خانهاخبار
چرا آیفون شارژر وایرلس ندارد؟

چرا آیفون شارژر وایرلس ندارد؟

طبق اخبار منتشرشده، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد پشتیبانی از شارژ وایرلس را به‌دستگاه‌های خود اضافه کند. اما برای استفاده از این شارژرها باید تا سال 2017 صبر کنید! در این مطلب این موضوع را از دیدگاه طرفداران اندروید و آی او‌ اس بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۴/۱۱/۱۰

اپل تصور می‌کند استانداردهای شارژ وایرلسی که کمپانی‌ها در حال حاضر از آنها استفاده می‌کنند به‌اندازه کافی خوب نیست و گفته‌ می‌شود این کمپانی درحال کار روی جایگزینی برای سیستم‌های فعلی است. این موضوع باعث می‌شود برای شارژ وایرلس آی‌دیوایس‌ها نیاز به پد شارژ مخصوص نداشته باشید.
اما سوال اینجاست: آیا واقعا چنین کاری لازم است؟ آیا این تکنولوژی تا این حد ارزشمند است که به‌خاطرش تا 2017 صبر کنیم؟ یا اپل باید خیلی زودتر از اینها شارژرهای وایرلس را روانه بازار می‌کرد؟
این مسئله را از دو دیدگاه Killian Bell و Luke Dormehl از نویسندگان سایت‌های Cult of Android و Cult of Mac دنبال می‌کنیم تا ببینیم شارژ‌ وایرلس اپل واقعا ارزش این همه صبر کردن دارد یا خیر!

 

image

 

Killian Bell:

اپل سرانجام تصمیم گرفته شارژر وایرلس را به آیفون بیاورد، ولی، طبق اخبار منتشرشده از بلومبرگ، باید حداقل یک سال دیگر برای دیدن این وسیله صبر کنیم. این مسئله جای تعجب دارد که چرا تاکنون اپل این قابلیت‌ را به آیفون خود نیاورده است و به‌دنبال سیستم دوربرد می‌گردد، درحالی که سیستم‌هایی که در حال حاضر با آنها سروکار داریم به‌اندازه کافی خوب و کار راه‌اندازند.
اپل پیش‌تر از Qi Charching در اپل‌واچ استفاده کرده، پس چرا این ویژگی‌ را تاکنون به آیفون نیاورده است؟
شارژ وایرلس برای بیشتر مردم چیز جذابی نیست، اما ویژگی‌‌ای است که سبب فروش بیشتر می‌شود. این ویژگی از آن دست ویژگی‌های ساده است که اپل می‌تواند دوستش داشته باشد و اگر این کمپانی قصد دارد افراد بیشتری را تشویق کند تا از اندروید به آی‌اواس مهاجرت کنند، باید تمام ویژگی‌هایی را که اندروید ارائه می‌دهد در خود بگنجاند. اگر یک‌ بار گوشی هوشمندی داشته باشید که از شارژر وایرلس پشتیبانی می‌کند، همیشه دوست خواهید داشت که گوشی بعدی‌تان نیز این ویژگی را داشته باشد.

 

image

 

Luke Dormehl:

