خانهاخبار
افزایش تمرکز گوگل بر واقعیت مجازی

افزایش تمرکز گوگل بر واقعیت مجازی

دو سال پیش گوگل با معرفی پروژه کاردبورد پا به عرصه واقعیت مجازی گذاشت و اکنون که شرکت‌های بسیاری در این زمینه در حال فعالیت‌اند قصد دارد که برنامه‌هایش را در این حوزه دوباره سازماندهی کند.
۱۳۹۴/۱۰/۲۵
image

 

هنگامی که گوگل دو سال پیش هدست واقعیت مجازی Cardboard را معرفی کرد، خیلی‌ها آن را پروژه‌ای تفریحی برای گوگل به شمار می‌آوردند و چندان جدی‌اش نمی‌گرفتند. اما از زمانی که گوگل یک بخش مجزا برای این پروژه در دستگاه عظیم و طویلش در نظر گرفت، هدست واقعیت مجازی‌اش پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت و باعث شد گوگل هر روز یک قدم به هدف اولیه‌اش، که «واقعیت مجازی برای همه» بود، نزدیک‌تر شود. حال گوگل با تغییر تیم مدیریتی بخش واقعیت مجازی‌اش قصد دارد تمرکزش را بر این بخش افزایش دهد.

بر اساس خبر وبسایت Re/Code، کلی بیور که پیش از این در تهیه اپلیکیشن‌های جی‌میل، گوگل درایو و گوگل داکز و همچنین طراحی اولیه هدست واقعیت مجازی Cardboard فعالیت داشت، به ریاست تمام‌وقت بخش واقعیت مجازی گوگل منصوب شده است. مسئولیت قبلی بیور اکنون به دیانا گرین سپرده شده است.

مشخص است که گوگل خواهان سهم بیشتری از دنیای واقعیت مجازی است، اما با اولویت‌های خودش. به نظر می‌رسد تمرکز گوگل اکنون بیش از صنعت بازی بر استفاده از این تکنولوژی در زمینه آموزش و اخبار است. معرفی Expeditions در I/O 2015 که تجربه یک گردش علمی مجازی را برای دانش‌آموزان فراهم می کرد و همکاری‌های اخیر این شرکت با نیویورک تایمز مهر تاییدی بر این فرضیه است.

سال 2015 هدست‌های واقعیت مجازی زیادی معرفی و عرضه شدند و این باعث می‌شود 2016 سال پر حادثه‌ای برای این بخش از تکنولوژی باشد. نظر شما در این زمینه چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Alireza

۱۳۹۴/۱۰/۲۵
گوگل یه یک سالی عقبه!!!گوگل تازه میخواد تمرکز کنه اونوقت مایکروسافت هالولنز داده که گوگل باید یه چهار سالی تلاش کنه که به اون برسه.گوگل تو این زمینه نره بهتره.