خانهاخبار
تیم مخفی اپل در حال کار روی واقعیت مجازی

تیم مخفی اپل در حال کار روی واقعیت مجازی

به‌تازگی گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل تیم مخفی مخصوصی به کار گرفته است تا روی واقعیت مجازی کار کند.
۱۳۹۴/۱۱/۱۰

به گزارش Financial Times، شرکت اپل یک تیم بزرگ از کارشناسان ماهر واقعیت مجازی را نزد خود جمع‌آوری کرده است تا به ساخت نمونه‌های اولیه هدست‌های واقعیت مجازی بپردازند؛ محصولی مانند Oculus Rif شرکت فیس‌بوک و Hololens محصول مایکروسافت که قبلا آن را در کنفرانس این شرکت هم دیدیم.

 

image

 

این بخش تحقیقات سری اپل شامل صدها نفر از کارکنانی است که همگی با دقت تمام بر هدفی مشخص تمرکز کرده‌اند و بسیاری از آنان از کارکنانی هستند که در کمپانی‌های دیگر، مانند مایکروسافت، مشغول کار روی نسل جدید هدست‌ها و دوربین‌ها بوده‌اند و متخصصانی‌اند که با ابتکارات و خلاقیت‌های جدید دست‌وپنجه نرم می‌کنند. فایننشال تایمز می‌گوید که اپل در حال کار روی نوعی واقعیت مجازی است که قصد دارد با استفاده از تلفن همراه کاربر تشخیص دهد در اطراف وی چه می‌گذرد.

فناوری جدید ما تلفن‌های همراه را قادر می‌سازد تا از فضای اطراف و حرکات درک بهتری داشته باشند. ما مرحله جدیدی از ادراک فضایی را با اضافه کردن بینش کامپیوتری و تکنولوژی‌های سنجش درونی به موبایل اضافه کردیم تا نفشه‌های محیط را در لحظه دریافت کند و بتواند به‌صورت کاملا سه‌بعدی دستگاه‌ها را ردیابی کند.

اپل گفته چندین نمونه اولیه مختلف از هدست‌‌ها را طی چند ماه آینده آزمایش خواهد کرد و طی کنفرانس مالی سه‌ماهه سوم اپل تیم کوک، مدیرعامل کنونی این شرکت، در میان صحبت‌های خود گفت VR، که مخفف Virtual Reality به‌معنای واقعیت مجازی است، تکنولوژی واقعا فوق‌العاده‌ای است و برخی برنامه‌های ساخته‌شده برای آن هم عالی بوده.

 

image

 

باید منتظر ماند و دید اپل برای این برنامه درازمدت چه نقشه‌هایی در سر خود دارد و آیا بار دیگر، مانند آیفون، می‌تواند محصولی انقلابی در تاریخ ثبت کند یا خیر. نظر شما درباره واقعیت مجازی (VR) چیست؟ فکر می‌کنید اپل می‌تواند انقلابی در این زمینه ایجاد کند؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Kk

۱۳۹۴/۱۱/۱۰
سامسونگ جان خودتو اماده كن واسه كپي كردن...

shahrad.sh

۱۳۹۴/۱۱/۱۰
یکی از ویژگی های اپل این هست که شتابزده عمل نمیکنه و با اطلاعات کامل و تحقیقات گسترده سراغ انجام یک کار میره.
مطمئنم محصولی که اپل تولید کنه بهترینه!
این VR هم از این قاعده مستثنی نیست!
شک نکنید اپل همه را غافلگیر میکنه!

Abbas

۱۳۹۴/۱۱/۱۰
مبارکشون باشه

erfanasal

۱۳۹۴/۱۱/۱۰
چرا اینا همه ی کاراشونو میبرن پشت پرده؟...همین ور انجام بدین میمیرین؟... هی پشت پرده پشت پرده در اوردین...اه