خانهاخبار
شیائومی می 5 احتمالا اولین گوشی با چیپست اسنپدراگون 820 است

شیائومی می 5 احتمالا اولین گوشی با چیپست اسنپدراگون 820 است

بر اساس شایعات جدید، Xiaomi Mi 5 به احتمال زیاد اولین گوشی هوشمندی است که از جدیدترین پردازنده کوالکام استفاده می‌کند.
۱۳۹۴/۹/۱۷
image

 

کوالکام حدود 3 ماه پیش از چیپست پرچم‌دار خود، اسنپدراگون 820، رونمایی کرد. از آن زمان تا کنون درباره اینکه کدام گوشی اولین میزبان این چیپست خواهد بود گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد. پیش از معرفی این پردازنده شایعاتی مبنی بر استفاده از آن در گوشی می 5 شیائومی وجود داشت. از طرف دیگر برخی شایعات از حضور پردازنده Helio X20 مدیاتک در این محصول شیائومی خبر می‌دادند. ولی به نظر می‌رسد احتمال استفاده شیائومی از اسنپدراگون 820 بیشتر است. کوین وانگ، تحلیلگر موسسه IHS، نیز این موضوع را تایید کرده است.

بر اساس خبری که وانگ اخیرا منتشر کرده، شیائومی می 5 به احتمال فراوان اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از اسنپدراگون 820 قدرت می‌گیرد. از آنجا که گوشی‌های زیادی قرار است از این پردازنده استفاده کنند، از جمله گلکسی اس7، اگر می 5 بخواهد اولین گوشی باشد احتمالا تا زمان معرفی آن فاصله زیادی نداریم؛ یعنی می 5 باید قبل از فوریه 2016، که زمان احتمالی معرفی اس7 سامسونگ است، رونمایی شود.

وانگ در مورد مشخصات سخت‌افزاری این محصول اطلاعاتی نداده، اما با توجه به اخباری که در چند هفته اخیر منتشر شده است، می 5 یک گوشی 5.2 اینچی با رزولوشن 2K به همراه 3 یا 4 گیگابایت رم و حافظه‌های داخلی متفاوت خواهد بود. بدنه این محصول احتمالا فلزی است و وجود سنسور اثر انگشت و صفحه نمایشی با تکنولوژی فورس تاچ در آن محتمل است. دوربین این محصول به احتمال فراوان 21 مگاپیکسل کیفیت خواهد داشت.

باید منتظر ماه ژانویه ماند و دید آیا این گوشی اولین گوشی قدرت‌گرفته از اسنپدراگون 820 خواهد شد یا خیر.

منبع: GizmoChina

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)