خانهاخبار
چگونه تجربه استفاده از گوشی ۱۶ گیگابایتی را لذت‌بخش کنیم؟

چگونه تجربه استفاده از گوشی ۱۶ گیگابایتی را لذت‌بخش کنیم؟

احتمالا بسیاری از شما پر شدن حافظه داخلی گوشی را تجربه کرده‌اید. امروز می‌خواهیم راهکارهایی ساده اما کارآمد به شما معرفی کنیم تا بتوانید حافظه گوشی‌تان را مدیریت کنید.
۱۳۹۴/۹/۳

امروزه شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند محصولاتی با ویژگی‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند. اما بسیاری از گوشی‌های میان‌رده با حافظه داخلی 16 گیگابایتی عرضه می‌شوند. این قضیه به میان‌رده‌ها محدود نمی‌شود و حتی گوشی‌های پرچم‌دار نیز نسخه 16 گیگابایتی دارند و اگر بخواهید مدلی با حافظه بالاتر داشته باشید، باید پول بیشتری پرداخت کنید. از طرفی بعضی مدل‌های جدید از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند و این مسئله معضل کمبود حافظه را چند برابر می‌کند. به هر دلیلی اگر گوشی هوشمندی با حافظه 16 گیگابایتی (یا کمتر) دارید و برای ذخیره عکس و ویدئو یا نصب اپلیکیشن و بازی در آن هر از گاهی به مشکل برمی‌خورید، با ما همراه باشید تا راه‌هایی برای حل این مشکلات به شما معرفی کنیم.

 

عکس‌ها را از گوشی خود خارج کنید

عکس‌ها و فیلم‌ها بیش از هر چیز دیگری فضای گوشی‌تان را اشغال می‌کنند، به‌خصوص اگر مدت زیادی است که از آن استفاده می‌کنید. روش‌هایی برای کاهش این حجم اشغالی وجود دارد که می‌توان به کمتر گرفتن عکس و فیلم یا پایین آوردن کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری اشاره کرد. اما از آنجا که این روش‌ها زیاد منطقی نیستند، پیشنهاد می‌کنیم هر چند وقت یک بار تصاویرتان را از گوشی خارج سازید و در حافظه‌های ابری ذخیره کنید.

برای ذخیره ابری تصاویر و فیلم‌ها می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند Flickr یا Google Photos استفاده کنید. این دو اپلیکیشن قابلیت آپلود خودکار هر عکس یا فیلمی را که ضبط می‌کنید دارند. علاوه بر این می‌توانند تصاویرتان را با تشخیص اینکه چه کسانی داخل آنها هستند دسته‌بندی کنند. شما می‌توانید تصاویر را در اپلیکیشن یا پروفایل شخصی خود در وب‌سایت آنها مشاهده کنید. تنها نکته منفی این دو سرویس این است که برای دسترسی به عکس‌هایتان حتما باید به اینترنت متصل باشید.

 

image

 

اگر تصمیم گرفتید از سرویس‌های فوق استفاده کنید، حتما به خاطر داشته باشید که نسخه عکس‌های روی گوشی را حذف کنید. گوگل این کار را نیز آسان کرده است. اپلیکیشن تصاویر گوگل در نسخه اندروید هنگامی که با کمبود حافظه روبرو می‌شوید، پیامی ارسال می‌کند که از طریق آن می‌توانید تمام تصاویری را حذف کنید که از آنها پشتیبان تهیه کرده‌اید. این قابلیت به‌زودی به نسخه iOS نیز اضافه می‌شود.

اما غیر از این راه می‌توانید دستگاه را به کامپیوتر وصل کنید، تصاویر را از گوشی خارج سازید و در هارد کامپیوترتان ذخیره کنید.

اگر iPhone دارید، لازم است قابلیت Photo Stream را غیرفعال کنید، زیرا 1000 تصویر را در گوشی نگه می‌دارد.

