خانهاخبار
هرآنچه از CES 2016 انتظار داریم

هرآنچه از CES 2016 انتظار داریم

تنها چند روز به آغاز CES 2016 زمان باقی مانده است و در مورد تکنولوژی‌هایی که در این مراسم رونمایی خواهد شد حدس‌هایی زده می‌شود.
۱۳۹۴/۱۰/۱۳

 

image

 

سال 2016 چند روزی است که آغاز شده و این برای علاقه‌مندان به تکنولوژی به معنای نزدیک شدن به بزرگ‌ترین کنفرانس تکنولوژی سال است. چند هفته است که خبر‌های مربوط به CES 2016 منتشر می‌شود و شرکت‌های بزرگ دنیا برای ثبت بهترین عملکرد در این کنفرانس در تکاپو هستند. حال که چند روز تا آغاز این کنفرانس باقی مانده است، بیایید نگاهی بیندازیم و ببینیم در CES 2016 انتظار چه چیزهایی می‌کشیم.

در سال‌های گذشته CES نشان داده که می‌تواند به کاربران چشم‌انداز خوبی از آینده تکنولوژی در سال‌های آتی بدهد. البته بسیاری از محصولاتی که در این مراسم به نمایش درمی‌آیند تنها مدل‌هایی مفهومی‌اند و هیچ‌وقت به تولید انبوه نمی‌رسند، اما ایده به‌کاررفته در آنها مانند واقعیت مجازی و تلویزیون‌هایی با رزولوشن بالا در آینده به شکل‌های دیگر وارد دنیای تکنولوژی می‌شود.

امسال هم مانند سال‌های قبل از بخشی از محصولاتی که قرار است در CES 2016 رونمایی شوند اطلاع داریم. اما بخش جذاب‌تر مربوط به محصولاتی است که خبری از آنها نداریم و قرار است ما را شگفت‌زده کنند.

 

خانه‌های هوشمند

 

image

 

CES مراسمی است که در آن تصور داشتن خانه تمام‌هوشمند به‌راحتی امکان‌پذیر است و خوشبختانه این تصور در سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر به واقعیت نزدیک شده. اپل و گوگل پیش از این آغاز به فعالیت در این زمینه کرده‌اند و به‌لطف آنها امسال انتظار داریم شاهد وسایلی باشیم که بخش‌های بیشتری از خانه‌های هوشمند موجود را به هم متصل کنند و به آنها ساختاری یکپارچه بدهند.

اما همچنان رویای خانه کاملا هوشمند بسیار دور به نظر می‌رسد. آیا سامسونگ، اینتل و سایر فعالان در این بخش می‌توانند کاری کنند که تمام اجزای خانه به هم متصل باشند؟ می‌توانند در ده سال آینده به موفقیتی دست یابند که تمام وسایل به یک زبان سخن بگویند؟ شاید در کنفرانس امسال انتظار نداشته باشیم شبکه‌ای از وسایل خانه را ببینیم که به یکدیگر متصل‌اند و با هم در ارتباطند، اما احتمالا شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه خواهیم بود.

 

ابزارهای پوشیدنی

 

image

 

سال 2015 سالی مهم برای ابزارهای پوشیدنی بود. اپل واچ به بازار آمد، شرکت Fitbit همگانی شد، تولیدکنندگان لباس تکنولوژی‌های بیشتری در محصولاتشان تعبیه کردند و هدست واقعیت مجازی از ایده تبدیل به واقعیت شد. اما بسیاری از این محصولات همچنان با محدودیت‌هایی روبرو هستند و بعید است در CES 2016 آینده قطعی این محصولات در سال جاری رقم بخورد.

در CES امسال انتظار می‌رود شاهد معرفی تعداد زیادی دستبند هوشمند، ساعت هوشمند و نسل بعدی ثبت‌کننده فعالیت‌های ورزشی با طراحی‌های بهبودیافته از برندهای معروف باشیم. سنسورها امسال حرف اول را خواهند زد. احتمالا تم امسال کنفرانس هم ابزارهای شنیداری مانند هدفون‌ها خواهد بود و تولیدکنندگان این وسایل از محصولاتی رونمایی خواهند کرد که سنسورهایی داخلشان تعبیه شده است؛ سنسورهایی که شاید کار دستبند هوشمند را برای شما انجام دهند! بخش جذاب نمایشگاه این است که تکنولوژی ابزارهای پوشیدنی تجاری‌سازی شده و از ایده به واقعیت تبدیل شده است. با این حال ممکن است مجبور باشیم تا بهار منتظر بمانیم و آن موقع شاهد شکل‌گیری گجت‌های پوشیدنی هوشمند در سال 2016 باشیم.

