خانهاخبار
4 قابلیت G Flex که از دیدنشان در G5 خوشحال می‌شویم

4 قابلیت G Flex که از دیدنشان در G5 خوشحال می‌شویم

جی فلکس یکی از سری‌های جذاب ال جی است. قابلیت‌هایی در این سری وجود دارد که یا یگانه است یا در کمتر تلفن هوشمندی شاهدشان بوده‌ایم؛ قابلیت‌هایی که اگر در جی5 نیز تعبیه شود، به محبوبیت این دستگاه کمک می‌کند.
۱۳۹۴/۱۱/۲
image

 

ال‌جی در CES 2016، برخلاف دو سال گذشته، نسل جدیدی از سری G Flex را رونمایی نکرد؛ موضوعی که تا حدودی ناراحت‌کننده بود، چون G Flex در دو سال گذشته ستاره بی‌چون‌وچرای بخش تلفن هوشمند CES بود. ال‌جی در دو گوشی سری G Flex قابلیت‌هایی در دسترس کاربران قرار داد که پیش از این فقط در نمونه‌های اولیه یا طراحی‌های مفهومی آنها را دیده بودیم. تا معرفی LG G5 نیز زمان زیادی نمانده است. در این مطلب 4 قابلیت برتر G Flex را بررسی می‌کنیم که امیدواریم ال‌جی در جی5 نیز آنها را لحاظ کند.

 

بدنه خودترمیم

 

image

 

اولین قابلیت برتر G Flex بدنه خودترمیم آن است. هر دو گوشی G Flex و G Flex 2 از بدنه‌ای بهره می‌برند که اثر انگشت و گردوغبار و چربی را به خود جذب نمی‌کند. همچنین این بدنه از موادی ساخته شده است که قابلیت ترمیم خود را دارد! به‌گفته ال‌جی، بدنه این گوشی در عرض 10 ثانیه خط و خش‌های جزئی خودش را برطرف می‌کند. گرچه این بدنه در مقابل خش‌های عمیق نمی‌تواند خود را بازسازی کند، بررسی کارشناسان پس از عرضه این گوشی نشان می‌دهد این قابلیت واقعا همان کارایی را دارد که ال‌جی ادعا کرده است.

اما آیا این قابلیت را در G5 خواهیم دید؟ ال‌جی پیش از این گفته بود که بدنه خودترمیم به سطح براق نیاز دارد که به دلایل مختلف چندان مورد پسند نیست. همچنین گرچه بدنه خودترمیم واقعا می‌تواند به رسالتش عمل کند، در مقابل خش‌های عمیق موثر نیست و ال‌جی احتمالا نمی‌خواهد انتظارات از گوشی‌اش را بالا ببرد و محصولش در آزمایش‌های مختلف نتواند آن انتظارات را برآورده کند. بنابراین غافلگیرکننده نیست که ال‌جی این تکنولوژی را در G5 به کار نبرد.

 

بدنه منعطف

 

image

 

جی‌فلکس تنها یک گوشی انحنا‌دار نیست. همان‌طور که از اسم این دستگاه برمی‌آید، بدنه منحنی این گوشی منعطف است؛ یعنی اگر به گوشی فشاری وارد کنید، می‌تواند کاملا صاف شود و پس از برداشتن فشار، دوباره انحنای قبلی‌اش را به دست بیاورد. اما آیا این قابلیت را در G5 خواهیم دید؟ بدنه منعطف نیازمند صفحه نمایش خمیده است و ال‌جی تاکنون به استفاده از صفحه نمایش خمیده در پرچم‌دارانش تمایلی نشان نداده است.