 

آنلاین موسیقی گوش کنید

یک نکته اساسی وجود دارد: اگر از سرویس‌های ابری استفاده کنید، دیگر به حافظه فیزیکی زیادی نیاز ندارید. برای این کار می‌توانید از موسیقی شروع کنید. اگر اهل شنیدن موسیقی هستید، از سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی مانند Spotify یا سرویس‌های مشابه استفاده کنید. البته بهتر است تعدادی از قطعات محبوبتان را در گوشی‌تان داشته باشید تا بتوانید زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید به آنها گوش کنید، ولی برای گوش دادن به موسیقی‌های متفرقه، سرویس‌های استریم آنلاین انتخاب بسیار مناسبی است.

برای شروع استفاده از استریم آنلاین نخست تمام قطعات موسیقی خود را در یک سرویس ابری ذخیره کنید تا اگر دوباره خواستید قطعات موسیقی خود را داشته باشید، بتوانید به‌راحتی دانلودشان کنید. گوگل از طریق Play Music این قابلیت را به‌رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اپل موزیک نیز سرویس پولی مشابهی به کاربرانش ارائه می‌دهد.

 

image

 

پس از آپلود کردن موزیک‌ها، آنها را از روی گوشی خود پاک کنید. اپل از طریق iTunes این امکان را به شما می‌دهد و کافی است تیک بخش همگام‌سازی موسیقی را بردارید. در اندروید نیز به‌کمک فایل منیجر می‌توانید این کار را به‌راحتی انجام دهید. حال کاملا آماده شده‌اید! یکی از سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی را انتخاب کنید و استفاده از آن را امتحان کنید. اگر با سرویس‌های مختلف در این زمینه آشنا نیستید، می‌توانید با Spotify شروع کنید.

 

تا آنجا که می‌توانید، از نسخه‌های وب استفاده کنید

برای اینکه دنبال معنی کلمه‌ای بگردید، به اپلیکیشن دیکشنری نیاز ندارید. تنها راه دسترسی به ویکیپدیا اپلیکیشن موبایل آن نیست. ممکن است خیلی کم به اپلیکیشن‌های خبری که نصب کرده‌اید سر بزنید. در یک کلام اگر می‌توانید نیاز خود را از طریق جستجوی گوگل یا نسخه وب‌سایت اپلیکیشن‌ها برطرف کنید، اپلیکیشن مرتبط با آن را حذف کنید. به‌راحتی می‌توانید آدرس وب‌سایت‌های موردنیاز خود را به‌جای داشتن اپلیکیشن آنها ذخیره کنید که مطمئنا فضای کمتری از گوشی شما را اشغال می‌کند.

 

فقط بازی‌هایی را نگه دارید که خیلی به آنها سر می‌زنید

گوشی خود را پر از بازی‌های مختلفی نکنید که بسیار کم آنها را بازی می‌کنید. اگر اهل بازی آنلاین هستید، فقط بازی‌هایی را نگه دارید که خیلی به آنها سر می‌زنید و اگر می‌خواهید گاهی با بازی کردن خودتان را سرگرم کنید، مطمئن شوید بازی‌هایی را نصب کرده‌اید که هنگام بیکاری علاقه دارید سراغشان بروید.

 

image

 

حواستان به لیست مطالعه‌تان باشد

همه ما دوست داریم کتاب بخوانیم و خیلی جذاب است که کتابخانه کاملی در گوشی‌مان داشته باشیم. اما اگر شما هزاران کتاب الکترونیکی روی گوشی خود بارگیری کنید، امکان اینکه سراغ همه‌شان بروید بسیار کم است. سعی کنید کتاب‌هایی را در گوشی‌تان بریزید که برای خواندنشان برنامه دارید و مطمئن شوید که پس از مطالعه هر کدامشان آن را از روی گوشی پاک می‌کنید. اگر دوباره به آن نیاز داشته باشید، مطمئن باشید دسترسی به آن مشکل نیست. برای اطمینان بیشتر می‌توانید یک نسخه از آن را در کامپیوترتان هم ذخیره کنید.

 

image

 

اما غیر از کتاب، حجم مقالاتی که در اپلیکیشن‌هایی نظیر Pocket ذخیره کرده‌اید نیز ممکن است پس از مدتی سر به فلک بکشد. پس حواستان باشد که سعی کنید مقالات را در اولین فرصت بخوانید و پاکشان کنید یا عادت کنید هر مقاله‌ای را برای خواندن در آینده (آینده‌ای که معلوم نیست چه زمانی می‌رسد) ذخیره نکنید.

