خانهاخبار
با اد بلاکر موزیلا برای آی او‌ اس آشنا شوید: Focus

با اد بلاکر موزیلا برای آی او‌ اس آشنا شوید: Focus

موزیلا به‌تازگی اپلیکیشنی برای مسدودسازی تبلیغات اینترنتی مخصوص سیستم عامل iOS منتشر کرده است که فوکوس نام دارد.
۱۳۹۴/۹/۲۱
image

 

مسدود‌کننده‌های تبلیغات یا همان اد بلاکر‌ها برای کاربران رایانه‌های شخصی بسیار آشنا هستند. کاربران بسیاری برای در امان ماندن از تبلیغات مزاحم صفحات اینترنتی از افزونه‌هایی برای مسدودسازی تبلیغات استفاده می‌کنند. اما این موضوع برای کاربران آی‌او‌اس امری جدید تلقی می‌شود. در iOS 9.0 اپل به توسعه‌دهندگان اجازه داد که برای مرورگر سافاری اد بلاکر بسازند. حالا موزیلا نیز، که چندی پیش سرانجام با کوتاه آمدن از برخی مواضعش مرورگر فایرفاکس را برای آی‌او‌اس منتشر کرد، وارد این عرصه شده و اد بلاکری برای iOS منتشر کرده است.

این اد بلاکر، که Focus نام دارد، برای بلاک کردن تبلیغات از لیست وبسایت Disconnect.me استفاده می‌کند که شامل بیش از 5000 ترکر است که در گذشته یا هم‌اکنون با شبکه‌های تبلیغاتی در ارتباطند. علاوه بر این، فوکوس قادر است در حین وبگردی کاربر محتواهایی را تشخیص دهد که از سایتی به سایت دیگر کاربر را دنبال و عملکرد او را ثبت می‌کنند و این محتواها را مسدود کند.

در حال حاضر، با توجه به محدودیت‌هایی که اپل در iOS لحاظ کرده، این اپلیکیشن تنها با سافاری کار می‌کند، اما موزیلا امیدوار است که اپل با تغییر سیاست‌های خود در آینده امکان استفاده از این اپلیکیشن را با سایر مرورگرها مانند فایرفاکس نیز فراهم کند.

دانلود اپلیکیشن Focus از اپ استور

 

منبع: iPhone Hacks

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۹/۲۲
عالی عالی عالی