خانهاخبار
صفحه نمایش OLED تا 2 سال دیگر به آیفون می‌آید

صفحه نمایش OLED تا 2 سال دیگر به آیفون می‌آید

اپل برنامه‌ریزی کرده است که از سال 2018 صفحه نمایش گوشی محبوبش را به OLED تغییر دهد.
۱۳۹۴/۹/۶

image

 

بر اساس گزارش وب‌سایت ژاپنی Nikkei، اپل برنامه‌ریزی کرده است که صفحه نمایش آیفون را از سال 2018 به OLED تغییر دهد. این گزارش ادعا کرده که اپل به تامین‌کنندگان قطعاتش در مورد برنامه‌های آینده‌اش خبر داده و ال‌جی نیز قصد دارد ظرفیت تولید نمایشگر‌های OLED خودش را افزایش دهد.

سامسونگ اکنون تنها شرکتی است که می‌تواند اقدام به تولید انبوه صفحه نمایش OLED برای گوشی‌های هوشمند کند. ال‌جی نیز سابقه خوبی در تولید OLED برای تلویزیون‌های خانگی دارد. بر همین اساس احتمال می‌رود در این بخش شرکای تجاری آینده اپل این دو شرکت باشند. مهاجرت اپل به صفحه نمایش OLED ممکن است پیامدهای گسترده‌ای برای تامین‌کنندگان فعلی LCD های اپل داشته باشد. اقتصاد دو شرکت شارپ و Japan Display، که اکنون صفحه نمایش‌های آیفون را تولید می‌کنند، به همکاری‌شان با اپل بسیار وابسته است و حدود 30 درصد درآمد آنها از این طریق به دست می‌آید.

به‌دلیل این که مهاجرت به OLED برای آیفون و اپل تغییر بزرگی محسوب می‌شود و نیز به‌دلیل چالش‌های تکنیکی در تولید صفحه نمایش‌های این چنینی، این گزارش ادعا کرده است که به احتمال فراوان اپل به فروش نسخه‌هایی از آیفون با صفحه نمایش LCD نیز ادامه خواهد داد.

گوشی های سری Galaxy سامسونگ از صفحه نمایش AMOLED برخوردارند و اپل واچ نیز این چنین است، اما آیفون در هشت سال گذشته تنها از LCD استفاده کرده. صفحه نمایش OLED نسبت به LCD تصاویر شفاف‌تر و درخشان‌تری به نمایش درمی‌آورد و همچنین مصرف کمتری دارد، اما در مقابل طول عمرش نیز کمتر و هزینه تولیدش بیشتر است.

منبع: MacRumors

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

جواد

۱۳۹۴/۱۰/۳۰
شما خودت براى جشن پيروزى هاى مداوم اپل مجلس به عنوان مجلس گرم كن اپل مناسب ترى

shahdad

۱۳۹۴/۹/۱۰
بازم آیفون میخواد بره زیر نظر اساتید
خخخخخخخخخخخخ
بازم تقلید از سامسونگ
بابا اپل بازا
یه مداحه خوب برای مجلس به خاک سپاری اپل دعوت کنید

اصغر

۱۳۹۴/۹/۷
من سرچ کردم بله ال جی هم میزنه اما سهم اصلی مال همون دو شرکت نام برده شده هست اونطور که من خوندم

علیرضا

۱۳۹۴/۹/۶
سلام
لازمه بگم همین الان هم صفحه نمایش های ایفون رو الجی میزنه
لطفا اطلاعاتتون رو به روز کنید
اگه شارپ ,و japan display میزدن که ایفون خیلی گرون تر از این حرفا درمیومد البته خب مسلما کیفیت بهتری داشت ولی خب الجی به صرفه تره برای اپل
لطفا به روز کنید
میتونید با یه سرچ تو اینترنت به این مسیله پی ببرید

alireza4

۱۳۹۴/۹/۶
ایفون پیش تاز در تغییر صفحه نمایش خود برای بهتر کردن صفحه نمایش های ایفون های دوست داشتنی خود