خانهاخبار
5 تغییر که دوست داریم در HTC One M10 شاهد باشیم

5 تغییر که دوست داریم در HTC One M10 شاهد باشیم

تا چند هفته دیگر باید منتظر معرفی پرچمدار بعدی HTC به نام وان ام10 باشیم؛ گوشی هوشمندی که یا می‌تواند این شرکت را از رکود نجات دهد یا آن را برای همیشه نابود سازد.
۱۳۹۴/۱۱/۱۰

میان کاربران شور و شوق زیادی برای دیدن پرچم‌دار بعدی شرکت HTC وجود دارد؛ گوشی هوشمندی که می‌تواند حکم مرگ یا زندگی این شرکت را امضا کند.
در یکی-دو سال گذشته پرچم‌دارانی مثل One M8 و One M9 نتوانستند موفقیت سال‌های دور این شرکت را تکرار کنند، درنتیجه وضعیت مالی و سهام HTC با بحران مواجه شد. با اینکه اچ‌تی‌سی با معرفی One A9 توانست مقداری از اعتبار ازدست‌رفته خود را بازگرداند، با این حال همه نگاه‌ها منتظر One M10 است؛ گوشی هوشمندی که فعلا با اسم رمز Perfume از آن یاد می‎شود.
اگرچه منابع خبری به مشخصاتی همچون نمایشگر QHD، پردازنده اسنپدراگون 820 و رم 4 گیگابایتی اشاره کرده‌اند، هنوز با قطعیت نمی‌توان در مورد آنها حرفی زد؛ ولی می‌شود از انتظاراتمان گفت، چیزهایی که دوست داریم در پرچم‌دار بعدی این شرکت شاهدشان باشیم.

 

طراحی جدید

 

image

 

شایعات جدید این طور می‌گویند که M10 قرار است ظاهری شبیه A9 داشته باشد؛ اتفاقی که قطعا برای پرچم‌دار HTC خوشایند نیست. با اینکه خیلی‌ها ریشه طراحی One A9 را در گوشی‌های قدیمی‌تر این شرکت می‌دانند، حتی اگر این حرف را بپذیریم، نباید شباهت آن را به آیفون 6 و 6 اس انکار کرد. از طرفی استفاده از طراحی تکراری M9 به‌هیچ‌وجه امتیاز مثبتی با خود به همراه نخواهد داشت. آنچه One M10 به آن نیاز دارد طراحی جدید و اصیل است تا در بازار بدرخشد.

 

حاشیه باریک‌تر

 

image

 

یکی از آیتم‌هایی که شرکت‌های اندرویدی سعی می‌کنند سال به سال در پرچم‌داران بهبود ببخشند افزایش نسبت نمایشگر به بدنه یا همان باریک‌تر کردن حاشیه‌های نمایشگر است. در سال‌های گذشته شرکت‌هایی مثل سونی، سامسونگ، ال‌جی و هوآوی توانستند نسبت نمایشگر به بدنه گوشی‌های خود را به بالای 70 درصد برسانند، در حالی که این نسبت برای پرچم‌داران HTC کمتر از 70 است. امیدواریم اچ‌تی‌سی در سال جدید این مورد را مد نظر قرار دهد و شاهد حصول بهبود در این زمینه باشیم.

 

اسپیکر استریو

 

image

 

عده‌ای معتقدند حذف اسپیکرهای BoomSound از گوشی‌های اچ‌تی‌سی ممکن است به کم شدن حاشیه‌های نمایشگر کمک کند، اما قطعا بسیاری از کاربران از این ایده استقبال نمی‌کنند. اسپیکرهای استریو و تکنولوژی بوم‌ساند به امضایی برای محصولات این شرکت تبدیل شده و بسیاری از کاربران نیز آن را معیاری برای سنجش کیفیت صدا می‌دانند؛ به همین دلیل حذف آن از One M10 ناامیدکننده خواهد بود.

 

دوربین بهتر

 

image

 

باید قبول کرد که HTC در بخش دوربین گوشی‌های خود با سردرگمی مواجه است. این شرکت نخست در M7 سراغ فناوری اولتراپیکسل رفت، سپس در M8 از دو دوربین اولتراپیکسل استفاده کرد و در M9 این فناوری را کنار گذاشت و پرچم‌دار خود را به دوربینی 20 مگاپیکسلی مجهز کرد. دوربین One M9 با اینکه قادر به ثبت جزئیات بالایی است، از نظر کیفیت نمی‌تواند خودش را به پای رقبا برساند. امیدواریم که HTC این آزمون و خطا را کنار بگذارد و پرچم‌دار بعدی‌اش را به دوربینی بسیار باکیفیت مجهز کند.

