خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: گیر اس2؛ وقت طلاست

بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: گیر اس2؛ وقت طلاست

ساعت های هوشمند چند سالی است که راه خود را به دنیای تکنولوژی باز کرده اند تصور همه این بود که در همان سال اول این مفهوم از بین خواهد رفت اما متاسفانه یا خوشبختانه هنوز مفهوم ساعت های هوشمند وجود دارد و قوی تر از قبل نیز شده است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۹/۱۰

مدت زیادی است که سامسونگ در بازار رقابت ساعت‌های هوشمند حضور دارد. زمانی که اپل واچ در کار نبود، سامسونگ چند مدل ساعت هوشمند معرفی کرده بود. Gear S2 آخرین نسخه‌ای بود که این کمپانی در نمایشگاه IFA معرفی کرد. این ساعت هوشمند سیستم عامل تایزن دارد. در این بررسی تخصصی، علاوه بر پرداختن به امکانات و ویژگی‌های خاص این ساعت، با هم خواهیم دید آیا در مجموع محصولات پوشیدنی ارزش خرید دارند یا خیر.

 

image

 

image

 

طراحی

از این ساعت دو نسخه وجود دارد که هر کدام طراحی مخصوص خود را دارد: اولین نسخه همان نسخه معمولی است که Gear S2 نام دارد و نسخه دوم، که حلقه اطراف صفحه نمایشش لبه‌دار است، Gear S2 Classic نامیده می‌شود. ما نسخه کلاسیک را در اختیار داشتیم. بند این نسخه چرمی است و به‌راحتی تعویض می‌شود و در ضمن قیمتش نیز حدود 50 دلار گران‌تر از نسخه دیگر است. گیر اس2 کلاسیک شباهت زیادی به ساعت‌های معمول بازار دارد، مانند ساعت‌های ساخت فسیل. وزن این ساعت هوشمند 42 گرم و ضخامتش 11.4 میلی‌متر است. از لحاظ وزنی هیچ مشکلی با این ساعت نخواهید داشت و زمانی که آن را روی دست خود می‌بندید، هیچ وزنی احساس نمی‌کنید، اما از نظر ضخامت گیر اس2 محصولی نازک به حساب نمی‌آید؛ درواقع برای ساعتی که در سال 2015 معرفی و ارائه شده، ضخامتی به این اندازه قابل قبول نیست، به‌خصوص اینکه ضخامت در ساعت هوشمند یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آن است.

 

image

 

گیر اس2 یک ساعت هوشمند با طراحی دایره‌شکل است. مهم‌ترین وجه تمایز آن با ساعت‌های مشابه حلقه دایره‌ای اطراف صفحه نمایش است که می‌چرخد و نقش اسکرول کردن را بر عهده دارد. شاید این ویژگی کارآمد باشد، اما پیچ کرون در اپل واچ کار راه اندازتر است.

در کناره ساعت دو کلید، یکی بازگشت به عقب و دیگری خانه، وجود دارد. عملکرد این دو کلید بدون نقص است و به‌خوبی به فرامین شما پاسخ می‌دهند. بین این دو کلید می‌توانید سوراخی مشاهده کنید که برای میکروفون ساعت در نظر گرفته شده و زمانی که لازم است با ساعت صحبت کنید، از این میکروفون استفاده می‌شود. پشت ساعت گزینه‌ای به‌جز سنسور ضربان قلب وجود ندارد که، همان‌طور که از نامش پیداست، وظیفه تشخیص تعداد ضربان قلب کاربر را بر عهده دارد.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

این ساعت هوشمند گواهینامه IP68 دارد که از ضدآب و ضد گردوغبار بودن آن حاکی است. این ویژگی یکی از ملزومات هر ساعتی است، زیرا شما همیشه این گجت را روی دست خود دارید و به همین دلیل هر لحظه این احتمال وجود دارد که در تماس با آب قرار بگیرد.

درمجموع ساعت هوشمند سامسونگ بسیار خوش‌دست و خوش‌ساخت است و از نظر ابعاد و وزن هیچ مشکلی با آن پیدا نخواهید کرد.

 

image

 

صفحه نمایش

اولین چیزی که جلو ساعت خودنمایی می کند صفحه نمایش دایره‌ای آن است. این صفحه نمایش اندازه 1.2 اینچی دارد و از نوع sAMOLED است. کیفیت این صفحه نمایش 360×360 پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز 302 پیکسل در اینچ است. از نظر نوع و ظاهر صفحه نمایش شباهت بسیاری بین این ساعت و ساعت هوشمند هوآوی و موتو 360 وجود دارد، اما از نظر تراکم پیکسلی به اپل واچ 42 میلی‌متری شبیه‌تر است. تراکم پیکسلی بالای این ساعت باعث شده زمانی که آن را در کنار ساعت‌های مشابه مثل موتو 360 می‌گذارید، تصاویر را بهتر و واضح‌تر ببینید. یکی از ویژگی‌های مهم این صفحه نمایش خوانایی خوب آن زیر نور خورشید است. صفحه نمایش‌های لمسی معمولا زیر نور خورشید مشکل خوانایی دارند، اما ما با صفحه نمایش این ساعت زیر نور خورشید هیچ مشکلی نداشتیم و حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز تمام محتوا را می‌توانستیم مشاهده کنیم.

