خانهاخبار
آیا اپل سیاست‌هایش را در قبال آپدیت‌های iOS تغییر می‌دهد؟

آیا اپل سیاست‌هایش را در قبال آپدیت‌های iOS تغییر می‌دهد؟

یک هفته پیش اپل نسخه آزمایشی iOS 9.3 را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد که با سایر به‌روزرسانی‌های جزئی آی او اس اندکی متفاوت بود. به نظر می‌رسد اپل در زمینه به‌روزرسانی iOS در حال تغییر تفکر است.
۱۳۹۴/۱۰/۲۹
image

 

نسخه آزمایشی iOS 9.3، که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت، شامل قابلیت‌های بسیار جذابی بود؛ قابلیت‌هایی مانند Night Shift، رمزگذاری روی Notes و میانبرهای جدید برای تاچ سه‌بعدی. (مشروح بررسی این قابلیت‌ها را اینجا بخوانید.) این امکانات جدید باعث شده نسخه 9.3 به هیجان‌انگیز‌ترین به‌روزرسانی iOS تبدیل شود که در کنفرانس سالانه WWDC منتشر نشده است.

عرضه iOS 9.3 و قابلیت‌های جدیدش با سیاست‌های پیشین اپل اندکی متفاوت است، زیرا اپل معمولا قابلیت‌های جذاب iOS را برای به‌روزرسانی‌های اصلی نگه می‌دارد که هر دوازده ماه منتشر می‌شود. iOS 9.3 می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که اپل در حال تغییر استراتژی است. حتی برخورد اپل با این نسخه درمقایسه با به‌روزرسانی‌های مکمل قبلی متفاوت است. این شرکت صفحه مخصوص پیش‌نمایش iOS را به‌طور اختصاصی برای نسخه 9.3 به‌روز کرده تا قابلیت‌های جدیدش را پیش از انتشار به کاربران معرفی کند؛ کاری که پیش از این در هیچ‌یک از به‌روزرسانی‌های مکمل آی‌او‌اس شاهدش نبودیم.

 

image

 

Dan Moren ، نویسنده وبسایت Macworld، معتقد است برخورد متفاوت اپل با iOS 9.3 نشان‌دهنده یک تغییر هدفمند و احتمالا آغاز شیوه جدیدی در انتشار نسخه‌های مختلف iOS است. وی معتقد است از آنجا که آیفون اکنون دیگر محصولی پخته شده است، برخلاف اوایل، لازم نیست معرفی قابلیت‌های جدید سیستم عاملش را به کنفرانس‌های سالانه محدود کند.

شکی نیست اپل تا‌کنون در زمینه سیستم عامل و گوشی‌های موبایل بسیار موفق عمل کرده و من قصد ندارم ادعا کنم در این بخش ناموفق بوده است. اما رقابت در بازار سیستم‌عامل‌ها و همچنین گوشی‌های هوشمند به‌طور قابل توجهی بالا گرفته است. به نظر من هدف اپل از این حرکت کاملا واضح است: کاربران آیفون را با به‌روزرسانی‌هایی در طول سال و با افزودن تدریجی قابلیت‌های جذاب، خوشحال و راضی نگه دارد.

به‌عبارت دیگر، احتمالا برای دریافت قابلیت‌های جدید iOS، که معمولا هر یک سال و با انتشار نسخه اصلی جدیدی از این سیستم عامل در دسترس قرار می‌گرفت، نیاز به 12 ماه صبر نیست. این سیاست جدید ممکن است کاربران بیشتری به سمت اپل بکشاند، زیرا نه‌تنها باعث می‌شود کاربران همواره مشتاق به‌روزرسانی به نسخه‌های جدید باشند، بلکه با تشویق آنها به مهاجرت به نسخه‌های جدید باعث می‌شود آخرین بسته‌های امنیتی اپل را دریافت کنند و دستگاه خود را امن سازند.

نظر شما در مورد این سیاست جدید چیست؟ آن را می‌پسندید یا رویه قبلی را ترجیح می‌دهید؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Ardavan Farahnak

۱۳۹۴/۱۱/۲
Gsm mamnun vaghean az rahnamaitun!!!!
Vaghean yekam vaght bezarin baraye karbaranetun..

Ardavan Farahnak

۱۳۹۴/۱۰/۳۰
Koja montasher shode jenab???

محمدم

۱۳۹۴/۱۰/۳۰
ios 9.2.1 منتشر شد
مژده مژده

Ardavan farahnak

۱۳۹۴/۱۰/۳۰
Salam
Man az tarighe site apple va etelaiei ke khodesh dade bud systeme betaro ruye gushim va ghesmate Profile gushim nasb kardam va alan dar hale download ios 9.3 beta 1 hastam mikhastam bebinam baraye gushim va system amelam va makhsusan battrym moshgeli ijad mishe ya na
Gushim Iphone 6 hastesh
Lotfan ya dar haminja ya dar emailam ya dar telegramam pasokhra beded
Mamnun
Baram khaily moheme merc az gsm

arman

۱۳۹۴/۱۰/۲۹
دقیقا کاری که مایکروسافت با ویندوز 10 موبایل میخواد بکنه
آینده در اختیار این دو شرکته
گوگل باید یه فکر اساسی به حال اپدیت هاش بکنه