خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: آی لایف ZEDBOOK؛ هم گوشی، هم تبلت و هم لپ تاپ

بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: آی لایف ZEDBOOK؛ هم گوشی، هم تبلت و هم لپ تاپ

تبلت Zedbook آی لایف می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که در دوراهی خرید تبلت و لپتاپ گیر کرده‌اند. این محصول قیمتی مناسب دارد و امکانات ارتباطی بسیاری برای کاربران فراهم می‌کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۹/۳

دنیای تبلت‌ها روزبه‌روز دچار تنوع و تحول می‌شود و سالانه شاهد ورود تبلت‌هایی با ویژگی‌های جدید به بازار هستیم. در این بین برندهایی هم براساس نیاز بازار تبلت‌هایی با دو سیستم عامل یا به‌اصطلاح هیبریدی تولید می‌کنند. ZEDBOOK یکی از همین تبلت‌هاست که محصول شرکت i-Life است. این تبلت می‌تواند نیاز شما را به داشتن دو دستگاه جداگانه (لپتاپ ویندوزی – تبلت اندرویدی) کاملا برطرف کند. اگر شما هم علاقه‌مندید با کارایی و ویژگی‌های این محصول بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

image

 

محتویات جعبه

در جعبه خریداری‌شده، علاوه بر تبلت، کیبورد سخت‌افزاری، شارژر، یک جفت هدفون، کابل OTG، کابل Micro USB و یک عدد کیف برای محافظت وجود دارد.

 

 

طراحی

این گجت از دو قسمت کاملا جداگانه تبلت و کیبورد تشکیل شده است. جنس بدنه هر دو قسمت از پلاستیک براق است و همین موضوع باعث می‌شود لک و اثر انگشت به‌راحتی روی آن نمایان شود. ابعاد قسمت تبلت به‌تنهایی 11×176×262 میلی‌متر و وزنش حدود 603 گرم است که از تبلت‌های 10 اینچی موجود در بازار سنگین‌تر است. هنگامی‌که کیبورد را به تبلت متصل می‌کنید، ضخامت آن حدود 11 میلی‌متر بیشتر می‌شود و 548 گرم هم به وزن تبلت اضافه می‌شود. هنگامی که تبلت را به‌تنهایی در دست می‌گیرید، انگشتانتان به‌راحتی روی حاشیه‌های کناری صفحه نمایش قرار می‌گیرد. هنگام کار با این تبلت متوجه صدای آزاردهنده‌ای در قاب پشتی می‌شوید، البته این موضوع به دلیل نامرغوب بودن جنس بدنه نیست و تنها به این دلیل است که، برخلاف دیگر تبلت‌های موجود در بازار، قاب پشتی جدا می‌شود. البته سعی کنید این قاب را باز نکنید، زیرا با باز کردن قاب تمام اجزای سخت‌افزاری تبلت نمایان می‌شود و ممکن است به قطعات آسیب برسانید.

در لبه سمت چپ تبلت شاهد پورت‌های microHDMI ،Micro USB ،USB، جک 3.5 میلی‌متری و پورت سوزنی برای شارژ دستگاه هستیم. درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه نیز در همین قسمت زیر پوشش پلاستیکی قرار گرفته‌اند.

 

image

 

قاب پشتی هم میزبان دو عدد بلندگو و دوربین 5 مگاپیکسلی است.

 

image

 

کلیدهای پاور و ولوم نیز در لبه بالایی تبلت قرار دارند. در لبه پایین نیز به‌غیر از محل اتصال کیبورد چیزی دیده نمی‌شود. کیبورد این دستگاه کیفیت مطلوبی دارد و کلیدهای آن تخت و بسیار نرم‌اند. تنها مشکل از نظر ما نبودن حروف فارسی روی کلیدهاست. در لبه سمت راست کیبورد یک پورت USB دیگر تعبیه شده که کیفیت لولای این کیبورد نیز قابل قبول است. برای جدا کردن کیبورد از تبلت تنها کافی است کلید تعبیه‌شده روی کیبورد را به سمت راست بکشید.

 

صفحه نمایش

ZEDBOOK به صفحه نمایش 10.1 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 800×1280 پیکسل و تراکم پیکسلی 149.5 پیکسل بر اینچ مجهز است. این تراکم پیکسلی برای صفحه نمایش کم به نظر می‌رسد و تصاویر را با شفافیت کمتری نمایش می‌دهد. در کارکرد روزانه مشکلی با صفحه نمایش نخواهید داشت و تصاویر تقریبا در همه زوایا قابل رؤیت است تنها مورد این قسمت انعکاس نور محیط در صفحه نمایش است. متاسفانه برای این تبلت سنسور نور محیط تعبیه نشده، بنابراین نور صفحه نمایش به‌صورت خودکار تنظیم نمی‌شود.

