خانهاخبار
پتنت جدید اپل به کوچک‌تر شدن دوربین آیفون کمک زیادی می‌کند

پتنت جدید اپل به کوچک‌تر شدن دوربین آیفون کمک زیادی می‌کند

به نظر می‌رسد اپل عزم خود را برای کاهش ضخامت آیفون 7 جزم کرده، چرا که احتمالا این محصول از سنسور دوربین به‌مراتب کوچک‌تری بهره خواهد برد.
۱۳۹۴/۱۱/۷

اخیرا مشخص شده که اپل برای دوربینی با رزولوشن بالا مخصوص آیفون یا آیپد پتنتی در موسسه USPTO به نام خود ثبت کرده است. پتنت مذکور حاکی است این لنز جدید از نمونه فعلی کوچک‌تر است و احتمالا در جهت کاهش ضخامت آی‌دیوایس مذکور استفاده می‌شود. این سنسور کروی است و همزمان با سه لنز عمل می‌کند تا نور را به‌صورت متمرکز به دستگاه منتقل کند.

این موضوع باعث می‌شود ما درنهایت تصاویر را با کمترین میزان اعوجاج ببینیم. استفاده از محیط کروی‌شکل به اپل این امکان را می‌دهد که سنسور عکاسی کوچک‌تری را با پیکسل‌های ریزتر در دستگاه قرار دهد. اندازه محوری این دوربین ۲ میلی‌متر یا حتی کمتر خواهد بود. اما استفاده از سنسور کروی‌شکل باعث تاب‌دار کردن عکس می‌شود که به نظر می‌رسد اپل برای این مشکل هم راه‌حلی اندیشیده است.

پتنت فوق در سال ۲۰۱۳ ثبت شده و دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم اپل قصد دارد از سیستم تصویربرداری سونی -که هم‌اکنون در محصولاتش استفاده می‌کند- جدا شود. اپل به بهبود سالانه دوربین آیفونش عادت دارد و قصد دارد هر سال عنوان «بهترین دوربین سال» را به خود اختصاص دهد.

از سوی دیگر این کمپانی همیشه دنبال راهکارهای جدید برای کاهش ضخامت محصولاتش بوده که در عین حال صدمه‌ای به میزان ظرفیت باتری نزند. زمزمه‌های فراوانی شنیده شده مبنی بر این که آیفون ۷ اپل فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا خواهد بود که باعث نازک‌تر شدن این محصول نیز خواهد شد.

گویا حالا نوبت به کوچک‌تر کردن سنسور دوربین آیفون رسیده تا ما محصولی نازک‌تر از همیشه ببینیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mvf

۱۳۹۴/۱۱/۷
چن نسل بعدی از آیفون دیگه وجود خارجی نداره، و مردم به خاطر هیچی پول خواهند داد.