خانهاخبار
سرفیس فون مایکروسافت؛ انتظار چه دستگاهی داشته باشیم؟

سرفیس فون مایکروسافت؛ انتظار چه دستگاهی داشته باشیم؟

سرفیس فون نام جدیدترین پروژه مایکروسافت است که قرار است به تجارت گوشی تلفن همراه این شرکت رونقی دوباره ببخشد.
۱۳۹۴/۹/۱۳
image

 

بنا به گزارشی که اخیرا وبسایت Windows Central منتشر کرده، مایکروسافت با تیمی به رهبری پانوس پانای مخفیانه در حال کار بر Surface Phone است. پیش از این نیز شایعاتی در مورد فعالیت مایکروسافت روی چنین محصولی شنیده می‌شد، اما هیچ‌کدام از آن شایعات به قوت خبر اخیر نبوده است.

پانای قبلا نیز از نسخه‌های پرچم‌دار لومیا رضایت نداشت و اکنون که از ریاست برند سرفیس به ریاست بخش دستگاه‌های مایکروسافت منصوب شده، قصد دارد برنامه‌های خودش را اجرا کند.

در حال حاضر پروژه سرفیس فون هنوز در ابتدای راه است و تیم مهندسی این پروژه در حال تست کردن تکنولوژی‌های مختلف برای طراحی این گوشی‌اند، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که گوشی جدید مایکروسافت از چیپستی استفاده خواهد کرد که شرکت اینتل تولید کرده و دیگر شاهد چیپست‌های کوالکام نخواهیم بود. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال دارد که این گوشی بتواند نرم‌افزارهای x86 را اجرا کند و از این نظر بیش از هر گوشی دیگری به معماری نرم‌افزاری لپ‌تاپ‌ها و PC ها نزدیک خواهد بود.

 

image

 

این ایده چندان دور از ذهن نیست. مایکروسافت به‌تازگی در لومیاهای جدیدش قابلیت کانتینیوم را معرفی کرد؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد گوشی‌تان را به لپ‌تاپ تبدیل کنید. بنابراین ممکن است سرفیس فون قدم بعدی مایکروسافت برای سازگاری کامل نرم‌افزاری در کانتینیوم باشد.

ایده اصلی سرفیس فون ایجاد دسته‌ای جدید بین دستگاه‌های دیجیتال است؛ دستگاهی که هم می‌تواند موبایل باشد و هم می‌تواند به دسکتاپ تبدیل شود. مایکروسافت بدین وسیله می‌خواهد تفاوتی عمده بین خود با رقبای اندرویدی‌اش و همچنین اپل ایجاد کند.

سرفیس فون برای تجارت بخش گوشی‌های موبایل مایکروسافت پروژه‌ای مهم به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که Lumia 950، گوشی پرچم‌دار جدیدش، نتوانست چنان که باید و شاید تاثیرگذار ظاهر شود. برای همین کار بر سرفیس فون بر عهده تیم سرفیس گذاشته شده که هر سال با ابداعات جدیدش، که آخرین آنها سرفیس بوک بود، نام مایکروسافت را بر سر زبان‌ها انداخته است.

 

image

 

انتظار می‌رود سرفیس فون حوالی ماه مه سال آینده میلادی (خرداد 95) معرفی شود و به احتمال فراوان با به‌روزرسانی Redstone ویندوز 10 عرضه شود که تقریبا همان زمان منتشر خواهد شد.

با وجود اینها باید توجه داشت که تمام این گفته‌ها در حد شایعه‌اند. ویندوز سنترال، برخلاف نامش، یکی از وبسایت‌های وابسته به مایکروسافت نیست، اما به‌هرحال وجود پروژه سرفیس فون منطقی به نظر می‌رسد. حال باید منتظر ماند و دید مایکروسافت در این زمینه چه اظهارنظری خواهد کرد.

منبع: TechRadar

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

Alireza

۱۳۹۵/۲/۱۱
Yh
تو سرفیس داری
خداوکیلی تو نبودی میگفتی سرفیس چیه فقط لپ تاپ هیبریدی هواوی
مارو دیگه با بقیه نگیر
من خودم دارم میبینمت
باع
متعصب اچ تی سی تو سرفیست کجا بود
شما همون به اچ تی سی بچسب نمیخواد ویندوزفون بگیری.

Alireza

۱۳۹۵/۲/۱۱
حرفاتون خیلی بچه گانه است
مایکروسافت مگه چند ساله تو بازار گوشی اومده که شما میگه تا حالا دخلشو آورده بود.همون امنیت ویندوز به کل اندروید می ارزه.در مورد سیستم عامل هم به نظرم شما اگه مدونی بهتر برات چون برات قابل هضم نیست.
همون یکپارچگی ویندوز به کل اندروید میارزه.
آینده میبینمتون

ahmadkhazaee

۱۳۹۵/۲/۱۰
فقط امنیت ویندوزفون اندرویدو میرزه

همایون

۱۳۹۵/۲/۸
آره به همین خیال باشید که اندروید را کنار بزنه البته اندروید هم مالی نیست ولی چون کارکردن باهاش راحته خیلیها میرن طرفش اینم بدونید اگه مایکروسافت میتونست حالا دخل اندروید را دراورده بود هی نگید آینده خخخخخخ کدوم آینده توی گوشیهای هوشمند فعلا حرفی برای گفتن نداره مایکروسافت البته کیفیت گوشیهاش عالیه ولی سیستم عامل نوچ

Reza

۱۳۹۴/۹/۱۶
منم دوست دارم این گوشی رو ولی حداقل بازار جهانی بهش اقبال انچنانی نشون نداده. تاثیر گذار نبوده برای اکثر مردم دیگه متاسفانه