خانهاخبار
یک باگ خطرناک در کروم می‌تواند کنترل کامل گوشی‌ شما را به هکر بسپارد

یک باگ خطرناک در کروم می‌تواند کنترل کامل گوشی‌ شما را به هکر بسپارد

یک پژوهشگر امنیتی باگی خطرناک در مرورگر کروم اندروید پیدا کرده است که هکر با استفاده از آن می‌تواند کنترل کامل گوشی و اطلاعات شخصی کاربران را به دست بگیرد.
۱۳۹۴/۸/۲۳

یک پژوهشگر امنیتی در کنفرانس PacSec توکیو از پیدا شدن یک اکسپلویت جدید در مرورگر کروم اندروید خبر داد که می‌تواند امنیت همه کاربران را به خطر بیندازد. این آسیب‌پذیری، که به‌دلیل نقصی در نسخه 8 جاوا اسکریپ به وجود آمده است، سبب می‌شود هکر بتواند از راه دور کنترل کامل دستگاه اندرویدی شما را به دست بگیرد.

 

image

 

برخلاف سایر اکسپلویت‌ها، که برای اجرا شدن به چند آسیب‌پذیری نیاز دارند، این یکی تنها با پیدا کردن یک آسیب‌پذیری به اجرا می‌آید و می‌تواند همه کاربران سیستم عامل موبایل گوگل را به خطر بیندازد، حتی آنهایی که از آخرین نسخه اندروید استفاده می‌کنند.
در مقام تئوری، باز کردن یک وب‌سایت آلوده توسط کاربر به هکر اجازه می‌دهد کنترل کامل گوشی قربانی را در اختیار بگیرد که شامل دسترسی به اطلاعات خصوصی ذخیره‌شده روی گوشی مثل پسورد، اطلاعات بانکی و... می‌شود.
در حال حاضر کارشناسان امنیتی گوگل اطلاعات لازم را در مورد این باگ در اختیار گرفته‌اند و از آنجا که این اکسپلویت به‌صورت عمومی منتشر نشده است، احتمالا به‌زودی شاهد انتشار یک وصله آپدیت امنیتی به‌صورت OTA خواهیم بود.

منبع: Phone Arena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

نظرم تایید نشد

۱۳۹۴/۸/۲۸
فک کنم مردم بیشتر به این میخندن که میخوای بری از گوگل ببینی هک چیه بیای جواب منو بدی تازه همینم ادعا کردی چون اگه ادعا نبود میرفتی گوگل میدیدی ازین خبرا نیست. بعدم توکه نمیدونی هک چیه میخوای از گوگل ببینی میگی تلگرام هک میکنی؟

alireza

۱۳۹۴/۸/۲۵
ادا.حقیقت تلخه زیاد زور نزن.آقای ادعا اگه من اصن ندونم هک چیه میتونم سرچ کنم تو گوگل بگم بهت پس حرفی نزن مردم بهت بخندن.اگه خیلی دوست داری اکانت تلگرامتو بده مثل نبات برات هکش کنم.!

ادا

۱۳۹۴/۸/۲۵
بچه؟ هک؟ عمرا اصن بدونی هک چی هست. اگه خیلی ادعات میشه هکش کن ببینم. اصن بیا بگو هک ینی چی تویی که ادعای حرفه ای بودنت میشه

alireza

۱۳۹۴/۸/۲۳
تو رو خدا اندروید نگا کن.دقت کردین (کروم اندروید)اندروید اینقدر بچه بازی شده که یه بچه هم میتونه هکش کنه.خخخ