خانهاخبار
بالون‌های اینترنتی گوگل آماده پرتاب است

بالون‌های اینترنتی گوگل آماده پرتاب است

بالون‌های اینترنتی شرکت گوگل آماده پروازند تا ارتباط اینترنتی را در دسترس تعداد بیشتری از مردم جهان قرار دهند.
۱۳۹۴/۸/۱۰

در این مرحله از اجرای طرح پرتاب بالون‌های اینترنتی، تعدادی بالون در لایه استراتوسفر جو زمین بالای بخشی از کشور اندونزی قرار خواهند گرفت و به ساکنان این منطقه امکان خواهند داد از ارتباط اینترنتی برخوردار شوند.

حدود 250 میلیون نفر در 17 هزار جزیره اندونزی زندگی می‌کنند و تخمین زده می‌شود که تنها 42 میلیون تن از آنان می‌توانند به اینترنت وصل شوند.

در «طرح لون» گوگل مجموعه‌ای از بالون‌ها در ارتفاع 60 هزار پایی (18 هزار متری) بالای زمین علائم پرسرعت اینترنتی را مخابره می‌کنند.

هزینه این طرح از عواید تبلیغات تجاری در گوگل تامین می‌شده، اما اخیرا مدیریت آن به بخشی مستقل با نام اکس منتقل شده که در اختیار شرکت آلفابت متعلق به گوگل است.

هدف نهایی این طرح قرار دادن ارتباط اینترنتی در دسترس حدود 100 میلیون نفر از کسانی است که در حال حاضر برای استفاده از ارتباط اینترنتی تحت پوشش ماهواره‌ای لازم قرار ندارند.

طرح لون هنوز در مرحله آزمایشی به سر می‌برد و مشخص نیست فروش ارتباط اینترنتی به خانوارهای تحت پوشش مجموعه بالون‌ها چه زمانی آغاز می‌شود. انتظار می‌رود ارتباط اینترنتی از طریق سرویس‌دهندگان در اندونزی فروخته شود. در این کشور تعداد شماره‌های تلفن همراه به ۳۱۹ میلیون می‌رسد که از تعداد جمعیت هم بیشتر است، اما اکثر آنها، به‌علت هزینه گزاف یا نبود امکانات فنی، به اینترنت وصل نیستند.

این طرح پیش از این در نیوزیلند، استرالیا و نقاط دورافتاده کالیفرنیا و برزیل آزمایش شده، اما وسعت جغرافیایی و گستردگی جزایر اندونزی به مرحله جدید این طرح اهمیت بیشتری داده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

arash

۱۳۹۴/۸/۱۱
اخبار قدیمی هستش حداقل مربوط به 1 هفته پیش