خانهبررسی‌ها
مقایسه تصویری Note 5 و Nexus 6P

مقایسه تصویری Note 5 و Nexus 6P

اگر قصد دارید گوشی پرچمدار بخرید، بهتر است به مقایسه تصویری دو دستگاه از بهترین‌های دنیا نگاهی بیندازید. با ما همراه باشید تا نکسوس 6پی و نوت 5 را در کنار هم قرار دهیم و با یکدیگر مقایسه کنیم!

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۰/۲۶

نکسوس 6پی پرچم‌دار هوآوی است که با همکاری گوگل آن را تولید کرده و نوت 5 پرچم‌دار سامسونگ است که چشمان بسیاری را به خود خیره ساخته. اگر قصد دارید گوشی پرچم‌دار بخرید، ما در جی‌اس‌ام دو محصول از بهترین گزینه‌های موجود در بازار را کنار هم قرار داده‌ایم تا با دید بهتری گوشی مناسب خود را انتخاب کنید. این مقایسه در 23 عکس انجام شده است. با ما همراه باشید.

 

وزن

 

image

 

هر دو گوشی وزن نسبتا زیادی دارند، اما خب! نوت 5 کمی از نکسوس 6پی سبک‌تر است، هرچند این سبک بودن چندان حس نمی‌شود.

 

ابعاد

 

image

 

نوت 5 کوتاه‌تر از نکسوس 6پی است و این موضوع سبب می‌شود این گوشی راحت‌تر در جیب قرار بگیرد.  

 

image

 

البته این تفاوت به‌حدی نیست که بگوییم نکسوس 6پی در جیب جا نمی‌شود یا ظاهر زشتی پیدا می‌کند. نکسوس 6پی نیز به‌راحتی در جیب شما قرار می‌گیرد، اما باید گفت گوشی‌هایی با این سایز تقریبا تمام فضای جیب شما را اشغال می‌کنند.


 

image

 

عرض دو محصول تفاوت چندانی ندارد. اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، باید بگوییم نوت 5 محصول جمع‌وجورتری نسبت به نکسوس 6پی است.

 

image

 

از نظر ما کار کردن با یک دست نسبت مستقیمی با عرض گوشی دارد! گوشی‌های نکسوس 6پی و نوت 5 تقریبا عرض یکسانی دارند و بابت یک‌دستی کار کردن با آنها مشکلی نخواهید داشت.

 

image

 

هردو گوشی جزو باریک‌ترین و ظریف‌ترین گوشی‌های 2015 هستند. اگر به ظرافت و باریکی گوشی اهمیت می‌دهید، هر دو محصول انتظار شما را برآورده می‌کنند. البته ناگفته نماند که نکسوس 6پی کمی از نوت 5 باریک‌تر است، ولی این موضوع با چشم قابل تشخیص نیست!

 

طراحی

 

image

 

طراحی هردو محصول فوق‌العاده‌ است، البته اگر به‌دنبال جزئیات طراحی هستید، پیشنهاد می‌کنیم بررسی تخصصی این محصولات را، که در جی‌اس‌ام منتشر شده، بخوانید.

 

image

 

جنس بدنه هر دو محصول مستحکم است و حس خوبی به شما منتقل می‌کند، اما اگر وسواس بیشتری دارید و به تمیز بودن ظاهر گوشی اهمیت می‌دهید، نکسوس 6پی گزینه مناسب‌تری است.

 

تنوع رنگ

 

image

 

هوآوی و سامسونگ پرچم‌داران خود را در رنگ‌های متنوع و زیبا عرضه می‌کنند تا سلیقه‌های مختلف را پوشش دهند. البته باید بگوییم نکسوس 6پی طلایی‌رنگ به‌صورت محدود عرضه می‌شود و نوت 5 صورتی نیز تاکنون تنها در کره عرضه شده است. 

 

نمایشگر

 

image

 

نمایشگر گوشی یکی از مهم‌ترین بخش‌هاست. هر دو محصول موردبحث به صفحه نمایش آمولد مجهزند که این یعنی کیفیت بسیار خوب و مصرف باتری کم!

 

image

 

پابه‌پای هم جلو می‌روند! کیفیت نمایشگر این محصولات بسیار خوب است و تجربه‌ای استثنایی برای شما رقم می‌زنند. اگر بخواهیم جمله‌ای بهتر به‌کار ببریم، باید بگوییم: «به کیفیت نمایشگر این محصولات هیچ ایرادی نمی‌توان گرفت!»

 

image

 

همان‌طور که در عکس‌ها نیز مشخص است، فاصله بین نمایشگر و حاشیه‌ها در نوت 5 کمتر است و تقریبا بیش از سه‌چهارم پنل جلویی به نمایشگر اختصاص داده شده که در نوع خود بسیار جالب است. از نظر خط و خش و شکستگی هم خیالتان تخت باشد! این دو محصول به آخرین نسل از شیشه‌های گوریلا گلس مجهزند و در مقابل ضربه و خط و خش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

 

image

 

نرم‌افزار

 

image

 

نوت 5 با اندروید 5 عرضه شد و نکسوس 6پی اولین محصولی بود که آخرین نسخه اندروید گوگل، یعنی اندروید 6.0، را به خود دید.
سامسونگ از رابط کاربری مخصوص خود برای نوت 5 استفاده می‌کند و نکسوس با اندروید خالص گوگل خودنمایی می‌کند و از رابط کاربری مخصوص هوآوی (اموشن) خبری نیست.
اگر آپدیت‌های نرم‌افزاری و پچ‌های امنیتی برای شما مهم‌اند و دوست دارید جزو اولین نفراتی باشید که آپدیت‌های گوگل را دریافت می‌کنند، نکسوس 6پی گزینه مناسبی است که پیش روی شما قرار دارد.

