خانهاخبار
اپ استور پیشتاز در فروش، گوگل پلی پیشتاز در دانلود

اپ استور پیشتاز در فروش، گوگل پلی پیشتاز در دانلود

موسسه تحقیقاتی App Annie دریافته که فروشگاه گوگل از نظر تعداد دانلود اپلیکیشن توانسته دو برابر بهتر از فروشگاه اپلیکیشن اپل عمل کند، ولی در حوزه درآمد برنده این مسابقه اپ استور اپل بوده است.
۱۳۹۴/۱۱/۲

فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور اپل از دیرباز با یکدیگر رقابت تنگاتنگ و خاصی داشتند. کمپانی تحقیقاتی App Annie اخیرا گزارشی منتشر کرده که می‌گوید فروشگاه اپل هنوز از نظر درآمدزایی از رقیب خود بهتر عمل می‌کند و در مقابل، فروشگاه گوگل رتبه اول میزان دانلود اپلیکیشن‌ها را با اختلاف زیادی نسبت به اپل در اختیار دارد.

این گزارش می‌گوید میزان دانلود اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی تقریبا دو برابر مقداری است که اپل در فروشگاه خود می‌بیند. اما این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که این میزان دانلود تا چه مقدار برای کمپانی موردنظر درآمدزا باشد. فروشگاه iOS اپل در حال حاضر ۷۵ درصد بیشتر از گوگل پلی استور درآمد دارد که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۴، ۵ درصد هم افزایش یافته است. 

 

image

 

App Annie این اطلاعات را از ثبت بیش از یک میلیون اپلیکیشن شامل ۹۴ مورد از ۱۰۰ اپ برتر تولیدکنندگان هر دو پلتفرم دریافت کرده است. البته در مورد اپل باید بگوییم آمار دانلود برخی اپلیکیشن‌ها نظیر GarageBand ،Keynote ،Pages ،Numbers و iTunes U در دسترس نبود؛ یعنی به‌طور حتم میزان دانلود کلی در اپ استور iOS باید به‌مراتب بیشتر از عدد فعلی در گزارش‌های اخیر باشد. حتی احتمال می‌رود اختلاف دو برابری بین دو فروشگاه هم چندان به واقعیت نزدیک نباشد.

نکته مبهم دیگری که در این گزارش وجود دارد دیتایی است که از چین دریافت می‌شود. App Annie قادر به ردگیری تعداد دانلود اپلیکیشن‌های iOS در این کشور بوده، ولی در مورد گوگل چنین نیست. نکته جالب توجه این است که چین مقام سوم بزرگ‌ترین مارکت درآمدزا برای اپل را از آن خود کرده و مقام‌های دوم و اول به‌ترتیب متعلق به ژاپن و امریکاست. اما گوگل به‌شدت در چین محدود شده و اگر چنین نبود، این کمپانی هم می‌توانست وضعیت به‌مراتب بهتری داشته باشد.

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که می‌گفت بازی‌های موجود در اپ استور توانسته‌اند مبلغ یک میلیارد دلار تنها در ماه دسامبر درآمدزایی کنند که نسبت به آمار ۸۴۷ میلیون دلاری دسامبر سال ۲۰۱۴، ۱۸ درصد افزایش یافته است. 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۴/۱۱/۲
این چیزها برای ما زیاد مهم نیست که چه شرکتی درآمدش چقدره از چه راهی درآمد کسب میکنه
برای ما این ها مهمه، تعداد اپلیکیشن های گوگل بیشتر،راحت تر، و برای کاربران ایرانی از همه مهمتر رایگان بودنشه که اگر صلاح دونستن نسخه پولی رو خریداری میکنن بخاطر همینه که دانلود در پلی استور از خرید در اپ استور مهمتره
اپل هم اگه دوست داشته باشه میزان دانلود اپلیکیشن های خود بالا تر بره بهتره که سیاست گوگل رو درپیش بگیره.