خانهاخبار
مدیاتک وجود باگ مخرب در دیوایس‌های اندرویدی را تایید کرد

مدیاتک وجود باگ مخرب در دیوایس‌های اندرویدی را تایید کرد

وجود باگ نرم‌افزاری باعث شده دیوایس‌های تحت اندروید ۴.۴ کیت کت مجهز به چیپ مدیاتک در معرض آسیب‌پذیری جدی قرار بگیرند.
۱۳۹۴/۱۱/۱۱

مدیاتک وجود باگ نرم‌افزاری در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی را که به چیپست‌های این کمپانی مجهزند تایید کرد. این سازنده تراشه اعلام کرده که باگ مخرب موردنظر فقط دیوایس‌هایی را در معرض خطر قرار داده است که تحت اندروید ۴.۴ کیت‌کت هستند.

اوایل این ماه یک محقق امنیتی به نام جاستین کیس وجود این مشکل را اعلام کرد و گفت که این باگ قادر است دسترسی روت را به‌صورت غیرمجاز به دیوایس‌های آسیب‌پذیر بدهد. او در این رابطه می‌گوید: «کاربر با دسترسی روت قادر است بسیاری از کارها را انجام دهد. دسترسی به برخی اپلیکیشن‌ها و فایل‌های مخفی سیستمی، برک کردن گوشی، جاسوسی یا تحت نظر گرفتن مکاتبات شخص از جمله این مواردند.»

مدیاتک در پاسخ به این موضوع توضیح داد که وجود این آسیب‌پذیری به‌دلیل امکان اشکال‌زایی است که البته این سازنده چیپ به تولیدکنندگان گفته که پیش از ارسال محصول برای فروش آن را غیرفعال کنند.

سخنگوی مدیاتک در رابطه با این موضوع گفت: «ما از وجود این اشکال مطلعیم و تیم امنیتی مدیاتک بررسی‌اش کرده است. این موضوع به‌طور کلی در دیوایس‌هایی با اندروید ۴.۴ کیت‌کت وجود دارد و دلیل آن نیز تست‌های سخت‌افزای و نرم‌افزاری است که کمپانی‌های چینی غیرفعالشان نکرده‌اند. پس از تحقیقاتی که انجام شد، مطلع شدیم بسیاری از سازندگان تلفن هوشمند این قابلیت را غیرفعال نکرده‌اند و به همین دلیل این آسیب‌پذیری ایجاد شده است.»

مدیاتک هیچ اشاره‌ای به جزئیات این موضوع نکرده و فقط گفته که این اشکال در برخی دیوایس‌ها وجود دارد و مقصر آن نیز شرکت‌های تولیدکننده‌اند و نهایتا به هشدار دادن به کمپانی‌های سازنده بسنده کرده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)