 

image

 

image


 

پردازنده و سیستم عامل

ZEDBOOK مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای Z3735F ساخت شرکت اینتل است. این پردازنده می‌تواند قدرت پردازشی تا 1.83 گیگاهرتز را فراهم آورد. نباید انتظار داشته باشید این تبلت بتواند کار یک نوت بوک قوی را برای شما انجام دهد، اما می‌توانید اطمینان داشته باشید که از پس تمام کارهای ساده نظیر آفیس، وب‌گردی و اجرای نرم‌افزار‌های سبک به‌راحتی برمی‌آید. قدرت پردازنده در حالت اندروید نیز برای بازی کردن و اجرای برنامه‌ها کافی به نظر می‌رسد. 2 گیگابایت حافظه RAM نیز برای دستگاه در نظر گرفته شده است. از این 2 گیگابایت حدود 1.5 گیگابایت در حالت اندروید آزاد است.

 

image

 

از 32 گیگابایت حافظه داخلی تنها حدود 7.5 گیگابایت فضا در اختیار کاربر است و اگر فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه Micro SD آن را تا 64 گیگابایت افزایش دهید؛ ضمن اینکه دستگاه از قابلیت OTG نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید فلش یا هارددیسک خارجی نیز به آن متصل کنید. علاوه بر همه این موارد هنگام خرید دستگاه یک ترابایت حافظه ابری نیز به شما هدیه داده می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم، این تبلت به دو سیستم عامل ویندوز 8.1 و اندروید 4.4 مجهز است. برای سوییچ کردن بین دو سیستم عامل نرم‌افزاری به نام Os Switch وجود دارد. این نرم‌افزار در حالت ویندوز به شکل آیکون اندروید در نوار Task Bar قرار دارد و با کلیک روی آن ویندوز به حالت Shut Down می‌رود و اندروید شروع به فعالیت می‌کند. برای سوییچ از اندروید به ویندوز هم کافی است انگشتتان را به گوشه بالای صفحه نمایش بکشید تا منوی امکانات باز شود و میان‌بر OS Switch را بزنید. خوشبختانه منوی فارسی و کیبورد فارسی برای سیستم عامل اندروید تعبیه شده است.

 

image
    
image

 

دوربین

وجود دوربین در تبلت آن‌قدرها مهم نیست که در گوشی موبایل اهمیت دارد و کمتر کاربری است که از دوربین تبلت به میزان دوربین گوشی استفاده کند. با وجود این ZEDBOOK به دوربینی 5 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی و دوربینی 2 مگاپیکسلی بالای صفحه نمایش برای مکالمه تصویری مجهز است. تنظیمات زیادی در منوی دوربین وجود ندارد و فقط گزینه‌های ضروری نظیر نور و ابعاد تصویر و تایمر قابل تنظیم‌اند. برای دوربین فلاش نیز وجود ندارد، بنابراین نباید انتظار داشته باشید در محیط کم‌نور عکس خوبی بگیرید. کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با دوربین چندان رضایت‌بخش نیست و اطراف عکس‌ها نویز دیده می‌شود. دوربین قادر است با کیفیت 720p فیلم‌برداری کند و البته کیفیت فیلم‌ها نیز در سطح متوسط است. درنهایت باز هم باید گفت دوربین در تبلت اهمیت چندانی ندارد و نباید انتظار بالایی از عملکرد دوربین داشته باشید.

 

image

 

ارتباطات

این تبلت از قابلیت‌های کامل ارتباطی نظیر Wi-Fi با پشتیبانی از استانداردهای 802.11a/b/g/n، بلوتوث نسخه 4 و پشتیبانی از شبکه 3G بهره می‌برد. قابلیت تماس تلفنی این تبلت تنها در حالت اندروید موجود است. برای استفاده از قابلیت‌های تلفنی باید از سیم‌کارت سایز میکرو استفاده کنید.