به‌عنوان سردمدار تجارت گوشی‌های هوشمند باید گفت که اپل نیز ویژگی شارژ وایرلس را دوست دارد و درصدد است آن را به آیفون‌های خود اضافه کند. ایده استفاده از شارژر وایرلس بسیار جذاب است، نه‌فقط به‌دلیل اینکه فرایند شارژ کردن را سریع‌تر می‌کند، بلکه این قابلیت سبب فروش بیشتر محصول می‌شود. نیازی به داشتن علم بازاریابی یا آی‌تی نیست تا بتوان این موضوع را درک کرد، حتی خود اپل نیز چندان نیازی به تحقیقات R&D ندارد تا متقاعد شود شارژر وایرلس می‌تواند به فروش بیشتر دستگاه‌های آیفون منجر شود.
اما سوال اینجاست: چرا این کمپانی تاکنون این ویژگی را در آیفون‌های خود به‌کار نبرده است؟
این‌طور به نظر می‌رسد که راهکارهای موجود برای شارژرهای وایرلس خلاف سلیقه اپل  است و از نظر این کمپانی استانداردهای شارژ وایرلس مناسب نیست. یکی از اصلی‌ترین دلایل ممکن است بیشتر بودن زمان شارژ در حالت وایرلس نسبت به شارژ با کابل باشد. بسیاری از تولیدکنندگان گوشی اندرویدی سیستم‌های شارژ سریع را برای گوشی‌های خود ارائه می‌کنند، ولی متاسفانه شارژرهای وایرلس، برخلاف شارژرهای کابلی، از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند.
یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده آیفون از شارژر وایرلس پشتیبانی نکند این موضوع است که هیچ گوشی‌ هوشمند آلومینیومی را نمی‌توان بدون داشتن قاب پلاستکی اضافه با شارژرهای وایرلس شارژ کرد. در حال حاضر زمزمه‌هایی به‌گوش می‌رسد مبنی بر این که کوالکام توانسته راه‌حلی برای این مسئله پیدا کند و این موضوع برای جانی آیو و علاقه وافرش به ساخت دستگاه‌های تمام‌فلزی شاید خبر خوبی باشد.
البته گزارش‌های دیگری منتشر می‌شود که در آنها به این نکته اشاره می‌شود که اپل در حال کار روی راه‌حل‌های مختص خود است و احتمالا این راه‌حل به حذف پد شارژرهای وایرلس منجر شود. اگر این اتفاقات واقعا در شرف وقوع باشند، به نظر می‌رسد کابران آی‌اواس حاضرند یک سال دیگر صبر کنند تا شارژرهای وایرلس مخصوص اپل را بدون پد شارژر ببینند.

 

image

 

Killian:

قبول! شارژر‌های وایرلس به‌اندازه شارژرهای کابلی سریع نیستند، اما این تکنولوژی در حال توسعه است و در آینده سریع‌تر از چیزی می‌شود که اکنون می‌بینیم.
در مورد پد شارژر وایرلس باید گفت که می‌توان چندین پد داشت. به‌عنوان مثال، یک پد را می‌توان روی میز کار، یک پد را در اتاق نشیمن و یک پد را کنار تخت‌خواب قرار دارد تا به‌راحتی و در‌هرجا با قرار دادن گوشی روی آن بتوان شارژش کرد. از آنجا که اکثر مردم گوشی‌های خود را شب‌ها و هنگام خواب شارژ می‌کنند، باید گفت که مهم نیست شارژ کردن وایرلس چقدر زمان می‌برد. اپل بهتر است فکری به‌حال افزایش ظرفیت باتری آیفون بکند تا باتری آیفون 1 روز کامل دوام بیاورد و کاربران فقط در طول شب به شارژ کردن گوشی نیاز پیدا کنند.

 

image

 

Luke:

تکنولوژی‌های شارژ وایرلس کنونی که از پدهای Qi استفاده می‌کنند با مشکلات بزرگی همراه‌اند. اولین مشکل این است که، برخلاف شارژرهای کابلی، سرعت این شارژرهای وایرلس پایین است. اما مشکل اصلی این است که وقتی گوشی ‌شما روی پد Qi است نمی‌توانید از گوشی‌تان استفاده کنید. در حال حاضر داک آیفون به شما اجازه می‌دهد گوشی‌تان را کنار میزتان شارژ کنید و همزمان به پیام‌ها و تماس‌ها پاسخ دهید و مشکلی برای شارژ شدن دستگاه پیش نیاید.
شارژ وایرلس ویژگی‌ خوبی است که کاربران اپل از آن استقبال می‌کنند و دوست دارند آیفونشان از این ویژگی پشتیبانی کند، اما این را هم دوست دارند که اپل بهترین نوع این تکنولوژی را در اختیار آنها قرار دهد و حتی‌الامکان مشکلات موجود در سایر شارژرهای وایرلس در شارژرهای اپل دیده نشود. کاربران اپل دوست ندارند اپل عجله کند و ویژگی نصفه‌ونیمه‌ای ارائه دهد، آن هم فقط به این دلیل که کمپانی‌ای مانند سامسونگ محصولاتش را با قابلیت شارژ وایرلس تولید می‌کند.

