خانهاخبار
ژاپن دیسپلی شایعه تولید پنل OLED برای آیفون را تایید کرد

ژاپن دیسپلی شایعه تولید پنل OLED برای آیفون را تایید کرد

آیفون‌های آینده صفحه نمایش OLED خواهند داشت و این خبر دیگر چیزی فراتر از شایعه است. بعد از سامسونگ و ال‌جی، گویا Japan Display شریک دیگر اپل در این زمینه خواهد بود.
۱۳۹۴/۱۱/۳

Japan Display در اطلاعیه‌ای شایعات پیشین مبنی بر همکاری با اپل در زمینه تولید صفحه نمایش OLED برای آیفون در سال 2018 را تایید کرد. این شرکت تایید کرده که قرار است یکی از تامین‌کنندگان پنل‌های OLED آیفون باشد و تمام تلاشش را در این زمینه به کار خواهد بست. ژاپن دیسپلی، که سرمایه‌گذاری مشترکی بین سونی، توشیبا و هیتاچی است، با ال‌جی و سامسونگ برای تولید صفحه نمایش‌های آینده اپل رقابت خواهد کرد. آکیو تاکیموتو، رئیس بخش تحقیقات Japan Display، در این زمینه گفته است:

ما از تکنولوژی پیشرفته‌ترانزیستور‌های بسیار باریک خود برای توسعه صفحه نمایش‌های OLED استفاده خواهیم کرد.

 

image

 

ژاپن دیسپلی پیش از این نیز با اپل همکاری کرده است. این شرکت و شرکت شارپ از تولیدکنندگان پنل‌های LCD آیفون‌های فعلی اپل هستند. با توجه به اخباری که اواخر سال 2015 مبنی بر احتمال معرفی نمونه‌های ایفون با صفحه نمایش OLED منتشر شد، احتمالا سه سال دیگر برای اولین بار شاهد صفحه نمایش‌هایی غیر از LCD در سری محبوب اپل باشیم.

اخیرا شایعاتی پخش شده که می‌گوید آزمایشگاه تایوانی اپل بر تلفیق تکنولوژی OLED و micro-LCD تمرکز کرده است و شاید در آینده شاهد چنین صفحه نمایشی در آیفون باشیم. اخباری نیز پیش از این منتشر شده بود که می‌گفت قرارداد اپل با سامسونگ و ال‌جی در زمینه تولید صفحه نمایش آیفون 8 تقریبا نهایی شده است. براساس اخبار، این دو شرکت با هزینه 12.8 میلیارد دلاری در حال افزایش ظرفیت خط تولید پنل‌های OLED خود برای آیفون سال 2018 اپل هستند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

نیما

۱۳۹۴/۱۱/۴
برادر عزیزم من اصلا قصد بی احترامی به شما نداشتم و فقط حرف حق زدم. این کامنت شمارو قبول دارم ولی کامنت قبلی غیر منطقی بود. بازم اگه از بنده ناراحت شدی من عذر میخوام.

j.e.a.n.c.l.u.d.e.

۱۳۹۴/۱۱/۴
All my words are full and based on reality

j.e.a.n.c.l.u.d.e.

۱۳۹۴/۱۱/۳
عزیزان هرچه که دوس دارید در مورد من فکر کنید , به شما عزیزان توهین نکرده و نمیکنم و با این مثال قصد توهین غیر مستقیم به شما ندارم اما به قول یک اصطلاح معروف : (طلایی که پاک است چه منتی به خاک است ) من مشکلی ندارم((تعصبی کور نیستم)) من طرفدار هیچ شرکتی خاص و محصولی خاص نیستم و فقط هرچه که اول و مهمتر برطبق واقعیت آشکار و دوم بر طبق سلیقه شخصی ام بهترین شود طرفدارش هستم و اگه پول باشه خریداریش میکنم , بر طبق واقعیت آشکار همه شرکت های تلفن همراه ساز عالی هستن و هر کدوم همراه با مزایا درواقع معایب خاص خودشون رو دارن و هر کدوم سلیقه ای رو در بر میگیرند! من اگه عرض کردم هم اکنون بهترین و بهینه ترین در مصرف و کیفیت صفحه نمایشAMOLED اختصاصی سامسونگ سوپرآمولد بهترین هس و درسال 2015 اول شد و بعدش صفحه نمایش ال جی جی4 که جدیدترین تکنولوژیLCD بود به این دلیل که طرفدار سامسونگ هستم به هیچ عنوان نیس چون من طرفدار نتنها سامسونگ بلکه طرفدار هیچ برندی دیگر نیستم ! این که آمولد مورد استفاده سامسونگ در تلفن همراه هاش بر طبق واقعیت آشکار و موجود و رتبه بندی اول بود و هس بوده , همه محصولات شرکت ها و محصولاتشان در مقابل هم تفاوت هایی برتری هایی دارند اگرچه حتی به مقدار ناچیز و یک پله ای و حتی زیاد! صفحه نمایش گلکسیS6 ها و نوت5 از صفحه نمایش ال جی جی4 واقعا برتر شد و ال جی جی4 در مقابل یک پله در دوربین بهتر ازS6ها و نوت5 شد, مطمئنن همه شرکت هادر این سال2016 و 2017 ارتقاء پیدامیکنند در همه چی مخصوصا صفحه نمایش حتی سامسونگ که هم اکنون در قسمت صفحه نمایش (صفحه نمایش رتبه اول اختصاصیش Super AMOLED را داره ) و...

محمد1977

۱۳۹۴/۱۱/۳
سلام-سامسونگ و ال جی و... گوشی هایی درست میکنن که بعد از 2 سال یا خراب میشه یا کیفیتش نصف میشه یا باتریش خراب میشه- این کار سیاست تولید کنندهاست برای فروش گوشی های جدید-اپل بعد از 5 سال مثل سام و ال جی و... میشه-در ضمن اپل بعد از مرگ استیو جابز مونتاژ کارو سر در گم شده -ال سی دی از سامسونگ یا ال جی-پردازشگر از اینتل یا سامسونگ یا tsmc -دوربین -باتری-بدنه -از شرکتهای مختلف-تولید کنندها هر سال با یه ترفند جدید گوشیهارا با یکم تغییر وارد بازار میکنند و یه گوشی خوش رنگ و آب به مردم بی اطلاع قالب میکنندومحترمانه میلیو ن میلیون جیب مردم راخالی میکنندو سال بعد دوباره با یه ترفند جدید-دوستان باور کنید تولیدکنندها قادربه تولید گوشی بی نقص هستند ولی سیاست تولید اجازه این کار را نمیدهد-من داخل بیشتر گوشیها را دیدم-تولید کنندها میتوانند گوشی بی نقص تولید کنند ولی ..............:نظر شما ؟

علی

۱۳۹۴/۱۱/۳
نیما جان چطوری یکی هم طرفدار سامسونگ باشه هم اپل اخه ؟ :))