خانهاخبار
درآمد اپل از فروش اپل واچ: 1.7 میلیارد دلار در سال 2015

درآمد اپل از فروش اپل واچ: 1.7 میلیارد دلار در سال 2015

هنگام اعلام درآمد مالی، اپل میزان فروش آیفون، آیپد و مک بوک را مجزا اعلام می‌کند، اما در مورد اپل واچ به ذکر فروش دسته Other Products بسنده می‌کند. ولی با کمی جمع‌وتفریق می‌توان درآمدی را حساب کرد که این شرکت از فروش اپل واچ به دست آورده است.
۱۳۹۴/۸/۱۰

چندان واضح نیست که چرا اپل میل چندانی به اعلام آمار فروش اپل واچ ندارد. چنین رویکردی این ذهنیت را به وجود آورده است که به احتمال زیاد فروش اپل واچ نزدیک به انتظارات شرکت نبوده و شاید جار زدن این موضوع سبب ایجاد نگرش منفی و فروش کمتر از قبل شود. هنگام اعلام درآمد مالی، اپل گجت اپل واچ را در دسته Other Products جای می‌دهد و میزان فروش آن را به‌طور مستقل اعلام نمی‌کند. این در شرایطی است که برخی مدل‌ها و حتی وسایل جانبی اپل واچ گران‌ترین محصولات این شرکت‌اند. اما صبر کنید! ظاهرا باید عدم تمایل اپل را به اعلام آمار دقیق فروش اپل واچ طور دیگری توجیه کنیم، چون طبق بررسی‌های انجام‌شده فروش اپل واچ به میزانی نبوده که باعث ناامیدی اپل شود.

image

اسناد مربوط به عملکرد سه‌ماهه اخیر اپل، که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا ثبت شده، نشان می‌دهد که بیش از صددرصد رشد درآمد یک سال اخیر در دسته Other Products اپل به‌لطف فروش گجت اپل واچ به دست آمده است. میزان فروش این دسته از محصولات در سال ۲۰۱۴ با ۸.۳۷۹ میلیارد دلار آغاز شده و در سه‌ماهه اخیر به ۱۰.۰۶۷ میلیارد دلار رسیده است. اگر این دو رقم را از یکدیگر کم کنید، به رشد ۱.۶۸۸ میلیارد دلاری می‌رسید که با تقریب خوبی می‌توان آن را ناشی از فروش اپل واچ دانست.

البته این پیش‌بینی چندان دقیق نیست و دقت آن به افزایش یا کاهش میزان فروش سایر محصولات رده Other Products طی یک سال اخیر بستگی دارد. دستگاه‌هایی نظیر اپل تی‌وی، سخت‌افزارهای بیتس و محصولات رده آیپاد نیز در این دسته‌بندی جای می‌گیرند و رقم ۱۰.۶۷ دلار، درآمد حاصل از فروش تمام این گجت‌هاست. درنهایت نباید از یاد ببریم که اپل واچ در ماه آوریل از راه رسید و چندین ماه ابتدایی سال ۲۰۱۵ نقشی در فروش اپل نداشت.

 

منبع: PocketNow

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

آرتین

۱۳۹۴/۸/۱۴
کسی که کمبود شخصیت داشته باشه به کامنتهای هموطنانش با چنین ادبیاتی پاسخ میده . ... زمانی که گوشی های با سیستم عامل جاوا در بازار بودن آیفون هنوز وارد بازار نشده بود که شما اونو کهنه کنی .!! برو جانم حرفت اینجا خریدار نداره .

amir1975

۱۳۹۴/۸/۱۱
در جواب به همه شما هموطنان! : (کپی و پیست کامنت قبلی ام هست البته)
واژه هایی که بکار میبرید نشان از کوته فکری داره.. مثلا شما فکر میکنید آسمون دهن باز کرده و فقط شما ها تونستین 2 تومان جمع کنید آیفون اسباب بازی بخرید؟!! دیگران نمیتونن؟ محض اطلاعتون بگم یک افغانی در کمترین حالت روزی 70 تومان دستمزد میگیره، یعنی ماهی 2 میلیون و صد هزار. البته برای بعضی ها اپل هنوز خیلی شاخه! قبول دارم!!
نه عزیزم وقتی شما گوشی جاوا دستت بود من آیفون و آیپد رو کهنه کردم، همون موقع فهمیدم محصولی هست که فقط افرادی جذبش میشن که قبلا رنگ تکنولوژی رو ندیدن! سابقه تمام این گفته ها مستند در سایتهای موبایل کشور خودمون و حتا PhoneArena هست. من مثل شما نیازی ندارم اسم مستعار داشته باشم و یا هویت خودم رو پنهان کنم. برید سرچ کنید و بخوانید.

حامد

۱۳۹۴/۸/۱۰
واقعا واسه آدمایی مثل شما باید تاسف خورد، اینجا یه سایت خبری هستش که وظیفش دادن خبرهای مربوط به تکنولوژی هستش. و انجام این کار نشون دهنده ی بزرگی و شوکت جی اس ام هست. بازم قانع کننده نیس حرفم؟؟؟ حالا دلیل تخصصی میدم. فرمودین که درک کنید که این اطلاعات بی فایده س، پس خدمت مبارکتون عرض کنم که این آمار واسه کسایی مثل من که برنامه نویس هستن حیاتی هستش، چرا؟؟ چون وقتی من برنامه نویس میزان فروش یه پلتفرم و محصول خاص رو میبینم که بالاس برنامه هامو واسه اون بهینه میکنم و بیشتر واسه اون برنامه مینویسم که بتونم فروش بیشتری داشته باشم. امیدوارم الان درک کرده باشین که چرا این اطلاعات و آمار و خبر ها مهمن. (که البته بازم چشمم آب نمیخوره چون کسی که با عکس پروفایل خودش چند میلیون نفرو مسخره میکنه معلومه که شعورش تا این حد نیست که این حرفا رو درک کنه)

آرتین

۱۳۹۴/۸/۱۰
گزارش خبری بالا در خصوص تحلیل میزان سود حاصل از فروش اپل واچ و تاثیرش بر درآمد کلی شرکت اپل تهیه و منتشر شده است و هدف از آن خبر رسانی صحیح به کاربران سایت میباشد و بحث افتخار به شرکتهای بیگانه در میان نیست ، لذا شایسته است تفاوت بین خبر رسانی و تبلیغ به نفع یک شرکت خاص را درک نموده و بین آنها تمایز قائل شوید.

پويا

۱۳۹۴/۸/۱۰
جناب تباركي
فرق بين ادمها در انتخاب درست انها و درك صحيح ازواقعيتهاي زندگي است يكي كوكاكولا رو انتخاب مي كنه يكي هم زمزم