خانهاخبار
ابتکار مهندس گوگل: ساخت آینه حمام اندرویدی

ابتکار مهندس گوگل: ساخت آینه حمام اندرویدی

هوشمند شدن وسایل خانگی و گسترش مفهوم اینترنت اشیا روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. حالا یکی از مهندسان گوگل در ابتکاری برای خود یک آینه حمام اندرویدی ساخته است که می‌تواند اطلاعات خبری، زمان و وضعیت آب‌وهوا را روی خود نمایش دهد.
۱۳۹۴/۱۱/۱۴

این روزها در مورد اینترنت اشیا و خانه هوشمند بسیار می‌شنویم؛ وسایلی که شرکت‌های بزرگ کم‌کم در حال سرمایه گذاری و توسعه آنها هستند و هر سال ابتکارات جدیدی در نمایشگاه‌های مختلف از آنها می‌بینیم.
در نمایشگاه CES 2016، که چند هفته پیش در لاس وگاس برگزار شد، انواع وسایل هوشمند از بالشت گرفته تا پنکه سقفی را شاهد بودیم، اما درواقع نمی‌شود خیلی از آنها را هوشمند به حساب آورد، چون تنها کاری که می‌کنند ارسال اطلاعات به دستگاه‌های دیگر است. حالا یکی از مهندسان گوگل برای حمام خود آینه‌ای ساخته است که به‌راستی می‌توان لقب هوشمند به آن داد.

 

image

 

این آینه هوشمند، که از سیستم عامل اندروید قدرت می‌گیرد، قادر است همچون فیلم‌های تخیلی اطلاعاتی مثل زمان، دما، وضعیت آب‌وهوا و سرخط خبرها را به‌صورت جادویی روی خود نمایش دهد.
این وسیله درواقع آینه‌ای دوطرفه است که یک نمایشگر باریک 15 اینچی پشت آن قرار گرفته. یک Amazon Fire TV Stick، که رابط کاربری اندروید آن شخصی‌سازی شده، به آینه وصل گردیده و اطلاعات خبری و آب‌وهوا از طریق API سرویس‌های Forecast.io و Associated Press تامین می‌شود.
شما آینده اینترنت اشیا و خانه‌های هوشمند را چگونه می‌بینید؟ فکر می‌کنید هوشمند شدن وسایل خانه تا چه اندازه می‌تواند به راحت شدن زندگی ما کمک کند؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

rohi

۱۴۰۲/۷/۲۱
از قدیم مردم دنج ترین جایی که بدور از هر گونه هیاهو بوده رو حمام دسشویی خودشون میدونستن،جایی که میزان تفکر در اون بیشتر از هر جایی جواب میداده،? خواهشا جاهایی که شاید باعث چند لحظه تفکر ادمی در طول روز میشه رو آلوده تکنولوژی و فضای مجازی نکنید،این خلوتگاه دنج رو از مردم نگیرید.?

hadi

۱۳۹۴/۱۱/۱۶
جالب بودنش که خیلی جالبه اما کربرد اصلا نداره چون ادمی که تو حمومه به سر خط خبرها و اب و هوا چی کار داره نهایت به این نیاز داره که موسیقی گوش بده که یه گوشی ضد اب کارشو راه میندازه حتی اگه اون گوشی ضد اب هم نباشه بازم ازش تو حموم میتونه استفاده کنه

فرهاد

۱۳۹۴/۱۱/۱۵
به شرطی که یه موقع دوربین یا چیزی نداشته باشه حک بشه طرف بدبخت شه!!! خخخخخخخ

Alireza

۱۳۹۴/۱۱/۱۵
بابا بیخیال توروخدا.... همین مونده مثل این فیلم ترسناکا بشه. آدم سکته میزنه تو هموم یهویی :)))

محمد

۱۳۹۴/۱۱/۱۴
سلام جالب بود عالیه ولی این خیلی خطرناک است.
الانم یک آینه ساده در حمام دارم خیلی راضیم ام :)