خانهاخبار
یک قدم رو به جلو: اندروید ویژگی های خوب کروم اواس را جذب می کند

یک قدم رو به جلو: اندروید ویژگی های خوب کروم اواس را جذب می کند

سرانجام گوگل در مورد اخبار تعطیل شدن پروژه کروم اواس واکنش نشان داد و اعلام کرد که این کمپانی قصد تعطیل کردن این پروژه‌ را ندارد و کروم اواس به قوت خود باقی خواهد ماند.
۱۳۹۴/۸/۱۲

کروم اواس سیستم عاملی است که به خط تولید محصولات کروم گوگل قدرت می‌بخشد. این سیستم عامل همانند اندروید  (و البته بسیاری از سیستم عامل‌های دیگر) از کرنل لینوکس استفاده می‌کند. این سیستم عامل در سال 2009 توسط گوگل معرفی شد. در آن زمان ایده کروم اواس فراتر از زمان خود بود، سیستم عاملی بر پایه کلاود. در کروم اواس، اپلیکیشن‌ها و اطلاعات کاربر بر روی کلاود مستقر می‌شوند.
گوگل انتظار داشت کروم اواس بتواند ایده زندگی ابری را جا بیندازد و تا حدی نیز در این کار موفق بود. امروزه کاربران بسیاری از سیستم‌های کلاود (ابری) برای ذخیره، اشتراک و کار روی اطلاعات استفاده می‌کنند. از طرفی آن‌ها علاقه داشتند با استفاده از کروم‌بوک و کروم اواس، دنیای تکنولوژی و فضای آکادمیک را بیشتر به‌هم نزدیک کنند که موفق به انجام این کار نیز شدند. در حال حاضر روزانه بیش از 30 هزار کروم‌بوک برای مقاصد آموزشی خریداری می‌شود که این از محبوبیت کروم اواس خبر می‌دهد.

 

image

 

با این تفاسیر می‌توان گفت دو سرباز مانتین ویو که در جنگ‌های نرم این کمپانی شرکت می‌کنند هم‌چنان به‌عنوان دو پروژه مجزا به حیات خود ادامه می‌دهند، اما اندروید آن‌دسته از ویژگی‌های کروم اواس را که مناسب با فضای موبایل و تبلت است در خود جای می‌دهد. شاید محتمل‌ترین این ویژگی‌ها پشتیبانی از اپ‌هایی است که برای کروم اواس تولید می‌شوند.
اگر کمی به‌عقب برگردیم متوجه می‌شویم که گوگل دست کم یک سال است که درگیر چنین پروژه‌ای است. این موضوع را می‌توان از روی تبلت پیکسل سی متوجه شد.

 

image

 

این تبلت توسط تیم پیکسل که کروم‌بوک را تولید می‌کنند، ساخته شده است و امسال شاهد سنت شکنی این تیم هستیم. تیم پیکسل به‌جای استفاده از کروم او‌اس از اندروید برای قدرت بخشیدن به تبلت جدید گوگل استفاده کرد.

 

image
و این آغاز ماجرا بود!
اولین نشانه رسمی که ما را به سمت مسیری که امروز گوگل آن را به طور رسمی روشن کرده است، هدایت می‌کرد.
به کمال رسیدن اندروید و بیشتر شدن امکانات این سیستم عامل! به‌این‌ ترتیب اندروید به سیستم‌عاملی تبدیل می‌شود که بسیار انعطاف‌پذیرتر است و آموزش و تجارت را بیشتر تحت سلطه خود می‌گیرد.

البته گوگل اعلام کرده است که تکمیل این پروژه تا 2017 به طول می‌انجامد. به‌نظر می‌رسد ساندار پیچای، مدیرعامل حال حاضر گوگل، اندیشه‌های بسیاری در سر دارد و قصد دارد آینده محاسبه‌گرهای شخصی را با آینده غول جستجوگری به نام گوگل پیوند دهد.

 

image

 

پیچای پیش از این که به عنوان مدیرعامل گوگل معرفی شود، به‌عنوان مسئول پروژ‌ه‌های اندروید و کروم اواس فعالیت می‌کرد و به‌نظر می‌رسد نقش مهمی در تغییر سیاست کاری گوگل داشته است. به نوعی پس از پیکسل سی این دومین قدم بزرگ وی در گوگل است. ابتدا پیکسل سی و حالا اندرویدی که ویژگی‌های کلیدی کروم اواس را در خود جای می‌دهد!
نظر شما در مورد اضافه شدن قابلیت‌های کروم اواس به اندروید چیست؟ آیا گوگل قصد به چالش کشیدن دیگر سیستم‌عامل‌های موجود در بازار نظیر ویندوز را دارد؟ آیا در این کار موفق خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)