 

از دست فایل‌های اضافی خلاص شوید

برخی اپلیکیشن‌ها بدون اینکه شما اطلاع داشته باشید فایل‌هایی روی گوشی‌تان ذخیره می‌کنند؛ مثلا اپلیکیشن‌های استریم موسیقی قطعات را موقتا دانلود می‌کنند تا کیفیت بهتری در اختیار داشته باشید. اما ممکن است این فایل‌ها پس از مدتی، به هر دلیلی، حذف نشوند و به‌مرور روی هم انباشته شوند و بایت به بایت حافظه گوشی‌تان را اشغال کنند. به همین دلیل لازم است چک کنید چه اپلیکیشن‌هایی به‌طور خودکار فایل‌ها را ذخیره می‌کنند و مطمئن شوید این فایل‌ها بعد از اتمام استفاده، از روی گوشی‌تان حذف شده باشند.

هم اندروید و هم آی‌او‌اس در تنظیمات قابلیتی دارند که به شما می‌گوید هر اپلیکیشن چه فضایی اشغال کرده است. اگر در لیست اپلیکیشن‌ها به موردی برخورد کردید که فضای زیادی اشغال کرده بود، احتمالا اپلیکیشن مجرم را شناسایی کرده‌اید! در اندروید می‌توانید با رفتن به بخش مشخصات اپلیکیشن در تنظیمات، دکمه Clear Data را بزنید و از شر فایل‌های اضافی خلاص شوید. اما در آی‌او‌اس لازم است از داخل هر اپلیکیشن بررسی کنید که چگونه می‌توانید فایل‌های اضافی را پاک کنید.

 

image

 

امروزه استفاده از اپلیکیشن‌های ارتباطی گسترش یافته و مردم از طریق این اپلیکیشن‌ها برای یکدیگر عکس، فیلم و فایل‌های صوتی بسیاری ارسال می‌کنند. بسیاری از این اپ‌ها به‌طور خودکار فایل‌هایی را که برایتان فرستاده می‌شود دانلود می‌کنند. اما به‌راحتی می‌توانید قابلیت دانلود خودکار را از بخش تنظیماتشان حذف کنید و از آن پس فقط فیلم‌ها، عکس‌ها یا صوت‌هایی را دانلود کنید که واقعا به دیدن و شنیدنشان راغب هستید. هر چند وقت یک بار نیز می‌توانید به پوشه مربوط به ذخیره‌سازی این فایل‌ها بروید و آنهایی را پاک کنید که عملا تاریخ مصرفشان برای شما گذشته است.

اینها تنها روش‌هایی نیست که برای استفاده بهینه از حافظه داخلی تلفن همراه وجود دارد. بنابراین اگر روش مفید دیگری هم می‌شناسید، آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Verge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

خشایار

۱۳۹۴/۹/۴
یه سوال؟
اونایی که از ونیدوز موبایل استفاده میکنن چی؟
کلا تو این مقالتون یک بار هم از ونیدوزفون اسم نبردین....................................................................

مهمان

۱۳۹۴/۹/۴
فکر کنم اینجور که پیش میره تا چند وقت دیگه این توصیه ها رو هم خواهیم شنید:
لیست مخاطبان خود را بیشتر از بیست نفر نکنید.
عکس نگیرید و یا اگر میگیرید ترجیحا شب و در فضاهای تاریک باشه تا بدلیل ثبت فقط رنگهای سیاه حافظه کمتری اشغال بشه. عکس سیاه و سفید کلا به عکس رنگی اولویت داره.
بعد از خواندن اس ام اس آن را پاک کنید.
از گوگل پلی و یا اپل استور فقط برای دیدن برنامه ها استفاده کنید ولی برنامه ای نصب نکنید.
ترجیحا با خط ثابت تلفن کنید و نه با موبایل.
و...

VistaMobile

۱۳۹۴/۹/۳
پس گوشی رو ببوسیم بزاریم کنار ! عزیز من هر فرد عاقلی سراغ گوشیهای 16 گیگ نمیره .

حسین

۱۳۹۴/۹/۳
با تشکر از مطلب خوبتان، کاش به عدم امنیت فضاهای ابری جهت آپلود عکس و فیلم شخصی اشاره میشد.
باتشکر