خانهاخبار
پنل‌های ارزان AMOLED سامسونگ در سال 2016 رقیب LCD می‌شود

پنل‌های ارزان AMOLED سامسونگ در سال 2016 رقیب LCD می‌شود

نمایشگرهای مجهز به پنل‌های AMOLED و Super AMOLED از جمله زیباترین و کم‌مصرف‌ترین صفحات نمایش‌اند، ولی به‌علت قیمت بالایی که دارند در تمام محصولات استفاده نمی‌شوند. حال به نظر می‌رسد این رویه در حال تغییر است و سامسونگ قصد دارد پای این پنل‌ها را به تلفن‌های هوشمند رده‌پایین و میان‌رده نیز باز کند.
۱۳۹۴/۹/۱۳

در سالیان گذشته سامسونگ با استفاده گسترده از پنل‌های نمایشگر AMOLED در تلفن‌های هوشمند پرچم‌دارش باعث شد نام این پنل‌ها به گوش همگان آشنا شود. حالا به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها قصد دارند با تولید این پنل‌ها برای دیوایس‌هایی با سایز کوچک و متوسط، بازار بیشتری در اختیار بگیرند.

اغراق نیست اگر بگوییم پنل‌های AMOLED جزو پرطرفدارترین پنل‌ها هستند و حالا با این شایعه‌ای که اخیرا منتشر شده سال آینده را باید سال دشواری برای LCD بدانیم. خبرها از چین حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد قیمت AMOLED را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. در حال حاضر تفاوت هزینه تمام‌شده یک تلفن هوشمند با پنل AMOLED و همان محصول با LCD حدود ۳۰ درصد است که سامسونگ قصد دارد این تفاوت را در سال ۲۰۱۶ به تنها ۱۰ درصد برساند.

مشکلی که تولیدکنندگان تلفن هوشمند پیش از این برای استفاده از AMOLED با آن دست‌وپنجه نرم می‌کردند قیمت بالاتر آن نسبت به LCD بود. به همین دلیل برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی نداشت که این پنل‌ها را در تمام دستگاه‌های تولیدی خود قرار دهند. حال اگر این خبر صحت داشته باشد، ما به‌زودی این پنل‌های جذاب را در تلفن‌های هوشمند رده‌پایین و میان‌رده نیز خواهیم دید. 

کاهش قیمت AMOLED ممکن است باعث افزایش صرفه اقتصادی شود و نهایتا مهر تاییدی بر شایعه تولید آیفون و اپل واچ بعدی با نمایشگر AMOLED باشد.

 

image

 

منبع: sammobile

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ali_saghaei

۱۳۹۴/۹/۱۴
قابل توجه دوستانی که توی پستهای مختلف شرکت سامسونگ رو متهم به کپی کاری میکنن.
این که یه شرکت پیشرو تکنولوژی بتونه با یک سیاست خاص تولید شرکتهای دیگه رو تحت تاثیر قرار بده نشان از قدرت این شرکت در بازار داره. بهتره تعصب رو کنار بگذاریم و منصف باشیم. شخصا اعتقادم اینه که محصولات هیچ شرکتی نه کاملا سفیده نه کاملا سیاه به عبارتی محصولات تمام تولیدکنندگان گوشی های هوشمند خاکستریه. یعنی هم نقطه ضعف داره هم نقطه قوت. واین یک واقعیته که هیچ محصولی واقعا کامل نیست. اما در مورد شرکت سامسونگ تصور میکنم نسبت به بقیه تولیدکنندگان دایره مدیریتی موفق تر و کاربلد تری داره.

افرا

۱۳۹۴/۹/۱۳
گروناش یسال نمیمونه ارزوناش دیگه ساعتی میسوزه