خانهاخبار
تمرکز بر سخت‌افزار: مشکل بخش موبایل سامسونگ

تمرکز بر سخت‌افزار: مشکل بخش موبایل سامسونگ

یکی از مدیران پیشین سامسونگ در مصاحبه با رویترز عنوان کرده که مشکل اصلی بخش موبایل این شرکت تمرکز بر سخت‌افزار به جای نرم‌افزار است که موجب شده سودآوری سامسونگ موبایل نسبت به سال‌های قبل کاهش یابد.
۱۳۹۴/۱۰/۵

حتما شما هم فکر می‌کنید بخش موبایل سامسونگ برای این شرکت بسیار سودآور است. این بخش در سال 2015 چهارگوشی پرچم‌دار و موفق به بازار عرضه کرد که دیگر در بدنه آنها از پلاستیک خبری نیست. با این حال و با داشتن سهم زیادی از بازار، وضعیت سامسونگ چندان رضایت‌بخش نیست. آمارها نشان‌ می‌دهد این شرکت کره‌ای تا پایان سال 2015 تعداد 100 میلیون دستگاه بیشتر از رقیب اصلی خود، اپل، فروش خواهد داشت، اما پیش‌بینی می‌شود سهم سامسونگ در بازار 20 درصد کاهش پیدا کند.

 

image

 

در 9 ماه اول سال 2015 بخش موبایل سامسونگ 39 درصد سود برای شرکت به دست آورد، اما همین بخش در سال 2013 توانسته بود 68 درصد از سود سامسونگ را تامین کند. اگرچه گوشی‌هایی مثل گلکسی اس6، اس6 اج، اس6 اج پلاس و نوت 5 گوشی‌های محبوبی هستند، امسال گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده‌ مثل سری Galaxy J بودند که سهم بیشتری از فروش سامسونگ موبایل را به خود اختصاص دادند.
یکی از مدیران اجرایی سابق سامسونگ به رویترز گفته است: مشکل سامسونگ این است که به جای پلتفرم نرم‌افزاری منحصربه‌فرد، بیشتر نگران فروش کوتاه‌مدت سخت‌افزار است. سامسونگ پی یکی از مواردی است که شاید بتواند برای بخش موبایل سود به ارمغان بیاورد. مزیت این سیستم سازگاری با دستگاه‌های کارت‌خوان دارای NFC یا MST است که مورد دوم شامل 90 درصد کارت‌خوان‌های فروشگاه‌های جهان می‌شود.
Dongjin Koh، مدیرعامل جدید سامسونگ موبایل، کسی است که در توسعه Samsung Pay نقش داشته و انتخاب او برای این سمت نوید تغییر در این بخش می‌دهد. با این حال این شرکت راهی طولانی برای تغییر نگرش خود و تغییر تمرکز از سخت‌افزار به نرم‌افزار پیش رو دارد.

برای آشنایی بیشتر با محصولات سامسونگ به سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۱۰/۵
مرحوم سامسونگ (خدابیامرز)