 

هدفون‌ها

 

image

 

با وجود این که در سال‌های اخیر سرویس‌های استریم موسیقی به‌سختی با یکدیگر در رقابت‌اند و شاهد تغییرات بزرگی در آنها بوده‌ایم، ابزارهایی که ما به کمکشان موسیقی گوش می‌کنیم همچنان بدون تغییر مانده‌اند. اپل در Beats بر توسعه سرویس‌های پخش موسیقی متمرکز شده و مدت‌هاست شاهد تغییر نسل هدفون‌هایش نبوده‌ایم. شرکت‌هایی مانند Audio-Technica ،Sennheiser و V-Mode در این سال‌ها به بهبود و رفع ایرادات محصولاتشان پرداخته‌اند و نهایت امکاناتی که به هدفون‌هایشان اضافه کرده‌اند قابلیت استفاده بدون سیم بوده است! به نظر می‌رسد جهان موسیقی در خلسه فرو رفته است؛ اما شاید امسال ماجرا اندکی فرق کند.

اتصال لایتنینگ اپل ممکن است آغازکننده تغییرات باشد. پیش از این Philips و Audeze هدفون‌های لایتنینگ تولید کرده بودند. مزیت این هدفون‌ها نسبت به هدفون‌های سیمی معمولی این است که می‌توانند سیگنال‌های دیجیتال را به آمپر داخلی منتقل کنند و داخل هدفون به پردازش محتویات صوتی بپردازند. به این ترتیب هدفون‌ها بر صدای پخش‌شده از هر یک از گوشی‌ها کنترل بیشتری دارند. البته این تکنولوژی‌ای نیست که همه به آن نیاز داشته باشند، اما اخباری که مبنی بر حذف پورت 3.5 میلی‌متری از آیفون 7 به گوش می‌رسد می‌تواند به آن اهمیت بیشتری بدهد. غیر از هدفون‌هایی با پورت لایتنینگ، همان‌طور که پیش از این اشاره شد، احتمال ظهور سنسورها در هدفون‌ها نیز افزایش یافته است.

 

هدست‌های واقعیت مجازی

 

image

 

نیمه اول سال 2016 جهش بزرگی برای واقعیت مجازی خواهد بود، اما CES زمانی برگزار می‌شود که احتمالا شاهد معرفی محصولاتی نخواهیم بود که انتظارشان را داریم. پیش از این در مورد سخت‌افزارهای مرتبط با این تکنولوژی که قرار است امسال معرفی شوند اطلاعاتی شنیده بودیم: سونی، Oculus و اچ‌تی‌سی سه شرکتی هستند که احتمالا هدست واقعیت مجازی‌شان را در ماه‌های آتی به بازار عرضه خواهند کرد، اما از آنجا که واقعیت مجازی اکنون بر دنیای بازی‌ها و فیلم‌های سینمایی تمرکز کرده، احتمالا معرفی این محصولات نیز در حین جشنواره فیلم ساندنس یا کنفرانس توسعه‌دهنگان بازی رخ خواهد داد.

با این حال هنوز ممکن است سورپرایزهایی وجود داشته باشد. به‌غیر از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده هرساله پای ثابت CES بوده و پس از معرفی هولولنز مایکروسافت و اخبار پیرامون Magic leap، ممکن است شاهد پیشرفت‌هایی در این بخش باشیم. شرکت Oclulus هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه هدست Rift خود مشخص نکرده و حتی نسخه نهایی آن را نیز به نمایش درنیاورده؛ اتفاقی که ممکن است حین CES 2016 رخ دهد. علاوه بر این ممکن است شرکت‌های جدیدی وارد این عرصه شوند و از CES برای اعلام این خبر استفاده کنند.

 

موبایل، تلبت، لپ‌تاپ و غیره

 

image

 

CES برای سایر محصولات الکترونیکی مانند تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها و... هرگز اتفاق بزرگی نبوده است. با این حال ممکن است خبرهایی حین این مراسم به گوش برسد. بسیاری از شرکت‌ها مانند اپل معرفی محصولاتشان را اواخر سال میلادی انجام می‌دهند، اما در CES شاید شاهد حضور شرکت‌های کم‌فروغ‌تری مانند هوآوی (که البته در جهان آمار فروش خوبی دارد، اما در امریکا خیر)، Alcate و ZTE باشیم. تولیدکنندگان دوربین‌های عکاسی نیز معرفی محصولات و خبرهای داغشان را برای نمایشگاه تخصصی عکس فوتوکینا (Photokina) نگه می‌دارند.

CES 2016 ششم تا نهم ژانویه ( 16 تا 19 دی 94) در لاس‌وگاس امریکا برگزار می‌شود. غیر از موارد بالا، محصولات دیگری نیز ممکن است معرفی شوند، اما برای آشنایی با آنها باید چند روز صبر کنیم. نظر شما در این زمینه چیست؟

 

منبع: The Verge

پوشش خبری CES 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه  CES 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

j.e.a.n.c.l.u.d.e.

