خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی هدفون سنهایزر HD 598؛ تجربه شنیداری متفاوت!

بررسی تخصصی هدفون سنهایزر HD 598؛ تجربه شنیداری متفاوت!

این‌بار قرار نیست گوشی هوشمندی زیر ذره‌بین قرار دهیم، بلکه می‌خواهیم کمی تنوع به‌خرج دهیم و سراغ محصولی برویم که یکی از بهترین‌های بازار است. اگر قصد دارید یک هدفون باکیفیت بخرید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
image

 

نام سنهایزر با لاکچری و کیفیت عجین شده است. هدفون مورد بحث ما، یعنی HD 598، جزو محصولاتی است که نشان می‌دهد چنین عناوینی واقعا برازنده نام سنهایزر است.  طراحی منحصربه‌فرد این هدفون طوری است که چشم‌های بسیاری را به خود خیره می‌کند. صدای تولیدی این هدفون نیز دلنشین است و گوش کاربران متعددی را به خود جذب می‌کند. با ما همراه باشید تا به قسمت‌های مختلف این هدفون فوق‌العاده نگاهی دقیق بیندازیم.

دیستورشن صدا


image

واکنش به فرکانس


image

 

طراحی

 

image

 

هدفون سنهایزر HD 598 از آن دست هدفون‌هایی است که نمونه‌های مشابه کمی برایشان یافت می‌شود، مخصوصا وقتی پای طراحی وسط می‌آید. این هدفون فریم پلاستیکی به‌رنگ بژ دارد که رویش با چرمی بسیار باکیفیت پوشانده شده؛ البته سنهایزر خلاقیت به‌خرج داده و برای افزایش زیبایی در محل اتصال فریم به گوشی‌های هدفون از طرح چوب استفاده کرده است. این طراحی سبب می‌شود مخلوط رنگ بژ و قهو‌ه‌ای سوخته دل هر کاربری را برباید!

 

image

 

گوشی‌های هدفون نیز هم‌رنگ فریم هستند، البته سنهایزر سعی کرده طراحی را متفاوت کند و پشت گوشی‌ها را با طراحی براق چوبی تولید کرده تا جلوه بیشتری داشته باشد. هدفون موردبحث هدفونی با طراحی Open–Ear است؛ یعنی با گذاشتن هدفون روی سر تمام نویزهای محیط گرفته نمی‌شود و کمی از صدای اطراف وارد گوش می‌شود. شاید تعجب کنید، اما این موضوع چندان هم بد نیست و باعث می‌شود صدای تولیدی، برخلاف هدفون‌های Closed–Ear، خیلی شدید نباشد. درنتیجه صدای بهتری تولید می‌شود و کاربر نیز تجربه شنیداری بسیار بهتری کسب می‌کند. گوشی‌های هدفون رنگ شکلاتی دارند که در ترکیب با رنگ بژ و طرح چوبی آن بسیار زیبا جلوه می‌کنند و چشم‌ها را خیره می‌سازند!

 

image

 

دو ضمیمه پلاستیکی در فریم هدفون قرار گرفته‌اند تا کاربر هنگام استفاده از آن احساس راحتی کند. همچنین سنهایزر دو لولای کوچک در کنار هر گوشی قرار داده تا بتوان هدفون را برای سایزهای مختلف سر تنظیم کرد.
هدفون‌های مسافرتی هدفون‌هایی‌اند که اغلب در خود لولای تاشو دارند و می‌توان گوشی‌های هدفون را خم کرد تا جای کمتری بگیرد و حمل‌ونقلش راحت‌تر شود. متاسفانه HD 598 چنین قابلیتی ندارد و اگر اهل سفر هستید، باید هنگام حمل‌ونقل این هدفون کمی دقت کنید و مواظبش باشید.

 

image

 

این هدفون تنها یک درگاه دارد که در سمت چپش قرار گرفته است: جک کروم‌رنگی که می‌توانید کابل صدا را به آن متصل کنید و موسیقی گوش دهید.
داخل هر گوشی هدفون خطوطی وجود دارد. بیرون هر گوشی نیز یک مبدل مثلثی حضور دارد. نحوه قرارگیری این مبدل یکی از امضاهای سنهایزر است که نمایانگر تکنولوژی پالایش ارگونومیک آکوستیک یا E.A.R است. اصل اول در این تکنولوژی محل قرارگیری و زاویه این مبدل است. اگر این نکته به‌درستی رعایت شود، بهترین تجربه شنیداری برای کاربر فراهم خواهد شد.

