خانهاخبار
گوگل دومین آپدیت امنیتی ماهانه اندروید را منتشر کرد

گوگل دومین آپدیت امنیتی ماهانه اندروید را منتشر کرد

بر اساس قول گوگل برای انتشار ماهانه آپدیت‌های امنیتی سیستم عامل اندروید، دیشب آپدیت ماه نوامبر از سوی این شرکت برای دستگاه‌های نکسوس منتشر شد که در آن 7 آسیب‌پذیری خطرناک برطرف شده است.
۱۳۹۴/۸/۱۲

دومین آپدیت امنیتی ماهانه اندروید، دیشب از سوی گوگل برای دستگاه‌های نکسوس منتشر شد. گوگل گفته است که در این به‌روزرسانی 7 آسیب‌پذیری برطرف شده است که از میان آنها باگی که موجب می‌‎شد هکر بتواند از راه دور و با روش‌های مختلف کد موجود در ایمیل، مرورگر وب و MMS را اجرا کند از همه خطرناک‌تر بود.

 

image

 

این شرکت در اوایل ماه اکتبر، شرکای اندرویدی خود را در جریان این آسیب‌پذیری‌ها گذاشته بود و به آنها یک هفته مهلت داد تا این اشکالات را در نرم‌افزارهای خود برطرف کنند. وصله‌های صورت گرفته روی این باگ‌ها قرار است ظرف 48 ساعت آینده در مخازن AOSP منتشر شوند تا سایر توسعه‌دهندگان نیز بتوانند، محصولات خود را به این نسخه آپدیت کنند.
برنامه آپدیت ماهانه اندروید، پس از فاش شدن باگ استیج فرایت که شمار زیادی از کاربران را تهدید می‌کرد اجرا شد و از آنجا که دستگاه‌های نکسوس متعلق به گوگل است، دارندگان این دستگاه‌ها اولین کسانی خواهند بود که این آپدیت امنیتی را دریافت می‌کند.توجه داشته باشید که دستگاه‌های نکسوس 5، نکسوس 6، نکسوس 7 (2013)، نکسوس 9، نکسوس پلیر، نکسوس 5ایکس و نکسوس 6پی این آپدیت را روی اندروید 6 و مابقی آن را روی آخرین نسخه رسمی اندروید که از سوی گوگل برای آنها منتشر شده است دریافت خواهند کرد.

منبع: Androidadnme

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۸/۱۳
پکیجاسوسی ماهانه اندروید را نصب و خودتان را بدبخت کنید