خانهاخبار
بیش از ۴۰ درصد خریداران ناراضی اپل واچ خریدار نسل بعدی نیز خواهند بود!

بیش از ۴۰ درصد خریداران ناراضی اپل واچ خریدار نسل بعدی نیز خواهند بود!

هر محصولی پس از عرضه، هواداران و مخالفانی پیدا می‌کند که هر یک دلایل خود را برای طرد یا دفاع مطرح می‌کنند. بررسی جدید سراغ دارندگان ناراضی اپل واچ رفته است تا دلایل آنها و نحوه استفاده‌شان را از اپل واچ بررسی کند.
۱۳۹۴/۹/۱۲

بر اساس مطالعه‌ای که به‌تازگی بین ۳۳۰ نفر از خریداران ناراضی اپل واچ انجام شده است، اکثر این افراد پیش از آن که ساعت هوشمند اپلی خود را کنار بگذارند، فرصت کافی به آن داده‌اند تا توجهشان را جلب کند. ۵۵ درصد از ۳۳۰ نفر گفته‌اند که پیش از کنارگذاشتن اپل واچ حداقل دو هفته صبر کرده‌اند تا بتوانند کاربرد واقعی آن را برای خود ارزیابی کنند. ۱۷ درصد افراد تنها طی چند روز متوجه شده‌اند که این ساعت برای آنها ساخته نشده است و ۲۸ درصد در کمتر از ۲ هفته قید اپل واچ را زده‌اند.

 

image

 

شاید کنجکاو باشید که بدانید این ۳۳۰ نفر به چه علت از اپل واچشان ناراضی بودند. ۶۷ درصد گفته‌اند که عملکرد ساعت کند بود و ۸۹ درصد نیز اظهار کرده‌اند که این ساعت به‌اندازه هزینه‌ای که کرده بودند ارزش نداشت! ۸۰ درصد معتقد بودند محدودیت‌های موجود در عملکرد زیاد است و ۵۹ درصد افراد نیز از طول عمر پایین باتری گله کرده‌اند. ۶۳ درصد کاربران گفته‌اند که کج کردن ساعت برای دیدن زمان آزاردهنده بوده و ۵۱ درصد نیز استفاده از این ساعت هوشمند را «دشوار» توصیف کرده‌اند.

 

image

 

۳۳ درصد افرادی که بررسی شدند گفته‌اند که هدفشان از خرید این ساعت ارزیابی آن از نظر فناوری به‌کاررفته بود. ۳۶ درصد این افراد دیگر اپل واچشان را در اختیار ندارند، ولی ۱۱ درصد همچنان آن را به مچ می‌بندند و ۱۹ درصد نیز گاهی سراغ استفاده از آن می‌روند. این بررسی نکته جالب‌تری نیز آشکار کرده است: یک‌سوم کسانی که از اپل واچ ناامید شده‌اند، پس از کنار گذاشتن این ساعت هوشمند دیگر هیچ ساعتی به مچ نمی‌بندند!

لابد فکر می‌کنید که وضعیت برای اپل بسیار بغرنج است و این میزان کاربر ناراضی ممکن است به ضرر آینده ساعت مچی این شرکت تمام شود. اما شاید برایتان تعجب‌آور باشد اگر بدانید که ۴۱ درصد این افراد ناراضی مایل‌اند نسل آینده اپل واچ را نیز بخرند! برخی گمانه‌زنی‌ها می‌گوید اپل واچ بعدی یک گجت مستقل است و برای عملکرد تمام‌وکمال نیاز به جفت شدن با آیفون ندارد. اگر واقعا چنین شود، ممکن است جامعه کاربران اپل واچ گسترده‌تر شود و این محصول از حصار قلمرو صاحبان آیفون دربیاید.

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

rzaaaaa

۱۳۹۴/۹/۱۳
تفسیر این رفتار هواداران اپل را میتوان در مقاله "جهان در دوراهی استثمار و تکنولوژی" یافت.

amir1975

۱۳۹۴/۹/۱۳
اگر میشد به شما کاربر دانا 1000 تا لایک داد من 1000 بار کلیک میکردم. ای کاش ایمیلتون رو در اختیارم قرار میدادید، تا در تماس باشیم. نام و نام خانوادگی من همین آیدی عینا در فیسبوک هست (به فارسی) لطفا من رو به دوستانتان اضافه بفرمایید.
از جی اس ام هم تقاضا دارم این کامنت رو منتشر کنه.
ممنون.

amir1975

۱۳۹۴/۹/۱۲
واقعا مثل سایر مقاله های این سایت، غنی و پربار بود و از نظر علمی فوق اشباع شدم دستتون درد نکنه. الان دیگه با ضریب یقین 40% میدونم که میتونم با خیال راحت نسل بعدی اپل واچ رو خریداری کنم و خوشحال باشم.

مهمان

۱۳۹۴/۹/۱۲
مهم اینه که اپل سود خودش رو می بره و مصرف کننده هم اسیر تبلیغات هست. کنجکاوی برای تجربه و یا جهل و ناآگاهی از روشهای جذب مشتری (و یا بهتر بگم ، جذب پول و سرمایه) ، بهرحال منجر به افزایش سود روزافزون اپل (و سایر شرکتها) میشه و مصرف کننده ، بازیچه و یا موش آزمایشگاهی برای تست تولیدات جدید و بعضا بی فایده. به اینها اضافه کنیم تعصب بی حد و اندازه و غیرمنطقی طرفداران اپل رو که فکر میکنند ، اگر چیزی توسط اپل ارائه بشه ، باید حتما مورد نیاز بشریت باشه و حتما هم بهترین و بی نظیرترین هست ، پس باید استفاده بشه ، حتی اگر استفاده از اون غیرمنطقی و یا غیرضروری باشه.
از قدیم گفتند که شنونده باید عاقل باشه ، وگرنه گوینده ممکنه هر خذعبلاتی رو به خورد شنونده بده.
این رو هم بگم ، من طرفدار هیچ برندی نیستم. من طرفدار انسان و انسانیت هستم که داره روز به روز توسط تکنولوژی به حقارت و بردگی کشیده میشه ، ولی به شکل بردگی مدرن. اگه توی فیلمهای علمی و تخیلی میدیدیم که به زندانیها دستبند و پابند الکترونیکی و کامپیوتری میزدن که کلیه رفتار شخص رو کنترل کنن و بدونن کجاست و چکار میکنه ، امروزه کاری کردن که خود شخص با میل و اشتیاق فراوان و با پول خودش یکی از اون دستبندها رو با نام خیلی خوشگل " ساعت هوشمند" میخره و بهش افتخار میکنه ، و کار زندانبان رو که دیگه یک شرکت هست ، راحت میکنه.
و البته تجربه تاریخ نشون میده که همیشه بعد از یک دوران مدرنیته ، دوران پسامدرن (پست مدرن) هم هست ، که با افزایش آگاهی انسان، به آنچه که تا قبل بعنوان مدرن بودن از اون یاد میشده ، به دیده دیگری نگاه میشه و انسان از خیلی از اونها دست خواهد شست.
ببخشید که طولانی شد و شاید کمی بیربط بنظر برسه ، ولی از جی اس ام تقاضا دارم که این پست رو رد نکنه.

t

۱۳۹۴/۹/۱۲
چون شستشوی مغزی شده اند... دست خودشون نیست