 

image

 

این هدفون قابی برای حمل‌ونقل ندارد، چون برای این کار ساخته نشده است، اما بهتر بود برای این هدفون جعبه مناسبی هم طراحی می‌شد تا کاربر در صورت نیاز بتواند راحت‌تر آن را جابه‌جا کند. اگر قصد دارید این هدفون را بخرید، به یاد داشته باشید که در کنار آن باید یک قاب مناسب نیز برایش خریداری کنید.

 

راحتی

 

image

 

کار کردن با این هدفون بسیار لذت‌بخش است و وقتی آن را روی سر قرار می‌دهید، با تجربه‌ای متفاوت رو‌برو می‌شوید، انگار سرتان را روی بالشتی از پر قو قرار داده‌اید. وقتی گوشی‌ها روی گوش قرار می‌گیرند، کمی فشار حس خواهید کرد؛ البته میزان فشار به‌حدی نیست که شما را ناراحت یا اذیت کند، ولی به‌هرحال قابل توجه است.

 

image

 

فشاری که سنهایزر به گوش وارد می‌کند بیشتر از هدفون‌هایی مانند AKG Q701 است، اما با همین وضعیت نیز می‌توانید بیش از چهار ساعت هدفون را روی گوش خود قرار دهید، بدون این که مشکلی برایتان پیش بیاید. به‌لطف فریم پلاستیکی هدفون، وزن محصول تقریبا 270 گرم شده که برای یک هدفون روگوشی مناسب است. البته هدفون‌های سبک‌تری نیز در بازار وجود دارند، ولی وزن HD 598 به‌حدی نیست که بخواهد به سر و گردن فشار وارد کند و باعث خستگی شود.

 

کابل صدا

 

image

 

کابل صدا یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر هدفون است که مسئولیت انتقال صدا از دستگاه پخش به گوشی‌های هدفون را بر عهده دارد. سنهایزر کابلی سه متری در جعبه محصول قرار داده است که از نظر طول مشکلی ندارد و طولی بیش از نیاز کاربر در اختیارش قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، می‌توانید گوشی را روی میزی در فاصله دو متری قرار دهید و بدون دغدغه به موزیک گوش کنید. 

 

image

 

جک هدفون 6.3 میلی‌متری مناسب اتصال به آمپلی فایر یا مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ (DAC) است. اگر چنین تجهیزاتی در منزل ندارید، نگران نباشید! سنهایزر راهکاری پیش روی شما گذاشته و یک مبدل جک 3.5 میلی‌متری نیز در جعبه قرار داده تا با کمک آن بتوانید به دستگاه‌هایی متصل شوید که جک 3.5 میلی‌متری دارند. یکی دیگر از کارهای خوب سنهایزر تعبیه مکانیزمی برای قفل کردن سیم در هدفون است تا به‌راحتی از آن جدا نشود و تجربه شنیداری کاربر را خراب نکند. 

 

image

 

کارایی

 

image

 

هدفون HD 598 سنهایزر هدفون مرجع است. بهتر است قبل از هرچیز توضیحی کوتاه در مورد هدفون‌های مرجع بدهیم:
به‌طور کلی هدفون مرجع هدفونی است که کیفیت بسیار بالایی دارد و به‌عنوان ابزاری برای مقایسه سایر هدفون‌ها استفاده می‌شود. از طرفی هدفون‌های مرجع بالاترین کیفیت صدا را ارائه می‌کنند و به همین دلیل بیشتر موسیقی‌دان‌ها، آهنگ‌سازان و مهندسان صدا از این نوع هدفون‌ها استفاده می‌کنند تا صدا را به‌ بهترین نحو با بهترین تفکیک بشنوند. از این رو هدفون HD 598 را نیز هدفون مرجع می‌نامیم.