 

image

 

علاوه بر کیفیت خوب، پاسخگویی مناسب به کوچک‌ترین فرامین یکی از ویژگی‌های بارز این محصول سامسونگ به حساب می‌آید. ما هنگام استفاده از صفحه نمایش موتو 360 با مشکلات زیادی مواجه شده بودیم، اما در استفاده از صفحه نمایش این ساعت هیچ مشکلی نداشتیم.

گیر اس2 تنها یک ساعت هوشمند نیست و در اصل نشان‌دهنده توانایی سامسونگ در تولید صفحه نمایش لمسی باکیفیت است.

 

image

 

image

 

image

 

رابط کاربری

رابط کاربری جدید سامسونگ حقیقتا زیباست و با طراحی دایره‌ای ساعت همخوانی بسیار دارد. از طراحی آیکون‌ها گرفته تا نوع قرارگیری آنها و طریقه جابه‌جا شدنشان، همگی از طراحی دایره‌ای ساعت الهام گرفته‌اند.

صفحه نمایش ساعت همیشه خاموش است و زمانی که آن را به سمت خود بچرخانید، روشن می‌شود. البته گزینه‌ای هم برای روشن نگهداشتن همیشگی صفحه نمایش وجود دارد، اما برای عمر بیشتر باتری بهتر است از آن استفاده نکنید. ما برای استفاده از ویژگی روشن شدن صفحه نمایش با چرخاندن دست به سمت خودمان کمی مشکل داشتیم و به نظرمان سامسونگ خیلی بهتر از اینها می‌توانست روی سنسورهای استفاده‌شده در این ویژگی کار کند.

رابط کاربری گیر اس2 از سه بخش اصلی تشکیل شده: صفحه اصلی ساعت را برای شما نمایش می‌دهد، در سمت چپ آن نوتیفیکیشن‌‌ها و در سمت راست برنامه‌هایی نمایش داده می‌شوند که روی ساعت نصب‌اند. زمانی که در صفحه اصلی هستید، با کشیدن انگشتتان به سمت پایین روی صفحه نمایش خلاصه‌ای از وضعیت ساعت مانند درصد شارژ باتری، نوع اتصال و... به شما نشان داده می‌شود.

 

image

 

برای جابه‌جا شدن بین منوها دو روش وجود دارد: یا اینکه از صفحه نمایش استفاده کنید، یا اینکه با چرخاندن حلقه متحرک اطراف صفحه نمایش این کار را انجام دهید.

 

image

 

تم‌های مختلفی برای نمایش ساعت وجود دارد که تمام آنها فعال‌اند. با فشار انگشت روی ساعت و نگهداشتن آن می‌توانید تم‌های مختلفی را مشاهده کنید که برای ساعت وجود دارد و هر کدام را خواستید، انتخاب کنید.

برنامه‌های کاربردی و خوبی روی ساعت نصب است. اولین و شاید کاربردی‌ترین برنامه S Health است که تعداد قدم‌های شما را می‌شمارد و با منتقل کردن آن به گوشی موبایلتان، در انجام دادن فعالیت‌ها کمکتان می‌کند.

دومین برنامه تقویم است که تمام رویدادهای شما را به همراه تاریخ آن روز نشانتان می‌دهد. برنامه بعدی آب‌وهواست؛ اگر شهر موردنظر خود را انتخاب کنید، آب‌وهوای لحظه‌ای آن شهر برایتان به نمایش درمی‌آید.

اما جالب‌ترین و پراستفاده‌ترین برنامه (حداقل برای ما) کنترل موزیک است که، علاوه بر پخش و نگهداشتن موزیک، می‌توانید صدا را تنظیم کنید و به آهنگ قبلی یا بعدی بروید.

شیک‌ترین برنامه روی این ساعت برنامه اندازه‌گیری ضربان قلب است. زمانی که در این برنامه روی صفحه ضربه بزنید، با استفاده از سنسوری که پشت ساعت قرار دارد تعداد ضربان قلب شما در همان لحظه اندازه گرفته می‌شود.

در سمت چپ ساعت نوتیفیکیشن‌هایی نمایش داده می‌شود که روی گوشی‌تان آمده است. اگر پیامکی برایتان آمده باشد، می‌توانید با ضربه زدن روی آن پیامک محتوای آن را مشاهده کنید و با استفاده از گزینه سه‌نقطه‌ای که سمت راست صفحه نمایش داده می‌شود پیامک را پاک کنید، با فرستنده تماس بگیرید یا روی گوشی‌تان به آن پاسخ دهید.

صفحه اپلیکیشن‌ها با استفاده از کلیدی نمایان می‌شود که کنار ساعت قرار دارد. تمام برنامه‌هایی که روی ساعت نصب شده‌اند در قالب دایره در اطراف آن نمایش داده می‌شوند. یکی از جالب‌ترین قسمت‌های صفحه کلید شماره‌گیری است که اعدادش، مانند تلفن‌های قدیمی، در محیط یک دایره قرار دارند.

