خانهاخبار
مدیرعامل سونی شایعه فروش بخش گوشی هوشمند این شرکت را رد کرد

مدیرعامل سونی شایعه فروش بخش گوشی هوشمند این شرکت را رد کرد

مدیرعامل شرکت سونی با صحبت‌های مبهمش در یکی از مصاحبه‌های اخیر موجب شد حدس‌های مختلفی در خصوص آینده این شرکت زده شود؛ حدس‌هایی که از احتمال تعطیلی واحد ساخت گوشی هوشمند این شرکت نیز یاد می‌کردند. اما ظاهرا چنین اتفاقی در پیش نیست.
۱۳۹۴/۸/۳۰

ماه گذشته مدیرعامل سونی، Kazou Hirai، در صحبت‌هایش اشاره کرد که اگر صنعت ساخت گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۶ برای این شرکت سودآوری نداشته باشد، سونی به دنبال گزینه‌های جایگزین دیگری خواهد بود. از همان زمان این سخن مبهم موجب گمانه‌‌زنی‌های بسیار شد؛ نظیر این که منظور آقای Hirai فروش کامل صنعت تولید گوشی هوشمند این شرکت در آینده و واگذاری حق امتیاز آن است. در واکنش به چنین ادعاهایی، مدیرعامل سونی طی مصاحبه‌ای که هفته گذشته انجام داد اشاره کرد که این شرکت هیچ علاقه‌ای به چنین کاری ندارد و فعلا از اقدام به ساخت پردازنده اختصاصی نیز خبری نیست.

نخستین حدس‌ها در خصوص ورود سونی به عرصه تولید پردازنده اختصاصی در مقاله‌ای طرح شده بود که وب‌سایت Digitimes منتشر کرد. در این مقاله آمده بود که پا گذاشتن سونی به چنین عرصه‌ای نام این شرکت را به‌عنوان رقیب شرکت‌هایی نظیر کوالکام، مدیاتک و Spreadtrum Communications مطرح خواهد کرد. با توجه به این که سونی اکثر برنامه‌های خود را در سکوت خبری و مخفیانه پیش می‌برد، این احتمال دور از ذهن نبود که چنین برنامه‌ای هم در حال پیگیری و عملی شدن در آینده است.

 

image

 

اما چه این شایعات معتبر باشد و چه نباشد، Kazuro Hirai آب پاکی را روی دست همگان ریخت. او هر گونه برنامه‌ریزی برای ورود به عرصه تولید چیپ را تکذیب کرد و در زمینه ترک عرصه تولید گوشی هوشمند به اعلام رسمی چند ماه پیش سونی استناد کرد که گفته شده بود «سونی موبایل هیچ‌گاه فروخته نخواهد شد و صنعت فعلی تولید گوشی هوشمند را نیز ترک نخواهد کرد.» Kazuro Hirai پیش‌بینی می‌کند میزان فروش سونی در زمینه گوشی هوشمند طی دو سال آینده افزایش می‌یابد.

با این حساب وقتی مدیرعامل سونی از گزینه‌های جایگزین سخن می‌گوید نباید فکرمان به سمت پایان عمر سونی موبایل برود؛ ولی این گزینه‌ها هرچه باشند، بدون شک با تصمیماتی انقلابی روبرو خواهیم شد. سونی طی چند سال گذشته در زمینه‌های مختلفی در حال سروکله زدن با رقیبان است. برای مثال، یکی از صنعت‌های بسیار سودآور برای این شرکت صنعت ساخت تلویزیون بود و صد البته که امروز نیز سونی را به‌عنوان یکی از برترین سازندگان تلویزیون می‌شناسیم. اما مدتی است که حتی این صنعت پرسود نیز تحت تاثیر فعالیت سایر رقیبان کره‌ای این شرکت قرار گرفته؛ بنابراین طبیعی است که فکر ایجاد تغییر مدیران این شرکت را درگیر خود کند.

برنامه‌ای که Kazuro Hirai به‌عنوان نقشه راه آینده شرکت سونی از آن یاد کرده بازسازی کلی ساختار، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش تعداد خط محصولات برای بالا بردن سود فروش و درنهایت کسب سود مالی بیشتر است.

منبع: AndroidAuthority

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Mahdi

۱۳۹۴/۹/۱
جملات تاثیر گذار....

سرو

۱۳۹۴/۹/۱
این روزها همه با سامسونگ مقایسه میکنن ^_^
ابهت یعنی این

افرا

۱۳۹۴/۹/۱
سونی قوطی کبریتم درست کنه بهتره تا سامسونگ که گوشیای فروش نرفتشو اسم عوض میکنه میده ب خورد مردم

yh

۱۳۹۴/۹/۱
سخت بتونه تو این بازار رقابت کنه... کلا خیلیها کنار خواهند رفت و فقط دو سه کمپانی باقی خواهند موند... اونایی که سیستم عامل دارند ... و حتی از بین اونها هم در آینده نه چندان دور یکیشون باقی میمونه