 

image

 

این قبیل هدفون‌ها تشدید صدای کمتری دارند تا صدا طبیعی‌تر و بهتر باشد. ترکیب چنین خاصیتی با تکنولوژی E.A.R و درایورهای نئودینیوم 40 میلی‌متری سبب می‌شود HD 598 صدای متوازن بسیار باکیفیتی تولید کند.
باید گفت اچ‌دی 598 حجم صدای بیشتری تولید می‌کند و بیس موزیک‌ها را بسیار عمیق‌تر منتقل می‌کند. یکی از خوبی‌های این هدفون قابلیت تفکیک بسیار خوب صداست که به شما اجازه می‌دهد هنگام شنیدن موسیقی، صدای تمام سازهای استفاده‌شده را به‌تفکیک بشنوید و به‌هیچ‌وجه هنگام گوش دادن به موسیقی این حس به شما دست نمی‌دهد که با صدای فلت در حال شنیدن آن هستید. صدای تولیدی به‌نحوی است که حس می‌کنید در خانه نشسته‌اید و موسیقی موردعلاقه‌تان به‌صورت زنده و جلو چشمان شما در حال نواخته شدن است.

 

image

 

برخلاف اکثر هدفون‌های موجود در بازار، که سعی می‌کنند صداهای مصنوعی تولید کنند (به‌طور مثال، در بیشتر هدفون‌ها بیس آهنگ‌ها مصنوعی و دست‌کاری شده است)، سنهایزر صدای طبیعی و خوبی تولید می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد واقعا چیزی را بشنود که وجود دارد و حس می‌شود.

 

نظر جی‌اس‌ام

 

image
قیمت 1.150.000 تومان

 

اگر دنبال تجربه شنیداری واقعی و متفاوت می‌گردید، هدفون سنهایزر HD 598 برای شما ساخته شده است. البته قیمت این محصول کمی بالاست، ولی در برابر هزینه‌ای که می‌پردازید، واقعی‌ترین صدا را خواهید شنید که لذت گوش کردن به موسیقی را دوچندان می‌کند. اگر موسیقی را حرفه‌ای دنبال نمی‌کنید، بهتر است سراغ گزینه‌های معقول‌تر بازار بروید، چون این هدفون با گارانتی نامداران در بازار ایران قیمتی حدود یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان دارد و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که موسیقی را حرفه‌ای دنبال می‌کنند یا در پی تجربه‌ای متفاوت هنگام گوش دادن به موسیقی می‌گردند.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۶/۷
از محصولات سنهایزر استفاده میکنم بهتر هدفون تو ایران hd 800s این برنده بلکه دومین هدفون خوب دنیاس البته سنهایزر بهترش ساخته ارفئوس 55 هزار دلار قیمتشه اما بهترین هدفون دنیاس بعد این این ها هیچی رقیبی ندارند

mohammad

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
هدفون Astell & Kern LAYLA II
قیمت : 11500000 تومان در بازار ایران
این هدفونو تو گوش بهترین خواننده های دنیا دیدم
تمام برند ها باید جلوش لونگ پهن کنن

amirms76

۱۳۹۴/۱۲/۱۱
آقا هدفون ear-bud خوب "تو ایران" چی داریم
نمی خوام پیشفرض اکولایزر داشته باشه صدا رو دستکاری کنه
همون چیزی که هست رو انتقال بده
من خودم یه مدل phonak پیدا کردم ولی نیست تو ایران

roma

۱۳۹۴/۱۲/۹
برند المانی رو با سونی مقایسه میکنید خخخخخ
یه دوست دارم توی صدا و سیما فعالیت داره تمام تجهیزات صدا مال المان از جمله سنایزر و باند مگنات همشون ساخت المان غربی هستن من که از نزدیک دیدمشون بعد از گذشت این همه سال استفاده هنوز مثل اکبند میمونه حتی این نشون از کیفیت بی همتاش داره
تو ایران اسم هر چی نشنیده باشن خوب نیست ولی بیتس چون تو مترو دست فروشا میفروشن خیلی خوبه خخخخخ
المان برند اول جهان در سیستم صوتی که بیشترشون سیستم صوتی های اند تولید میکنن با قیمت های میلیاردی

reza

۱۳۹۴/۱۲/۴
اوه...عاغا بیخیال ما با همین هندزفریم خوشیم خخخخ