خانهاخبار
بهترین زمان خرید آیفون‌ ؟ همین حالا!

بهترین زمان خرید آیفون‌ ؟ همین حالا!

چه آیفونی بخرم؟ بهترین و مناسب‌‌ترین زمان خرید آیفون کی است؟ آیا آیفون‌های قدیمی ارزش خرید دارند؟ جواب تمام این قبیل سوال‌هایتان را با آخرین قیمت‌ها خواهید یافت.
۱۳۹۴/۹/۲

در این مطلب قصد داریم  شما را از روندی که هر ساله در بازار آیفون در ایران سپری می‌شود کمی بیشتر آگاه سازیم تا سال‌های آینده هم با مناسب‌ترین دوره زمانی خرید آیفون آشنا باشید.

هر سال اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه اپل آیفون‌های جدید را معرفی می‌کند و معمولا با اختلاف زمانی کمتر از یک هفته وارد بازار‌ ایران می‌شود، اما به‌دلیل واردات محدود، فروشندگان سود‌جو اقدام به فروش آیفون با مبالغ هنگفتی حتی با قیمت بیش از ۲ برابر می‌کنند! خب مسلم است خرید در هفته‌های اول اصلا مقرون‌به‌صرفه و کار عاقلانه‌ای نیست؛ باید معمولا ۲ ماه صبر کرد تا قیمت آیفون به حد معقول برسد که معمولا این اتفاق اوایل آذرماه می‌افتد، البته اگر از سمت خط تولید اپل تاخیری پیش نیاید. 

 

image

 

آیفون‌های سری s، که بدنه و شکلی مشابه مدل سال قبل خود دارند، معمولا در ماه‌های نخست بیشتر وارد بازار می‌شوند و اپل آنها را حدا‌کثر با تاخیر ۱ هفته‌ای به دست مشتریان خود می‌رساند. به همین دلیل این سری آیفون‌ها خیلی سریع به‌صورت انبوه وارد بازارهای جهانی می‌شوند و قیمتشان هم زودتر در بازارهای ایران جا می‌افتد، اما آیفون‌هایی که با طراحی جدید و متفاوت عرضه می‌شوند معمولا بیش از ۳ ماه طول می‌کشد تا قیمت واقعی خود را در بازار پیدا کنند؛ اتفاقی که برای سری غیر s می‌افتد.

 

image

 

هر سال زمانی که آیفون‌های جدید وارد بازار ایران می‌شوند و مدت ۲ الی ۳ ماه می‌گذرد تا قیمت آنها جا بیفتد، زمان بسیار مناسبی برای خرید آیفون‌های نسل قبلی هم می‌شود، زیرا فروشندگان قصد دارند هرچه زودتر محصولات قدیمی‌شان را بفروشند و سرمایه به‌کاررفته خود را صرف آیفون‌های جدید کنند؛ درنتیجه قیمت دستگاه‌های قدیمی را بسیار پایین می‌آورند تا عده‌ای که قیمت برایشان مهم‌تر است تا دست گرفتن آخرین گوشی ارائه‌شده، بتوانند این گوشی‌ها را خریداری کنند.

پس اگر قصد دارید آیفون‌های جدید ۶اس و ۶اس پلاس و آیفون‌های نسل قبلی یعنی ۶ و ۶ پلاس بخرید، الان بهترین زمان ممکن برای خریدتان است. ممکن است با گذشت چند ماه دیگر باز هم شاهد افت اندک قیمت آیفون‌ها باشیم، اما مقدار آن کم است و ارزش دست گرفتن و لذت بردن از آیفون جدید و نسل قبلی آن را از لحاظ زمانی هم دارد، چراکه دیری نمی‌گذرد که آیفون نسل بعدی حدود ۹ ماه بعد معرفی می‌شود.