 زمانی که یکی از مخاطبان دفترچه تلفن شما با شما تماس بگیرد، اگر عکسی برای وی ذخیره کرده باشید، عکس تماس‌گیرنده به همراه نامش روی صفحه ساعت نمایش داده می‌شود. در این هنگام دو راه پیش روی شماست: یا تماس آن شخص را رد کنید، که این کار از طریق ساعت انجام می‌شود، یا به تماس پاسخ دهید و با گوشی‌تان مکالمه کنید.

 

image

 

نحوه اتصال به گوشی موبایل

سیستم عامل دستگاه تایزن است و از اندروید ویر خبری نیست. اتصال ساعت به موبایل راحت است؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که بلوتوث گوشی‌تان را روشن کنید و سپس از لیست بلوتوث‌ها ساعت هوشمند گیر اس2 را انتخاب کنید.

اگر گوشی‌تان اندرویدی است، برای اینکه اتصال کامل شود باید برنامه Gear Manager را از گوگل پلی دانلود کنید. البته ممکن است برای دانلود این برنامه از گوگل پلی با کمی مشکل مواجه شوید. به‌هرحال زمانی که برنامه را دانلود کنید، کنترل کامل ساعت در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما اگر هم گوشی شما آیفون است، نگران نباشید! زیرا به‌لطف سیستم عامل تایزن می‌توانید از طریق بلوتوث ساعت را به آیفون خود متصل کنید؛ اما در این صورت امکانات کمتری در دسترس شما قرار می‌گیرد.

 

image

 

image

 

باتری

یک باتری 250 میلی‌آمپری برای این ساعت در نظر گرفته شده که روش شارژ شدن آن بدون سیم است. برای شارژ شدن ساعت به پایه نگهدارنده آن نیاز دارید. این پایه حالت آهنربایی دارد و علاوه بر شارژ کردن ساعت به ثابت ایستادن آن روی شارژر هم کمک می‌کند.

سرعت شارژ شدن ساعت قابل قبول است و در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه از 0 به 100 درصد می‌رسد. با اینکه از نظر میلی‌آمپری ظرفیت باتری پایین است، در این ساعت به‌خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. در استفاده معمولی تا 3 روز به شارژ کردن ساعتتان نیاز پیدا نمی‌کنید، اما اگر صفحه نمایش آن را زیاد روشن نگه دارید، بیش از 1 روز و نیم نمی‌توانید بدون شارژ از آن استفاده کنید. زمانی که شارژ ساعت کم شود، پیشنهاد فعال کردن گزینه Power Saving Mode برایتان نمایش داده می‌شود. اگر این ویژگی را فعال کنید، تمام ویژگی‌های ساعت غیرفعال می‌شود و فقط زمان برای شما نشان داده می‌شود.

 

image

 

image

 

image

 

نظر جی‌اس‌ام

سامسونگ با تجربه‌ای که طی چند سال اخیر در ساخت ساعت هوشمند کسب کرده توانسته گجت  تقریبا کاملی تولید کند. سامسونگ متوجه شده دوربین روی ساعت معنی ندارد و به همین دلیل دوربین را از این نسل حذف کرده است. گیر اس2 یک ساعت هوشمند خوش‌ساخت و دوست‌داشتنی است و زمانی که آن را روی دست خود می‌بندید، هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت. ما این ساعت را دوست داشتیم، اما سخت است که بخواهیم با قاطعیت خرید آن را به شما پیشنهاد بدهیم، زیرا درمجموع هنوز نتوانسته‌ایم با مفهوم ساعت هوشمند کنار بیاییم! اما اگر دوست دارید ساعت هوشمند بخرید و نمی‌خواهید اپل واچ را انتخاب کنید، در حال حاضر به‌سختی می‌توان محصولی به‌جز گیر اس2 سامسونگ پیشنهاد کرد.

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (106 نظر)

همایون

۱۳۹۷/۱/۲۰
سلام گیر S2 اسپیکر داره ؟؟؟؟

سیدعلی موسوی

۱۳۹۶/۳/۲۴
سلام من گوشیه جی۷ ۲۰۱۵ دارم اگه این ساعت بخرم به گوشیم وصل میشه؟

erfan

۱۳۹۶/۱/۱۸
سلام خدمت دوستان من ميخواستم اين ساعت رو بگيرم گوشيم
ايفونه ميخواستم بپرسم به ايفون وصل ميشه؟ اگه ميشه با چه برنامه اي ؟؟؟
و در ضمن اگه وصل ميشه محدوديت ميزاره يا نه؟؟؟

Alireza_kingo

۱۳۹۶/۱/۱۱
باید برنامه Samsung Gear روی آیفونت نصب باشه آیفونتم باید از 5S بالاتر باشه Ios 9 یا بالاتر داشته باشی

آرمان

۱۳۹۶/۱/۶
ببخشید هر دو مدلش ضد آبه یا فقط کلاسیک؟