خانهاخبار
مشاور خرید: قیمت گوشی‌های تازه وارد سونی به بازار ایران (آبان 94)

مشاور خرید: قیمت گوشی‌های تازه وارد سونی به بازار ایران (آبان 94)

چند ماه پیش سونی از سه گوشی پرچمدار خود یعنی زد5، زد5 کامپکت و زد5 پریمیوم پرده برداشت. اکنون دو عضو از این خانواده به بازارهای ایران راه یافته‌اند و در مغازه‌ها به فروش می‌رسند.
۱۳۹۴/۸/۱۹

گوشی‌های خانواده زد5 سونی، حدود یک ماه پس از عرضه جهانی، بالاخره وارد بازارهای ایران شدند. البته در حال حاضر تنها دو عضو این خانواده یعنی اکسپریا زد5 و اکسپریا زد5 کامپکت در ایران به فروش می‌رسند و فعلا از عضو بزرگ این جمع، اکسپریا زد5 پریمیوم، خبری نیست.
در ادامه ویژگی‌های سخت‌افزاری و قیمت این گوشی‌های سونی را که به‌تازگی وارد بازار ایران شده‌اند مرور می‌کنیم.

 

Xperia Z5

image

اکسپریا زد5 سونی یک گوشی 5.2 اینچی با نمایشگر Full HD است که از نظر طراحی همان سبک نسل پیش از خود را ادامه داده. زد5 درون خود از پردازنده اسنپدراگون 810، 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و این امکان را به شما می‌دهد که با اضافه کردن کارت microSD حافظه گوشی‌تان را تا 200 گیگابایت دیگر افزایش دهید. در قسمت دوربین پرچم‌دار سونی دوربین‌های 23 و 5 مگاپیکسلی در عقب و جلو خود دارد و باتری 2900 میلی‌آمپرساعتی به دستگاه شارژ می‌رساند. این گوشی در بازار ایران به قیمت 2 میلیون و 300 هزار تومان (بدون گارانتی) به فروش می‌رسد.

 

Xperia Z5 Compact

image

 

زد5 کامپکت عضو کوچک‌تر خانواده زد5 سونی است، اما در عین حال قدرتی در حد و اندازه زد5 دارد. پردازنده استفاده‌شده در زد5 کامپکت، مانند دو مدل دیگر، اسنپدراگون 810 است و از دوربین‌های 23 و 5 مگاپیکسلی و 2 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. نمایشگر 4.6 اینچی این دستگاه کیفیت HD دارد و باتری 2700 میلی‌آمپرساعتی دستگاه را به مدت 2 روز برای شما روشن نگه می‌دارد. این گوشی در بازار ایران به قیمت 2 میلیون تومان (بدون گارانتی) به فروش می‌رسد.

 

Xperia M5

image

 

عرضه جهانی اکسپریا ام5 حدودا یک ماه زودتر از زد5 ‌ها آغاز شد و چند روزی است که مغازه‌دارها آن را پشت ویترین خود گذاشته‌اند. در اکسپریا ام5، به‌جای پردازنده اسنپدراگون، از پردازنده Helio X10 مدیاتک استفاده شده است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌شود به نمایشگر 5 اینچی Full HD، سه گیگابایت حافظه رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، دوربین‌های 21 و 13 مگاپیکسلی و باتری 2600 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد. این گوشی در بازار ایران به قیمت 1 میلیون و 400 هزار تومان (بدون گارانتی) به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

ali

۱۳۹۴/۸/۲۷
سلام
دوستان به نظر شما lumia 925 بگیرم یا xperia z5؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امیر

۱۳۹۴/۸/۲۶
قابل توجه سامسونگ بازهای عزیز:
گوشی های سامسونگ توی پیش پا افتاده ترین کارایی گوشی که ارسال پیام هست مشکل دارن، هیچ گوشی سامسونگی نیست که پیام طولانی رو بفرسته و همگی erorr میدن.
سامسونگ هم اگه به نظر فیلم و عکس رو خوب نشون میده صرفا بخاطر صفحه نمایش گوشیه و وقتی همون عکس و روی صفحه نمایش بزرگتر مثلا تلویزیون نگاه میکنی ، تازه به عمق فاجعه پی میریم.

shz

۱۳۹۴/۸/۲۴
عزیزدل دوربین همون سامی هم سونی میزنه کیفیت که دیدی بخاطر صفحه نمایشه و همه میدونن خیلی تو رنگ اغراق میشه ولی رو صفحه بزرگتر قضیه فرق داره و دوربین سونی خیلی بهتره سایت dxo mark هم پس از تست سونی z5 صدر جدول خودش قرار داد رتبه دوم هم نصیب s6 شد

docali

۱۳۹۴/۸/۲۴
ببخشید کسی میدونه تبلت z4تو ایران هست یا نه؟اگرم هست قیمتش چقدره؟

فقط اج

۱۳۹۴/۸/۲۳
انصافا از نظر طراحی گوشی نيستن گوشت کوبن،خود سامسونگم بجز اس ۶ اج طراحی خوبی نداره،اونايي هم که ميگن اينا امضای سونی و سامسونگه برن یمقدار فکر کنن که چرا باید يه امضای بد رو هي همه جا تکرار کرد،البته بعضی ها هم واقعا دوستش دارندو جوگير نیستند اما یکم عقب موندن،خودتونو آپديت کنین عزيزان من