شما دوستان عزیز همیشه می‌توانید با مراجعه به  بخش آخرین قیمت‌ها در سایت جی‌اس‌ام از قیمت تمام گوشی‌های موبایل مطلع شوید. شایان ذکر است در این بخش روز‌های شنبه الی چهارشنبه و علاوه بر آن روز پنجشنبه قیمت پرچمداران از مرجع‌های معتبر داخل بازار آپدیت می‌شود، به استثنای روزهای تعطیل.

image

 

برای اطمینان از دست دوم نبودن از آیفون خود هم به مطلبی که پیش از این در اختیار شما قرار داده‌ایم مراجعه کنید.

قیمت آیفون‌ها مورخ ۲ آذر ۱۳۹۴ به شرح زیر است. توجه داشته باشید رنگ آیفون‌ها و نرخ لحظه‌ای دلار باعث نوسان قیمتی بین ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان می‌شود و سعی شده این قیمت‌ها تا حد ممکن نزدیک قیمت بازار باشد.

 

آیفون ۶اس - ۱۶ گیگابایت: ۲،۳۷۵،۰۰۰ تومان

آیفون ۶اس - ۶۴ گیگابایت: ۲،۷۲۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۶اس - ۱۲۸ گیگابایت: ۳،۰۴۰،۰۰ تومان

-----------------------------------------------------------------------

آیفون ۶اس پلاس - ۱۶ گیگابایت: ۲،۷۹۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۶اس پلاس - ۶۴ گیگابایت: ۳،۲۴۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۶اس پلاس - ۱۲۸ گیگابایت: ۳،۵۷۰،۰۰۰ تومان

-----------------------------------------------------------------------

آیفون ۶ - ۱۶گیگابایت: ۲،۰۴۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۶ - ۶۴گیگابایت: ۲،۳۵۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۶ - ۱۲۸گیگابایت: ۲،۶۴۰،۰۰۰ تومان

-----------------------------------------------------------------------

آیفون ۶ پلاس - ۱۶گیگابایت: ۲،۳۴۵،۰۰۰ تومان

آیفون ۶ پلاس - ۶۴گیگابایت: ۲،۶۶۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۶ پلاس - ۱۲۸گیگابایت: ۲،۷۸۰،۰۰۰ تومان

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

فروزان

۱۳۹۶/۹/۱۸
سلام دوست عزیز.
به نظرمن ازموبایل نخست تهیه کنید.
من هم آیفونم را،ازنخست تهیه کردم وبسیارراضی هستم البه ازمن آیفون7هستش

سعید

۱۳۹۵/۹/۲۸
سلام.لطفا ملت از سر در گمی دربیارید لطفا.بالاخره ایفون بخریم یا نه.احتمال عدم ساپورت انتن دهی با طرح ریجستر هست یا نه.چون از مردادماه اعلام کردند هر کی خریده با مسولیت خودشه .ولی گوشی ها قدیم ممنوعیت ندارن و انتن دهی دارن.لطفا شفاف سازی کنید.اگر این اتفاقات فقط حرف.شما با چه تضمینی میگید خرید بشه

حسام

۱۳۹۵/۷/۲۴
ببخشید می خواستم بدونم الان خرید ایفون se درسته یا نه
از نظر قیمت
خیلی ممنون

hame

۱۳۹۴/۱۰/۱۹
سلام به همه دوستان.
در مورد گارانتی گوشی به دوستان بگم گارانتی گوشی یکی از بیخود ترین ونارکارآمد ترین سیستم تو گارانتی گوشی کشور ما داره تجربه ای که تو 9سال تو بازار موبایل و کامپیوتر داشتم رو دیدم.99%گوشی قاچاق وارد کشور میشه و حتی یکی از بزرگترین شرکت های کارانتی کننده که اسمش رو نمی برم گوشی هاش رو از عراق وارد می کنه تا این حد میگم که این شرکت تو گارانتی خیلی قوی هست ولی باز قاچاچ میاره بدون استعلام سریال خودش گارانتی می کنه می فروشه .(در مورد خرابی گوشی آیفون بگم که شرکت اپل گوشی هاش تا حالا خرابی نداشته به غیر از یک مورد قفل شبکه که اون هم با هزینه سنیگن قابل حل هستش البته کسایی که کار بلد هستن)

sorooshchamani

۱۳۹۴/۹/۲۸
گارانتی محصولات اپل در ایران شوخی بیش نیست!