خانهاخبار
5 دلیل علاقه مندان عکاسی برای خرید سری Xperia Z5

5 دلیل علاقه مندان عکاسی برای خرید سری Xperia Z5

چرا سری اکسپریا زد5 بهترین دوربین را در بین تمام پرچمداران دارد؟
۱۳۹۴/۹/۱۴

سونی با تولید سری پنجم اکسپریاهای خود، آن هم در سه مدل مختلف، توانست طیف بسیاری از مشتریانش را به خرید این پرچم‌داران جذب کند. درواقع مشتریان می‌توانند از بین Xperia Z5 با صفحه نمایش فول اچ‌دی 5.2 اینچی، یا Xperia Z5 Compact کوچک‌تر اما قدرتمند یا Xperia Z5 Premium با صفحه نمایش 4K، دستگاه متناسب با نیاز خود را برای خرید انتخاب کنند.
اما درمجموع هر سه پرچم‌دار جدید سونی مزیتی برجسته و مشخص دارند وآن بهره‌مندی از بهترین دوربین در میان تمام رقباست. در این مطلب می‌خواهیم با 5 دلیل ثابت کنیم که علاقه‌مندان عکاسی برای خرید گوشی پرچم‌دار با دوربین قدرتمند چاره‌ای جز خرید یکی از این سه‌گانه تیزبین سونی ندارند!

 

افزایش تعداد پیکسل

همیشه گوشی‌های اکسپریا درمیان تمام برندها، به‌دلیل پیشرو بودن در عرصه فناوری‌های دوربین و عکس‌برداری، مورد علاقه دوستداران هنر عکاسی بوده‌اند. می‌توان گفت ارائه پرچم‌داران جدید این کمپانی، آن هم با سنسور خیره‌کننده 23 مگاپیکسلی، بهترین ارمغان برای طرفداران این برند بوده و هست! داشتن این سنسور به‌معنای امکان ثبت تصاویر با رزولوشن 5520×4140 پیکسل بر اینچ است که در بالاترین سطح حال حاضر قرار دارد. درنتیجه تمام عکس‌هایی که با گوشی می‌گیرید از شفافیت و وضوح بسیار بالایی برخوردارند و می‌توانید با اشتراک گذاشتن عکس‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی حسادت تمام دوستانتان را برانگیزید!

 

image

 

فوکوس خودکار تند و سریع

هر سه Xperia Z5 ارائه‌شده به تکنولوژی فوکوس خودکار جدید مجهزند که در حال حاضر بالاترین سرعت فوکوس در میان تمام دوربین‌هاست.
این سیستم می‌تواند با سرعت 0.03 ثانیه عکس‌برداری کند و در کنار هنرنمایی فناوری Steadyshot می‌تواند از هر سوژه و صحنه‌ای، بدون اهمیت دادن به سرعت بالای حرکت آن، بهترین عکس‌ها را ثبت کند. هنگام تست این دوربین، توانستیم از ماشین‌های در حال حرکت بسیاری به‌سادگی عکس‌برداری کنیم.

 

قدرت زوم شفاف کریستالی

حتما برای شما هم پیش آمده که با گوشی‌تان عکسی بگیرید و وقتی روی قسمتی از آن زوم می‌کنید، مرگ آن دستگاه را آرزو کنید! این مسئله به‌دلیل دیده شدن سوژه با پیکسل‌های بزرگ است و ضعف مهمی حتی برای اکثر محصولات بالارده و پرچم‌دار است، ولی در اکسپریاهای جدید سونی این مسئله نیز به‌خوبی به چالش کشیده شده.
با استفاده از تکنولوژی 5x Clear Image Zoom می‌توانید به‌خوبی روی سوژه زوم کنید و نتایجی بسیار شفاف‌تر، زیباتر و از هر لحاظ بهتر مشاهده کنید.

 

image

 

اولین گوشی 4K در دنیا

همان‌طور که می‌دانید، Xperia Z5 Premium اولین و تنها گوشی با صفحه نمایش 4K است. می‌توان گفت در هیچ محصول دیگری با صفحه نمایش 5.5 اینچی نمی‌توانید تصویری با تراکم پیکسلی 806 پیکسل بر اینچ داشته باشید. ممکن است فکر کنید همه این موارد فقط مربوط به صفحه نمایش است، اما این را هم در نظر بگیرید که می‌توانید فیلم‌هایی را که با استفاده از گوشی‌تان به‌صورت 4K ضبط کرده‌اید با بالاترین کیفیت ممکن روی همان گوشی ببینید. این چیزی است که بسیاری از علاقه‌مندان فیلم‌برداری از زمان عرضه Xperia Z2 و Note 3 تا به حال منتظرش بوده‌اند.

 

image

 

چشمان جغد: قدرت بهتر دید در شب

یکی از مشکلاتی که اکثر ما برای عکس‌برداری با آن مواجهیم عکس‌برداری در شب یا در اتاق کم‌نور است. این مسئله با فلاش LED، که در بعضی محصولات دوگانه و سه‌گانه است، تا حدودی برطرف می‌شود، اما فلاش هم حلال مشکل نیست و کلیت موضوع همچنان باقی است.
اما سونی برای این مشکل نیز تدبیری اندیشیده و قابلیت عکس‌برداری در نور کم را به سری Xperia Z5 آورده و کاری کرده است که شما پس از عکس‌برداری در نور کم از تصاویر ثبت‌شده با گوشی هوشمندتان دلسرد و ناامید نشوید!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

LORD

۱۳۹۶/۵/۱۰
نه تو حالت خودکار هم میتونی از 23 مگاپیکسل استفاده کنی

محمد

۱۳۹۵/۶/۲
سلام، یه سوال از عزیزان و دوستان گلم دارم، من z2 دارم و وقتی گوشیم رو رو حالت تنظیم اتوماتیک میذارم کیفیت عکسم ۸مگاپیکسل میشه، تو گوشی z5 هم رو حالت اتوماتیک ۸ مگا پیکسل میشه یا از تمام قدرت و ۲۳ مگاپیکسل استفاده میکنه؟

حسام

۱۳۹۵/۴/۳
سلام من z5پرمیوم دارم واقعا عالیه دوماهه خریدم هفته اول اندوریدم 6 شد چند مشکل باطری خالی کردن داشتم طوری که روزی 2بار گوشیمو شارژ میکردم اما چند روز پیش ی ب روز رسانی واسم اومد حالت stamina فعال شده تو گوشیم ماندگاری باطریم 2برابر شد تو آکواریوم دریا رودخانه استخر زیر شیر آب همه جا میبرمش و عکس میگیرم عاشقشم فقط چند روزه درگاه هندزفری خراب شده باید برم گارانتی

علی

۱۳۹۵/۱/۲۵
ابراز نظرتون واقعیت نداره من اج 6 را 7 ماهه دارم تا خرخره پرش میکنم از دانلودهای فیلمو... هیچ گیری
پیدا نکرده

Amir

۱۳۹۴/۱۰/۳۰
حاجی رم سونی حرف اول توی دنیا میزند. Bmwهم طرح ماشین عوض نمی کند قدرت شاسی و...را تغیر می دهد. قیمت هم قبول دارم گرونه ولی 1700 هم خیلی کمه .سونی تو سه سری مدل زده کوچک متوسط وبزرگ تصمیم گیری وظیفه مشتری است....موافقی بزن لایک