 

image

 

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ با کاربران اندروید موافقید یا کاربران آی‌اواس؟!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

عماد

۱۳۹۴/۱۱/۱۲
به نام خدا
شما تا حالا آيفون دست نگرفتى كه اين طور اظهارفضل ميكنى.و گول عددو رقم سامسونگ رو خوردى و كيفيت رو با كميت عوض كردى. وايرلس هنوز اشكالات زيادى داره و حتى اگه يه سانت از رو پدش جا به جا شه كار نميكنه يا اينكه يه روز شارژ شدنش طول ميكشه و باترى هم خراب ميكنه. من نميدونم اين كجاش تكنولوژيه.خخخ
حالا شما كه اطلاعاتت كم هست بهتره يه چشمه هم از تقليد هاى شركت هايى مثل سامسونگ رو بدونى
ساختن تبلت كمپت از رو آيپد
ساختن گوشى كمپلت از رو آيفون كه در سال2009-2008 به اين خاطر در دادگاه جهانى جريمه سنگينى رو متحمل شد
سنت شكنى ديرينه و ساخت بدنه فلزى از روى اپل به جا پلاستيكى
انتقال اسپيكر از پشت گوشى به زير درست عين اپل در s6 به بعد
انتقال درگاه جك ٣/٥ ميليمترى به پايين در galaxy s6 به بعد
حذف كارت حافظه و استفاده از حافظه داخلى بالا درست مانند اپل
تبديل سيم كارت به نانو
محدود كردن سيستم عامل و دسترسى ها به علت تهاجم هاى متعدد و ايجاد ناامنى
توليد رنگ Rose gold پس از فروش بالاى آيفون 6s و6s plus كه برند اصلى اين رنگ اند( اين يكى رو واقعا نميدونم چى بگم
يكدست كردن پشت گوشى و استفاده از باترى ثابت درست مثل اپل
و همچنان شما همون هنگى هاى متقلب رو بخريد و قبل از اظهار نظر يه بار از نزديك آيفون ببينيد
پايان

آرتین

۱۳۹۴/۱۱/۱۱
آره آخه ساخت فبلت و ساعت هوشمند ایده ی خودش بود :)) اینم صب کرده اپلیا رو تشنه تر کنه که وقتی ارائه کرد باز حمله کنن که به قیمت پول خونشون بخرنش. همین و بس.

هادی

۱۳۹۴/۱۱/۱۱
سلام. به نظر من تا زمانی که تکنولوژی شارژ وایرلس به حدی تکمیل نشده که بشه گوشی رو تا یه فاصله معینی دورتر از شارژر شارژ کرد، ارزش نداره کسی خودشو به دردسر بندازه برای این موضوع. اگه قراره گوشی روی یک پد قرار بگیره و محدودیت داشته باشه کابل هم همون کار رو انجام می ده!

من فریب خورده هستم

۱۳۹۴/۱۱/۱۱
بنام خدا
من ایشیپ هستم و از فناوری 2011 استفاده میکنم
5 سال دیگر از شارژ وایرلس استفاده خواهم کرد و از این بابت به اپل افتخار میکنم چون نوآوری کرده و بقیه از اون تقلید کردن
دقیقا مث استفاده از بدنه اچ تی سی و بعد متهم کردن اچ تی سی به تقلید
استفاده از مولتی اسکرین سامسونگ
ساختن فبلت
استفاده از قلم
قدم شمار و ضربان قلب
تاچ 3 بعدی هواوی
و خیلی چیزهای دیگه
و من همچنان ایفون میخرم برای سلفی جلوی آیینه و کلاسی که داره چون گرونه
پایان

سیاوش

۱۳۹۴/۱۱/۱۰
معلومه باکاربران اندروید چون چیزایی که اندروید دارد این ای او اس ندارد جانم اینم شد وشی کمپانی که هیچ قطعه ایش مال خودش نیست به درد چی میخوره