 

سخت‌افزار

 

image
 

 

پرچم‌دار یعنی بهترین سخت‌افزار ممکن و خوشبختانه هر دو گوشی به‌درستی نام پرچم‌دار دارند. کارشناسان ما هنگام بررسی این دو محصول با مشکل خاصی مواجه نشدند و هیچ‌گونه افت عملکردی هنگام کار با آنها مشاهده نشد. حتی اجرای بازی‌های سنگین مانند آسفالت و Real Racing نیز مشکلی برای این گوشی‌ها به‌وجود نیاورد.

 

image

 

رم نوت5 یک گیگابایت بیشتر از نکسوس 6پی است. شاید دلیل اصلی این امر ترس سامسونگ از مدیریت رم باشد که با اضافه کردن یک گیگابایت سعی کرده خیال خودش را راحت کند و مشتریان را راضی نگه دارد.

 

دوربین

 

image

 

دوربین‌‌های سامسونگ و نکسوس 6پی از قدرت خوبی برخوردارند. بهتر است عکس‌های گرفته‌شده با دو محصول در شرایط یکسان را ببینید و خودتان قضاوت کنید که دوربین کدام‌یک بهتر است و بیشتر به دلتان می‌نشیند.

.برای دیدن اندازه اصلی روی عکس‌‌ها کلیک کنید

image
   
image

image
   
image

 

image

 

هردو گوشی امکانات خوبی برای عکاسی در اختیارتان قرار می‌دهند، اما باید بگوییم نکسوس 6پی به‌دلیل داشتن فلاش دوگانه عکس‌های بهتری در شب می‌گیرد.

 

image
 

 

روی کاغذ دوربین سلفی نکسوس بهتر است، ولی در عمل تفاوت چندانی ندارند و هر دو محصول سلفی‌های باکیفیتی به شما تحویل می‌دهند. البته نوت 5 با پشتیبانی از تکنولوژی HDR می‌تواند سلفی‌های باکیفیت‌تری نیز ارائه کند.

 

image

 

اگر به ضبط ویدئو علاقه دارید، خوب است بدانید هر دو محصول ویدئوهای باکیفیتی ارائه می‌دهند، ولی این نکته را در ذهن داشته باشید: کیفیت ویدئوهای دوربین دوم نوت 5 بهتر از نکسوس 6پی است.

 

سنسورها 

 

image

 

اسکنر اثر انگشت قطعه‌ای بود که در اکثر پرچم‌داران 2015 دیده شد. نوت 5 و نکسوس 6پی نیز به این قطعه مجهزند و بالاترین سطح امنیت را به کاربران هدیه می‌دهند. محل قرارگیری سنسور اثر انگشت هر دو محصول خوب است، اما باید بگوییم محل قرارگیری سنسور نوت 5 بهتر است. سنسور SpO2 سنسوری است که می‌تواند میزان اکسیژن موجود در خون را اندازه‌گیری کند. نوت 4 نیز چنین سنسوری درون خود داشت.

 

باتری

 

image

 

بدون شک نکسوس باتری بهتری دارد. باتری بهتر نکسوس 6پی باعث می‌شود دوام بیشتری داشته باشد و مدت طولانی‌تری بتوانید از آن استفاده کنید. اگر به باتری خوب و بادوام اهمیت می‌دهید، پیشنهاد ما نکسوس 6پی است.

 

قیمت

 

image

 

قیمت نکسوس 6پی که در عکس مشاهده می‌کنید مربوط به نسخه 32 گیگابایتی بدون گارانتی آن است.

قیمت نوت 5 که در عکس مشاهده می‌کنید مربوط به نسخه دو سیم‌کارت 32 گیگابایتی با گارانتی است. 

قیمت نوت 5 دو سیم‌کارت 32 گیگابایتی بدون گارانتی حدود 2200000 تومان است.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (50 نظر)

ehsan

۱۳۹۵/۱۱/۸
تو داری j5 رو با note 5 مقایسه می کنی؟
برات متأسفم

ehsan

۱۳۹۵/۱۱/۷
حتی دوربین note5 هم ساخت شرکت سونی است

چالیست

۱۳۹۵/۱۱/۴
دوربین جلو که اچ‌دی‌آر داره!

بابک

۱۳۹۵/۱۰/۱۰
خب سامسونگ برتری داشت و در مقایسه هر جا که nexus کم آورده یه توجیه از طرف مقایسه کننده آورده شده که این رفتار رو برای سامسونگ انجام نداده و بنظرم تاییدی بر سامسونگه
این نکته بخصوص در مورد یه گیگ رم اضافه سامسونگ خیلی واضحه

nima

۱۳۹۵/۵/۱۰
کله قابلیاتیه که تو دوربین هر گپشی هست بجز فلش دوگانه تو پرچمداره سونی هست واقعا سونی دوربینایه بی نظیری داره