ها چندان تنوانسته اسم و رسم چندانی در بازار تلفن‌های هوشمند به پا کند، گرچه بیشتر محصولاتش تحت برند Liquid (که برخی آنها به سیستم عامل ویندوز مجهزند) عرضه می‌شوند. این کمپانی بیشتر در زمینه تبلت‌ها موفق بوده که از نمونه آنها می‌توان به سری Iconia و همچنین Predator 8 (تصویر فوق) اشاره کرد. اینکه اپلیکیشن‌های مایکروسافت در کدام‌یک از اسمارت‌فون‌های Acer قرار می‌گیرند، از نکات مبهم توافق فوق است که در آینده مشخص خواهد شد.

البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که چنین توافقی فقط با Acer ایجاد نشده و پیشتر، کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، ال‌جی، سونی و غیره هم بر سر این موضوع به تفاهم رسیده بودند. طبق گفته مایکروسافت در حال حاضر در حدود ۷۴ کمپانی جز شرکایی هستند که محصولات این شرکت را در تولیدات اندرویدی خود نصب می‌کنند. 

این موضوع از آن حیث مورد اهمیت است که با نصب بودن پیش‌فرض اپلیکیشن‌های مایکروسافت در محصولات اندرویدی، شاهد بیشتر دیده شدن این کمپانی در دنیای اپلیکیشن‌ها هستیم. متاسفانه مایکروسافت در زمینه ویندوز برای تلفن‌های همراه چندان موفق عمل نکرده و در حال حاضر سهم بازارشان در مارکت تلفن‌های هوشمند به زیر ۲٪ رسیده است. 

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که معمولا نصب بودن پیش‌فرض اپلیکیشن‌ها چندان به مذاق کاربران خوش نمی‌آید و باید دید اپلیکیشن‌های مایکروسافت قادرند این رویه را تغییر دهند یا نه. چرا که فعلا محصولات موجود در گوگل پلی از این کمپانی از محبوبیت و امتیاز نسباتا بالایی برخوردار است. 

شما چه فکری در این رابطه می‌کنید؟ 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Alireza

۱۳۹۴/۱۱/۲۳
حتما مایکروسافت موفق میشه و تو قسمت گوشی هم موفق خواهد بود.
مایکروسافت با نقشه به پیش میر فقط باید صبر کرد.