خانهاخبار
با وجود کاهش فروش، اپل برترین تولیدکننده تبلت در سال 2015 لقب گرفت

با وجود کاهش فروش، اپل برترین تولیدکننده تبلت در سال 2015 لقب گرفت

سال گذشته از نظر آمار برای بازار فروش تبلت سال مناسبی نبود. در سالی که با کاهش فروش نسبی اکثر شرکت‌ها همراه بود، اپل بار دیگر در رده اول برترین فروشندگان تبلت در دنیا قرار گرفت.
۱۳۹۴/۱۱/۱۳
image

 

با وجود افت 24.8 درصدی فروش آیپد نسبت به سال گذشته، این محصول شرکت اپل با سهم 24.5 درصدی از بازار تبلت‌ها در سه‌ماهه چهارم سال 2015 همچنان پرفروش‌ترین تبلت دنیا محسوب می‌شود. اپل از اکتبر تا پایان دسامبر 2015 تعداد 16.1 میلیون دستگاه از این سری تبلت را به فروش رسانده است. آیپد پرو، که اپل سال گذشته میلادی معرفی‌اش کرد و در حال حاضر برترین محصول این سری محسوب می‌شود، صفحه نمایش 12.9 اینچی دارد و از پردازنده A9X قدرت می‌گیرد. موسسه آماری و تحقیقاتی IDC معتقد است اپل در سه ماه ابتدایی عرضه این تبلت موفق شده 2 میلیون نسخه از آن به فروش برساند که در مقایسه با آمار سرفیس پرو 4 و سرفیس 3 با فروش 1.6 میلیون دستگاه در بازه زمانی مشابه پس از عرضه، بسیار بهتر بوده است.

پس از اپل رقیب کره‌ای این شرکت یعنی سامسونگ قرار دارد که در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی موفق شده 9 میلیون دستگاه از تبلت‌هایش به فروش برساند؛ فروشی که نشان‌دهنده سهم 13.7 درصدی سامسونگ از بازار فروش تبلت در این بازه زمانی است. البته سامسونگ نیز مانند اپل با کاهش فروش 18.1 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

 

عملکرد و سهم اپل در بازار تبلت از سال 2011 تاکنون

 

برند موفق بازار تبلت‌ها در سه‌ماهه پایانی سال گذشته را می‌توان آمازون دانست. این شرکت با رساندن فروش محصولاتش از 1.9 میلیون دستگاه به 5.2 میلیون دستگاه رشد 175.7 درصدی نسبت به سال 2014 را تجربه کرده است. آمازون در این سه ماه 7.9 درصد از بازار فروش تبلت را در اختیار داشته است. در رده‌های بعدی نیز لنوو با فروش 3.2 میلیون دستگاه و هوآوی با فروش 2.2 میلیون دستگاه قرار دارند. میزان فروش تبلت در این بازه زمانی با افت 13.7 درصدی نسبت به سال 2014 از رقم 76.4 میلیون دستگاه به رقم 65.9 میلیون دستگاه رسیده است.

 

میزان فروش شرکت های مختلف تولید کننده تبلت در سه ماهه پایانی سال 2015

 

اگر بخواهیم کل سال 2015 را در نظر بگیریم، باز هم اپل در جدول برترین تولیدکنندگان تبلت در صدر قرار می‌گیرد. گرچه فروش آیپد از 63.4 میلیون دستگاه به 49.6 میلیون دستگاه رسیده و سهم اپل از بازار تبلت در کل سال 2015 با افت 21.8 درصدی به 24 درصد سقوط کرده است، باز هم این شرکت رتبه اول فروش را دارد. سامسونگ نیز با فروش 33.4 میلیون دستگاه در سال گذشته رده دوم را در اختیار دارد؛ آماری که نشان‌دهنده افت فروش 16.1 درصدی این شرکت است و حال 16.2 درصد بازار تبلت در اختیار سامسونگ است. لنوو با فروش 11.2 میلیون دستگاه و سهم 5.4 درصدی، ایسوس با فروش 7.1 میلیون دستگاه و سهم 3.4 درصدی و هوآوی با فروش 6.5 میلیون دستگاه و سهم 3.1 درصدی از بازار فروش در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

 

میزان فروش شرکت های مختلف تولید کننده تبلت در  سال 2015

 

درمجموع بازار فروش تبلت در سال گذشته افت 10.1 درصدی داشته؛ به عبارت دیگر، میزان دستگاه‌های فروخته‌شده از 230.1 میلیون در سال 2014 به 206.8 میلیون دستگاه رسیده است.

نظرتان در مورد این آمار چیست؟ به نظر شما سال آینده چه اتفاقاتی در بازار تبلت رخ خواهد داد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمدرضا

۱۳۹۴/۱۱/۱۳
تو سگمنت لپ تاپ محصولات هم قیمت با اپل از کمپانی های دیگه پرفورمنس به مراتب بالاتری رو دارن . فعلا زوده که بهش لقب بهترین رو تو لپ تاپ بدن .

j.e.a.n.c.l.u.d.e.

۱۳۹۴/۱۱/۱۳
درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, آفرین به اپل , اگرچه دیگر شرکت ها خودشون رو دارن به این دو شرکت میرسونن در تبلت و فبلت اما در گذشته حقیقتی به شکل گسترده این بیان میشد که : اپل بهترین تبلت(آیپد) و سامسونگ بهترین فبلت(نوت) رو ارائه میکنن که باید گفت لپ تاپ های اپل هم باید به بهترین های ارائه شده توسط اپل اضاف بشود و تلفن همراه سریSسامسونگ هم باید به بهترین فبلت ارائه شده توسط این شرکت یعنی note اضاف بشود