۱۳۹۴/۱۰/۱۴
عزیزان درسته اما منظورم اینه که دوس دارم اپل همه رو سوپرایز کنه و در نمایشگاه CESآیفون 7 را. به شکل معرفی کنه, خیلی جااب خواهد شد اگه این اتفاق رخ بده و مطمئنن بازار تلفن همراه رو تحت تأثیر قرار میده و...! ضمنن من عرایضم نظر شخصی نیس و بر طبق واقعیت غیرقابل انکار علمی تکنولوژیکی آشکار درمورد موارد مختلف مینویسم , صفحه نمایش سامسونگ که سوپرآمولد نام داره ( LEDهس) ماله من نیس و باخت و بردش هیچ نفعی بر ای من نداره و چیزی تو جیب من نمیره ! لطفا مواضب ح ف زدنتون باشید ! من طرفدار هیچ برند و محصولی خاص نیستم و فقط طرفدار هر تلفن همراهی (( فبلت )) و موارد دیگری که بهترین بشوند هستم و خواهم بود, این سوپرآمولد هم بر طبق واقعیت آشکار مانند گذشته در سال2015 در گلکسیs6ها و نوت5 مقام اول را آورد و بعدش صفحه نمایش ال جی جی4 که جدیدترین تکنولوژیLCDبود که ips Quantom display نام داشت, به طور کلی بدون اینکه بخایم در مورد بهترین و بهینه ترین صفحه نمایش که سوپرآمولد اختصاصی سامسونگ هس حرف بزنیم صفحه نمایش LEDبالاترین زاویه دید و بالاترین عمق رنگ و بالاترین درخشندگی و بالاترین بهینه گی رو داره و ثابت کرده تنها رزولیشن بالا دلیل برتری نیس و با رزولیشن پایین تر به عنوان مثال 2K میشه کیفیت در حد خیلی بالاتر ارائه کرد و به عنوان مثال با رزولیشن 2k در کنار انواع دیگر صفحه نمایش ها با رزولیشن بالا تر از 2k کم نیاره و کیفیتی نگوییم بالاتر (( کیفیتی برابر داره)) و این خصوصیت LEDهس

yh

۱۳۹۴/۱۰/۱۴
اپل آیفون جدید هیچ وقت در ces گوشی ها شو معرفی نکرده و نمیکنه ....شما باید منتظر معرفی آیفون 7 در اواخر شهریور باشین...در کل آیفون... هیچ وقت در یک نمایشگاه محصولاتشو معرفی نمیکنه بلکه طبق روال همیشگیش به صورت اختصاصی دعوتنامه میفرسته و معرفی میکنه... البته امسال احتمال میدن 6c رو, در ces 2016 معرفی کنه.... و در آخر اینکه شما نباید انتظار بالایی داشته باشین... چون گوشیها دیگه به بلوغ و کارایی لازم رسیدن ... و دیگه چیزی برای اضافه کردن بهشون وجود نداره ....من فقط به شخصه منتظر اینم که سال 2015 که m9 چندان پر فروغ امسال غوغا کنه ... ولی بقیه دیگه چیز خاصی ندارن جز اینکه امکاناتی که در سیار گوشیها هستند رو به گوشیهای خودشون اضافه کنند مثل سنسور چشمی و فورس تاچ که طبق معمول سامسونگ اضافه خواهد کرد.. یا احتمالا صفحه نمایش 4ن.... یا سنسور اثر انگشت رو برای ال جی خواهیم دید و .....

محمد

۱۳۹۴/۱۰/۱۳
منم ازت توقع دارم کمتر با سوپر آمولد و اکسینوست پز بدی

j.e.a.n.c.l.u.d.e.

۱۳۹۴/۱۰/۱۳
درود به همه علاقه مندان واقعی و باادب و بدون تعصب کور به تکنولوژی , من از نمایشگاه CESتوقع دارم شگفت زده ام کنه ! توقع دارم به شکل واقعی بهترین و صدالبته جدیدترین تکنولوژی ها به کار گرفته بشود در همه موارد مخصوصا (تلفن همراه) من که به شکل کلی تلفن همراه بزرگ (( فبلت )) را دوس دارم, توقع دارم پیشرفت ها و نوآوری ها فقط روی کاغذ و خبرها حس نشود ! توقع دارم در عمل احساس شود! توقع دارم پیروزی همه شرکت ها مخصوصا شرکت های تلفن همراه ساز را ببینم شرکتهایی مانند اپل و سونی و سامسونگ و … توقع دارم شاهکارهای این شرکت های تلفن همراه ساز رو به شکل رسمی ببینم , شاهکار اپل آیفون7 با اون به احتمال زیاد بهینه ترین چیپست پردازنده اش اپلA10و iosپیشرفته تر و شاهکار و کهکشانی بزرگ سامسونگ گلکسیS7با اون قدرتمندترین چیپست پردازنده اش اکسینوس8890 وبعد از اون شاید اسنپدراگون820 قویتر شده وشخصی سازی شده مخصوص S7 وبهترین و بهینه ترین صفحه نمایشش در میان تمام انواع دیگر صفحه نمایش ها LEDاختصاصیش (سوپرآمولد) وبه شکل کلی سخت افزار قدرتمند والبته اندروید پیشرفته و شاهکار اچ تی سی جانشین M9که مطمئنن مجدد باید شاهد زیبایی و کیفیت ساخت رتبه اول و بالایش باشیم به همراه چیپست پردازنده بهینه شده اسنپدراگون820 و حتی شاید مدیاتک جدید و …