 

به‌روزرسانی سریع

 

image

 

بسیاری از شرکت‌های اندرویدی از جمله HTC با مشکل تاخیر در به‌روز‌رسانی دستگاه‌های خود مواجهند، اما این شرکت تایوانی در One A9 نشان داد می‌تواند با فاصله 15 روزه از نکسوس‌ها گوشی خود را به‌روزرسانی کند. بسیار خوب می‌شود اگر این روند برای One M10 نیز تکرار شود، چون اطمینان از آپدیت شدن سریع گوشی دلیل خوبی برای خرید به کاربران می‌دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟ فکر می‌کنید HTC One M10 نیاز به چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد تا بتواند در بازار خوش بدرخشد و پرچم HTC را دوباره بالا ببرد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

سینا

۱۳۹۴/۱۱/۱۱
درباره صفحه نمایش درست می گی سامسونگ زنده تره چون رنگاش اشباع شده نشون می ده
ولی درباره ضخامت اونقدام اختلاف بینشون نیست اچ تی سی و سامسونگ و اپل بذار تو دستت ببین کدومش تو دستت راحت تره
متاسفانه ی جوی راه افتاده علیه اچ تی سی که سریع همه میان بدشو می گن ولی درعوض درمقایل ضعفای گوشیای دیگه مثه اپل رو نادیده می گیرن وسعی بر این می کنن حتی اون نقص ها رو بکنن نقطه قوت گوشی
تاحالا خیلیا اومدن درباره شباهت ایفون و اپل حرف زدن و همه هم می دونن ک اپل از نظر ظاهری اومده از اج تی سی نمی گم تقلید ولی ایده گرفته کسی تو سایتای ایرانی درست حسابی نمیاد از اول تا الان شکل ظاهریای گوشی هارو باهم مقایسه کنه تا دعوای کی از رو کی تقلب کرده تموم شه
تو یکی از احبارای همین سایت نویست=نده اومده می گه طرح نهایی هنوز صد در صد نشده وکسیم دقیق خبر نداره بعد می گه هرچی هست از رو اپل تقلیده ببخشید ولی این بی سوادی یک اسنان ر نشون می ده که چشم بسته به نقد یک وسیله می شینه یا ی جا دیگه از دوربین دوتایی اپل حرف می زنه نمی گه این ویژگی از ویژگی های بنام اچ تی سه
حالا نه اپل ماله بابامونه نه اچ تی سی ولی یکم تعصب رو بذارید کنار

فرهاد

۱۳۹۴/۱۱/۱۱
یکی از مششکلات اچی تی سی، زخامت بیش اندازه بدنه است که گوشی رو یقور کرده! بابا بعد این همه سال یکم نازک کنی بد نیست. مشکل دوم کیفیت ضعیف صفحه نمایششه که حتی مقابل هواوی هم حرفی برای گفتن نداره چه برسه به سامسونگ! فقط رزلوشن اضافه کردن بدرد نمی خوره! سر عقل بیاد و LED بزنه که اپل هم دیگه پی برده دوران LCD به سر اومده! وگرنه همین آش و همین کاسه به زودی بر شکسته می شه می ره پیش نوکیا لگن

محمد

۱۳۹۴/۱۱/۱۱
چرا همه به اچ تی سی گیر میدن که طراحیت تکراریه یا درصد نمایشگر و ...
برین نگاه کنین سونی که همه ی گوشه هاش شبیه همن
یا ایل هم هست که در صد نمایشگرش بایین تر از 70 هست
بعدشم اچ تی سی بهترین موبایل اندرویده

محمدعزیزی

۱۳۹۴/۱۱/۱۱
من m9 دارم خیلی ازش راضي ام یه هفته میشه شده اندروید 6اپدیت شده... به نظر من تنها ایرادش نبود حسگر انگشت برای یه پرچمدار ...بی صبرانه منتظر m10 هستم

سینا

۱۳۹۴/۱۱/۱۱
ینی خوشم میاد خودتونم می گین شبیه به گوشیای قبلیشه ینی M7 که قبل از S6 اپل بوده ولی بازم می گید ک شبیه به ایفونه
نمی دونم چرا انقد سعی بر اینه که بگین ا تی سی داره از اپل تقلید می کنه
حتی تو گفته های خودتونم تناقض هست