خانهاخبار
تکنولوژی جدید سامسونگ در تولید لنز کوچک‌تر دوربین

تکنولوژی جدید سامسونگ در تولید لنز کوچک‌تر دوربین

سامسونگ در جدیدترین اقدام خود ماژول دوربین جدیدش را با نام Britecell معرفی کرد. این محصول از امکانات ظاهری و سخت‌افزاری بیشتری نسبت به ماژول پیشین یعنی Isocell برخوردار است و در این مطلب با آن آشنا خواهید شد.
۱۳۹۴/۹/۸

سامسونگ اخیرا از تکنولوژی دوربین جدید خود رونمایی کرده و نامش را Britecell گذاشته که در آینده‌ای نزدیک آن را در محصولات آتی این کمپانی خواهیم دید. این خبر در رویداد سرمایه‌گذاران ۲۰۱۵ سامسونگ الکترونیکس منتشر شده و هنوز جزئیات چندانی در رابطه با این تکنولوژی گفته نشده، ولی با وجود این اطلاعات کم‌وبیش مناسبی در مورد Britecell داده شده است؛ اطلاعاتی که باعث می‌شود هیجان زیادی برای عرضه گلکسی اس7 داشته باشیم.

در این رویداد Kyushik Hong، که در بخش تراشه‌های این کمپانی مشغول فعالیت است، نحوه عملکرد Britecell را شرح داده. این قطعه نسبت به قبل در شرایط کم‌نور حساسیت بیشتری به نور خواهد داشت که درنتیجه ما به‌هم‌ریختگی رنگی و اعوجاج کمتری در تصویر نهایی خواهیم دید. اما این تمام ماجرا نیست! بلکه این قطعه نسبت به قبل ۱۷ درصد سبک‌تر و حدود ۱ میلی‌متر نازک‌تر شده، بنابراین انتظار داریم محصولات بعدی سامسونگ برجستگی کمتری در ماژول دوربین داشته باشند.

 

image

 

از دیگر ویژگی‌های ماژول دوربین یک میکرونی Britecell می‌توان به مواردی همچون فوکوس خودکار فوق سریع (PDAF) و WDR هوشمند اشاره کرد که دومی به‌نوعی در محصولات فعلی سامسونگ نیز وجود دارد. اینکه تصاویری که با ماژول جدید گرفته می‌شوند دقیقا چه تفاوتی با ماژول Isocell پیشین دارند تنها زمانی مشخص می‌شود که آن را در تلفن‌های هوشمند ببینیم. اساسا دوربین نقش بسیار مهمی در فروش بهتر تلفن‌های هوشمند پرچمدار ایفا می‌کند و گفته شده دوربین Britecell را در یک یا چند پرچمدار سال آینده سامسونگ خواهیم دید.

انتظار می‌رود محصول بزرگ بعدی این کمپانی Galaxy S7 باشد که گفته شده در اولین ماه‌های سال آینده میلادی معرفی می‌شود. گفته شده وجود ماژول Britecell در این محصول قطعی است و ما آن را در پرچمدار بعدی سامسونگ خواهیم دید. اما کره‌ای‌ها هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای معرفی رسمی ماژول جدید مشخص نکرده‌اند و احتمال دارد تا زمان عرضه گلکسی اس7 هم این اتفاق رخ ندهد. 

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

اشکان

۱۳۹۴/۹/۱۰
دوست عزیز حرف شما اشتباست .
الان بیشترین حاشیه صفحه نمایش مال گوشی آیفون 6 هست که نسبت صفحه نمایش به بدنه اش حدود 65.8 درصد هست ولی با این حال هم لنز دوربینش بیرون زده است .
یا نمونه اش گوشی ساسمونگ اس 6 حدود 70.7 درصد هست .و گوشی سونی زد3 پلاس حدود 70.9 درصد هست .
که همونطور که میبینید وضعیت سونی بهتر از بقیه هست .و تقریبا زد3 پلاس حاشیه کمتری نسبت به اس 6 داره ولی لنزش بیرون نزده با اینکه قطر زد3+ پلاس 6.9 هست و تقریبا با اس 6 و آیفون 6 برابر هست ...
این حرفارو بی خود بزرگ کردن در مورد سونی .مثل خیلی شایعه های دیگه .
همونطور که میبینی آیفون همیشه بیشترین حاشیه صفحه نمایش رو داشته ولی تا به حال هیچ حرفی ازش زده نشده بود ...
یه سرچ کن داخل نت متوجه میشی .
بازم سونی دمش گرم که در عمل از بقیه جلوتر هست ..

رضا

۱۳۹۴/۹/۹
دوست عزیز علت بیرون نزدن دوربین سونی حاشیه زیاد گوشیهاشه.که دوربینو توی همون حاشیه کار میزاره.اما شرکت های دیگه بخاطر اینکه حاشیه گوشی کم بشه لنزو پشت صفحه نمایش میزارن بخاطر همین چند میلیمتر بیرون میزنه.که البته کاملا سلیقه ای هستش مثلا خود من گوشی ای که حاشیه زیاد داشته باشه رو اصلا نمی پسندم .

d

۱۳۹۴/۹/۸
پس سوني كه چندين ساله در others قرار داره تكنولوژي داره ؟!

اشکان

۱۳۹۴/۹/۸
زنده باد سونی که با سنسور 1/2.3 اینچ و جز بهترین های دوربین موبایل جهان بدون کوچکترین برآمدگی از همون چند سال پیش تا الان ...
بعد سامسونگ تازه می خواد در آینده یه مقدار کوچیک ترش کنه دمت گرم سامی خسته نباشی .
دوستانی که می گفتن سونی نوآوری نداره .
الان تازه اپل میخواد. زد آب بزنه. .سامسونگ هم می خواد فوکوس سریع بذاره مثل سونی زد5 اینا نوآوری های واقعا کاربردی هستن نه سنسور ضربان قلب...زنده باد سونی که از بقیه جلوتره

افرا

۱۳۹۴/۹/۸
این لنز اینقد بیرونه ک وقتی میخوای از یکی عکس بگیری باید هواست باشه نره تو چشم طرف