خانهاخبار
اپلیکیشن های شخص ثالث اینستاگرام محدود می شوند!

اپلیکیشن های شخص ثالث اینستاگرام محدود می شوند!

اینستاگرام تصمیم گرفته دسترسی اپلیکیشن‌های شخص ثالث را به API خود محدود کند.
۱۳۹۴/۸/۳۰

اینستاگرام قصد دارد رویکردی انحصارطلبانه‌تر نسبت به توسعه‌دهندگانی در پیش بگیرد که از پلتفرم این شرکت استفاده می‌کنند. این شرکت گایدلاین توسعه‌دهندگان را با قانون‌هایی جدید آپدیت کرد؛ قانون‌هایی که به اپلیکیشن‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به پلتفرم این شرکت را نمی‌دهد. این تغییر اپلیکیشن‌هایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که از API اینستاگرام استفاده می‌کنند. اینستاگرام اعلام کرده این تغییر برای کمک به حفظ کنترل این جامعه اشتراک عکس است.

درواقع اینستاگرام قصد ندارد دسترسی همه اپلیکیشن‌های شخص ثالث را محدود کند. این شرکت اعلام کرده برخی اپلیکیشن‌ها از جمله اپ‌هایی که اهداف تبلیغاتی دارند یا با ناشران در ارتباطند و همچنین اپ‌هایی که به کاربران اجازه اشتراک‌گذاری محتویاتشان را می‌دهند (مثل سرویس های چاپ) اجازه دسترسی خواهند داشت. مشکل اینستاگرام ظاهرا با اپلیکیشن‌هایی است که فید کاربران را خارج از اپلیکیشن اینستاگرام دنبال می‌کنند.

اغلب اپلیکیشن‌های iOS و اندروید از اپلیکیشن اصلی اینستاگرام برای جستجو در فید استفاده می‌کنند، اما برخی توسعه‌دهندگان نیز از API استفاده می‌کنند تا تجربه‌ای متفاوت (برای مثال اپلیکیشن‌های تبلت) پیش روی کاربر قرار دهند.

 

image

 

درحالی‌که اغلب توسعه‌دهندگان از وضعیت فعلی این تغییرات ناراضی‌اند، معلوم نیست چرا اینستاگرام با بیش از 400 میلیون کاربر تصمیم گرفته کنترل بیشتری بر توسعه‌دهندگان استفاده‌کننده از پلتفرمش اعمال کند. این حرکت تنها یک هفته پس از حذف اپلیکیشن شخص ثالت اینستاگرام از گوگل پلی و اپ استور انجام شد؛ اپلیکیشنی که پسورد کاربران را می‌دزدید.

این حرکت تاثیر قابل توجهی بر کاربران ویندوز فون خواهد داشت، زیرا اپلیکیشن رسمی اینستاگرام برای ویندوز فون هنوز در نسخه بتاست و بسیاری از ویژگی‌های نسخه آیفون و اندروید را ندارد. اپلیکیشن‌های شخص ثالت اینستاگرام در ویندوز فون از نسخه رسمی اپ اینستاگرام بهتر و کامل‌ترند؛ البته این مورد برای بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر هم صدق می‌کند، زیرا شرکت‌ها معمولا منابع را به تولید نسخه رسمی اپ ویندوز فون اختصاص نمی‌دهند.

 

image

 

توسعه‌دهندگان باید تا اول ژوئن 2016 اپلیکیشن‌های خود را برای دریافت مجوز با گایدلاین جدید ثبت کنند. از این تاریخ به بعد اپلیکیشن Retro اجازه دسترسی به API اینستاگرام را نخواهد داشت. اپ‌های جدید ثبت‌شده نیز باید تا سوم دسامبر برای بازبینی ثبت‌نام کنند.

منبع: Mashable

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)