 

باتری

باتری ZEDBOOK ظرفیتی برابر 6600 میلی‌آمپرساعت دارد. طبق اعلام شرکت سازنده، این باتری می‌تواند تبلت را تا 150 ساعت در حالت استندبای نگه دارد؛ ضمن اینکه با شارژ کامل باتری می‌توانید تا 6 ساعت مداوم فیلم ببینید. در استفاده روزمره از امکانات تبلت نظیر وب‌گردی می‌توانید حدود یک ساعت و نیم در حالت ویندوز روی شارژ دستگاه حساب کنید. این میزان شارژ و ظرفیت باتری کمی پایین است. نکته دیگری که وجود دارد استفاده از جک سوزنی برای شارژ دستگاه است. متاسفانه با اینکه شارژرهای سوزنی منسوخ شده‌اند و جای خود را به شارژرهای Micro USB داده‌اند، این تبلت هنوز از شارژری با پورت سوزنی استفاده می‌کند.

 

جمع‌بندی

ZEDBOOK یک انتخاب صحیح بین تبلت‌های زیر یک میلیون تومان است. با خرید این دستگاه هم یک لپتاپ ساده در اختیار خواهید داشت و هم یک تبلت اندرویدی با ویژگی‌های سخت‌افزاری مناسب. قابلیت‌های تلفنی و ارتباطی ZEDBOOK بسیار کامل است و علاوه بر همه اینها کیبورد سخت‌افزاری آن کار را بسیار راحت‌تر کرده. با اینکه وزن دستگاه کمی بالاست، به‌راحتی قابل حمل‌ونقل است. اگر بخواهیم از جنس بدنه و کیفیت دوربین چشم‌پوشی کنیم، ZEDBOOK می‌تواند تمام نیاز شما به داشتن دو دستگاه مختلف (لپتاپ و تبلت) را برطرف کند.

 

image

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

محمد

۱۴۰۱/۷/۱۱
سلام من دستم خورد داخل ویندوز قسمتی که میره تو اندروید پاک شد نمیتونم بیارمش میشه راهنمایی کنید

آرش

۱۳۹۷/۵/۱۱
در ضمن عزیزی گفته که مشکلش اینه که مموری کارت تو 2 تا سیستم عامل همزمان جواب نمیده این درسته هنگامیکه از انروید به ویندوز سویچ میکنین و بالا میاد مموری نمیشناسه هر چند بار که در بیارین و بزارین تو فرقی نمیکنه ولی من که سوییچ میکنم یه بار خاموشش میکنم و بعد روشن میکنم مموری رو شناخته و مشکلی نداره با تشکر

آرش

۱۳۹۷/۵/۱۱
جالبه من خریدم و از کار کردن باهاش رازیم گر چه باتریش داغ میکنه در انجام کار های سنگین مثل بازی و نرم افزارهای پر حجم نسبت به قیمتش که خوب بوده
در جواب این دوستمون که میگه یه ویندوزی بگیر بعد انروید نسب کن خوب اینم خیلی خوبه اگه گیر بیاری به قیمت مناسب
تو توضیحات این تبلت نوشته بود مشکی و خاکستری من سفارش دادم طلایی اومد جالبه به سیستم کامپیوتر که وصل میکنم َشارژ میشه در حالی که یکی از معایب این نوت شارژ نشدن موقه اتصال به pcیه نمدوننم چطو شد که ایتو شد

وحید

۱۳۹۷/۱/۲۲
سلام من این تبلت را تازه خریدم ولی ایکن سوئیچ ویندوز به اندروبد در تسک بار آن نمی باشد. میتوانید کمکم کنید؟

نسترن

۱۳۹۷/۱/۱۳
سلام. من دوساله این تبلت رو دارم. حدود یکی دوماه بعد از خرید باتریش ضعیف شد و زود به زود خالی میشد و شارژرش هم کامل توی محلش قرار نمیگرفت! الانم چند ماهه که بی خود و بی جهت هنوز باتریش بالای ده درصده خاموش میشه و قبلش هم صفحه ش شروع میکنه به پر پر زدن. واقعا کیفیت خوبی نداره. من اشتباه کردم به خاطر دو سیستم عاملی بودن و کیبورد دار بودنش خریدم و چند وقت بیشتر از ویندوز و کیبوردش استفاده نکردم و کارم بیشتر با اندرویدشه. میتونستم یه مارک بهتر بخر با همون پول! هر روز چند ساعت تو شارژه و تازه تو حالت شارژ هم خاموش میشه. از شارژر گوشیم استفاده میکنم چون مال خودش خرابه! بعد شارژ فوقش دو سه ساعت بتونم ازش کار بکشم...