خانهاخبار
4 ویژگی که در سال 2015 به گوشی‌های هوشمند راه یافتند

4 ویژگی که در سال 2015 به گوشی‌های هوشمند راه یافتند

شرکت‌های تولیدکننده در دنیای رقابت سعی می‌کنند با افزودن ویژگی‌های جدید و خاص به محصولاتشان مشتریان بیشتری به سمت خود بکشانند. بعضی از این ویژگی‌ها سال گذشته برای اولین بار در گوشی‌های هوشمند استفاده شدند که در این مطلب با آنها آشنا می‌شویم.
۱۳۹۴/۱۰/۱۴

سال 2015 سال بسیار خوبی برای صنعت گوشی‌های هوشمند بود. سال گذشته شاهد نوآوری‌ها و فناوری‌های جدیدی در محصولات تولیدکنندگان مختلف بودیم که هر یک به‌نوبه خود می‌توانند آینده این صنعت را تحت تاثیر قرار دهند.
درحالی‌که میان گوشی‌های پرچم‌دار تنوع زیادی دیده می‌شود و مدل‌های میان‌رده و پایین‌رده در حال بهتر و بهتر شدن هستند، درنهایت مشتری به دنبال خرید گوشی‌ای می‌رود که امکانات و ویژگی‌های جذاب‌تری داشته باشد. بین ویژگی‌های گوناگونی که برای گوشی‌های هوشمند نام برده می‎شود، چند مورد توانست توجه بسیاری به خود جلب کند؛ ویژگی‌هایی که تنها به شکل محدود استفاده شدند، اما قطعا در سال پیش رو دستگاه‌های بیشتری به آنها مجهز خواهند شد.

 

1- اسکنر عنبیه چشم

 

image

 

اگرچه ممکن است تصور کنید لومیا 950 و 950 ایکس‌ال مایکروسافت اولین گوشی‌هایی هستند که به اسکنر عنبیه چشم مجهز شده‌اند، درواقع اولین گوشی‌ای که با این فناوری جدید به بازار آمد Arrows NX F-04G فوجیتسو بود که تنها در ژاپن عرضه شد.
عنبیه چشم هر فرد، همچون اثر انگشت، نقشی منحصربه‌فرد دارد و به همین دلیل می‌شود از آن برای احراز هویت اشخاص استفاده کرد. با داشتن این ویژگی کاربر می‌تواند تنها با نگاه کردن به گوشی‌اش قفل صفحه را باز کند یا پرداخت از طریق موبایل را تایید نماید.

 

2- USB Type-C

 

image

 

سال 2015 با محبوب شدن رابط جدید USB Type-C همراه بود که اولین بار در گوشی‌های Letv One ،LeTV Pro و LeTV Max استفاده شد. پس از آن شاهد عرضه گوشی‎هایی مثل وان‌پلاس 2، نکسوس 5ایکس، نکسوس 6پی، لومیا 950 و لومیا 950 ایکس‌ال همراه با این رابط جدید بودیم.
USB Type-C درواقع یک رابط جدید است و نه یک استاندارد، که بیشتر برای حل مشکل کاربران در رابطه با اتصال نمونه‌های قدیمی به وجود آمد. این مطلب به شما اطلاعات بیشتری در مورد USB Type-C خواهد داد.

 

3- صفحات حساس به فشار

 

image

 

هنوز هم بر سر اینکه چه کسی اولین بار فناوری حساس به فشار را در گوشی‌های هوشمند معرفی کرد میان کاربران بحث است؛ اما باید قبول کرد که هوآوی استفاده از این فناوری را در گوشی Mate S خود 4 روز زودتر از اپل به دنیا نشان داد؛ هرچند پیش از آن نیز اپل از صفحات حساس به فشار در اپل واچ و مک بوک پرو استفاده کرده بود.
صفحات حساس به فشار می‌توانند مقدار فشار واردشده توسط انگشت دست کاربر را درک کنند و فرق بین لمس، فشار آرام و فشار زیاد را تشخیص دهند. به طور مثال، در آیفون 6اس که مجهز به این فناوری است فشار آرام روی یک ایمیل، پنجره‌ای از پیش‌نمایش آن را باز می‌کند و با فشار بیشتر متن کامل آن به نمایش گذاشته می‌شود.

 

4- نمایشگرهای نشکن

 

image

 

شکستن یا ترک برداشتن نمایشگر گوشی یکی از بدترین بلاهایی است که ممکن است سر گوشی شما بیاید؛ مشکلی که همه شرکت‌های سازنده از آن خبر دارند، اما تنها بعضی از آنها به فکر راه چاره افتاده‌اند. موتورولا سال گذشته اولین گوشی هوشمند جهان با صفحه نمایش نشکن را به بازار معرفی کرد که Moto X Force نام دارد. نمایشگر این گوشی به صورت 5 لایه ساخته شده‌ و این شرکت ضمانت کرده که تا 4 سال نه می‌شکند و نه ترک برمی‌دارد؛ ادعایی که در تست‌های مختلف نیز به اثبات رسیده است.

استفاده از این 4 فناوری قطعا در گوشی‌های سال جدید نیز ادامه پیدا می‌کند و در محصولات بیشتری این ویژگی‌ها را خواهیم دید. شما فکر می‌کنید در سال 2016 چه ویژگی‌های جدید دیگری به گوشی‌های هوشمند راه پیدا می‌کند؟

 

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

mostafa

۱۳۹۴/۱۰/۱۵
2016 باید شرکت ها متمرکز بشن روی باتری و کم مصرف شدن گوشی.الان از نظر سخت افزار و قدرت پردازش به نظر من گوشی ها به حد قابل قبولی رسیدن ولی باتری ها هنوز ضعیف هستن.

داود

۱۳۹۴/۱۰/۱۵
سال 2016 انقلاب 3بعدی ها می باشد

Saeed

۱۳۹۴/۱۰/۱۵
صفحه نمایش 4k نوآوری نیست آیا؟

Saeed

۱۳۹۴/۱۰/۱۵
حیف،سونی مظلوم واقع شده البته سونی احتیاجی به تعریف نداره،فقط سونی???

MOHAMMAD REZA

۱۳۹۴/۱۰/۱۵
4k یه چیز جدید نبود.یه جور صفحه نمایشه فقط کیفیتش بیش تره.ولی این 5 تا ارتقا نیستن هر کدومشون یه چیز جدیدن