 

بدنه واقعا خمیده

 

image

 

ال‌جی در جی فلکس و جی فلکس 2 از بدنه خمیده استفاده کرد و با استفاده از پنل نمایش P-OLED خود این تکنولوژی را عملا به بازار معرفی کرد. گرچه نسل اول جی‌فلکس که صفحه نمایش 720 پیکسل داشت با مشکلاتی از قبیل ماندگاری تصویر و شدت رنگ روبرو بود، ال‌جی در نمایشگر 1080 پیکسلی جی فلکس 2 آنها را تا حدود زیادی برطرف کرد. گرچه تولید گوشی خمیده با صفحه نمایش خمیده مزایای خاص خود را دارد، در دست بهتر قرار می‌گیرد، در حالت افقی عملکرد بهتری دارد و در کل جذاب و متفاوت به نظر می‌رسد، هزینه تولید آن نیز بسیار بالاست. در LG G4 نیز شاهد بدنه خمیده بودیم، اما میزان انحنای این گوشی آن‌قدر نبود که بتوانیم آن را گوشی کاملا خمیده بنامیم.

 

عمر باتری بالا

 

image

 

باتری نسل اول جی فلکس در سال 2013 واقعا فوق‌العاده بود. باتری 3500 میلی‌آمپری قادر بود انرژی دستگاه را برای 720 ساعت در حالت آماده به کار تامین کند. اما متاسفانه تغییرات ال‌جی در نمایشگر، پردازنده و نر‌م‌افزار جی فلکس 2 به همراه باتری کم‌ظرفیت‌تر 3000 میلی‌آمپری باعث شد عمر باتری نسبت به نسل اول تقریبا نصف شود. با وجود دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هم شاهد بهبود چندانی در مصرف باتری نبودیم.

آیا باتری G5 قدرتمند خواهد بود؟ ال‌جی در G4 به‌دلیل باتری نسبتا ضعیفش با انتقاد‌های بسیار مواجه شد و اکنون حتما به فکر بهبود عمر باتری در پرچم‌دار جدید خود است، همچنان که قابلیت Doze در اندروید 6 نیز در این زمینه به کمک ا‌ل‌جی خواهد آمد. علاوه بر این نباید فراموش کنیم G4 جزو معدود پرچم‌دارانی بود که باتری قابل تعویض داشتند و ال‌جی قصد دارد این ویژگی را در G5 نیز حفظ کند. رندرهایی از این محصول منتشر شده که از طراحی خلاقانه ال‌جی برای تعویض باتری G5 بدون باز شدن قاب پشتی دستگاه حکایت می‌کند.

 

image

 

باید منتظر ماند و دید ال‌جی در G5 چه دست‌پختی برای کاربران آماده کرده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

احمد

۱۳۹۴/۱۱/۳۰
سلام والا این طرفدار های سامسونگ رو ببین میگن الجی از سامسونگ تقلید میکنه والا تا جایی که خبر ها میگه همیشه الجی در نو اوری اول بوده وهیچ موقع تقلید نکرده در عوض فکر کنم سامسونگ بود که از اپل تقلید کرده و جریمه سنگینی هم به خاطر s6. پرداخت کرده .همین قابلیت دبل ناک الجی به تمام کوشیهای دیگه می ارزه که سامسونگ روش نمیشه بزنه وگرنه میزد .چون واقعا کاربردیه.بقیش رو دیگه هیچی فقط الجی داداش ?

دنی

۱۳۹۴/۱۱/۵
آخه سامچونگ چی داره که برندی بخواد ازش تقلید هم بکنه اولین صفحه نمایش های کاربردی خمیده ال جی نوآوری کرد سامچونگ اومد کپی برداری فک کن یه درصد ال جی بیاد از یه آشغالی کپی هم بکنه واقعا گوشی خز تر از سامچونگ هست؟ مگه داریممم؟

حامد

۱۳۹۴/۱۱/۳
الجی در خلاقیت واقعا تحسین برانگیزه و روند دو سه سال اخیر این شرکت در همه محصولاتش اعجاب آوره به خصوص در الجی وی 10 که باید به مهندسان الجی برای طراحی چنین تلفن هوشمندی تبریک گفت.

سیاوش

۱۳۹۴/۱۱/۲
کار کردن باصفحه نمایش صفحه نمایشش رو مثل سامسونگ زده شکل داخلی شو برووو بابا اینم شد گوشی

سیاوش

۱۳۹۴/۱۱/۲
سلام الجی داره رو سامسونگ کپی برداری میکنه لبه های خمیده مثل اس6و. ........الجی دارد رو سامسونگ کپی برداری میکنه