خانهاخبار
پیگرد قانونی اپل به‌دلیل خطای 53

پیگرد قانونی اپل به‌دلیل خطای 53

کاربرانی که تاچ آیدی یا دکمه Home آیفون خود را در تعمیرگاه‌های غیررسمی اپل تعمیر کرده‌اند، پس از به‌روزرسانی به iOS 9 با خطای 53 روبرو شده‌اند؛ مسئله‌ای که شاید اپل را به دردسر بیندازد.
۱۳۹۴/۱۱/۲۱
image

 

چندی پیش گزارشاتی از کاربران آیفون منتشر شد که از این قرار بود: دستگاه‌هایی که تاچ آی‌دی یا دکمه Home آیفونشان را تعمیرکاران غیررسمی تعویض کرده‌اند، پس از به‌روزرسانی به iOS 9 با خطای 53 روبرو می‌شوند؛ خطایی که به‌معنی از کار افتادن کامل گوشی و نابود شدن تمام اطلاعات داخل آن است. حال یک شرکت حقوقی قصد دارد به‌علت چنین اتفاقی از اپل شکایت کند. اپل در مورد این موضوع گفته است:

خطای 53 نتیجه بررسی‌های امنیتی است که ما برای امنیت کاربرانمان طراحی کرده‌ایم.  iOSبررسی می‌کند که تاچ آی‌دی آیفون یا آیپد شما با سایر بخش‌های دستگاهتان هماهنگ باشد. اگر سیستم‌عامل متوجه ناهماهنگی شود، خطای 53 رخ می‌دهد. این اقدام امنیتی برای  حفاظت از دستگاه کاربران در مقابل سنسورهای تاچ آی‌دی تقلبی ضروری است.

اما شرکت حقوقی PCVA معتقد است این اقدام اپل موجب نقض قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کننده در ایالات متحده است:

ما معتقدیم اپل عمدا با این کار قصد دارد کاربران را مجبور کند از سرویس‌های تعمیر خودش استفاده کند؛ خدماتی که بسیار گران‌تر از خدمات شرکت‌های متفرقه عرضه می‌شود. اپل برای دور نگهداشتن کاربرانش از استفاده از راه‌حل‌های جایگزین برای تعمیر دستگاهشان انگیزه خوبی دارد.

این شرکت در حال جمع‌آوری شکایات کاربرانی است که در این قضیه متضرر شده‌اند. یکی از اصلی‌ترین اتهامات به اپل این است که پیش از این هشدار نداده بود که کاربران در صورت تعمیر آیفونشان نزد تعمیرکاران غیررسمی با چنین مشکلی مواجه خواهند شد.

اپل گفته است کسانی که با خطای 53 مواجه شده‌اند با پشتیبانی این شرکت تماس بگیرند. باید منتظر ماند و دید آیا اپل در این ماجرا مجرم شناخته می‌شود یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

parham

۱۳۹۴/۱۱/۲۴
برو در مورد ضعف هاى اندرويد و هك شدنش و ويروس ها و اپ هاى مخربش تحقيق كن اونوقت ميفهمى چه اتفاقى افتاده. در ضمن اين ماجراى بلوتوث اپل ديگه قديمى شده ميخواى ايراد بگيرى يه چيز مسخره تر پيدا كنى بهتره..زاپيا و شِير ايت كه هست.الان با زاپيا و شِير ايت كى بلوتوث ميكنه

رضا

۱۳۹۴/۱۱/۲۳
اطلاعات ندارى نظر نده. الان تو آمار هاى جهانى اپل برترين شركت از نظر گارانتى و خدمات پس از فروشه و اين كه وقتى گوشيتو دست يه بيسواد بدى تعمير كنه بعدم خراب شه كاملا طبيعيه

اسم

۱۳۹۴/۱۱/۲۲
واقعا که شرکت خود خواهی گوشیاش بلوتوث نمیکرد میگفت امنیت حالاهم میگه امنیت مگه این همه ادم گوشی اندرویدی دارند چه اتفاقی برای امنیتشون افتاده مارو چی فرض کرده

helios

۱۳۹۴/۱۱/۲۱
تو کشوری که نمایندگی رسمی تعمیرات وجود داره چرا باید موبایل رو به تعمیر کار غیررسمی سپرد؟

djmk2548891

۱۳۹۴/۱۱/۲۱
فقط برای طرفدارای این برند بیخود باید تاسف خورد...همین طرفداران ساده و بدون آگاهی بودن که این اپل رو به اینجا رسوندن که بیاد همچین اعمال مزخرفی رو به اسم امنیت کاربر انجام بده!!!