خانهاخبار
10 راه برای افزایش عمر باتری نوت 5

10 راه برای افزایش عمر باتری نوت 5

در این مطالب با نکاتی ساده و کاربردی آشنا می‌شویم که سبب می‌شوند عمر باتری نوت 5 افزایش چشمگیری پیدا کند.
۱۳۹۴/۸/۱۰

از نظر ظرفیت باتری، نوت 5 سامسونگ یکی از گوشی‌های خوب محسوب می‌شود و از نظر عمر باتری نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. در تست باتری، این گوشی هوشمند حدود 9 ساعت و 15 دقیقه دوام آورده است که مدت زیادی محسوب می‌شود. البته برای اینکه این زمان را بیشتر کنید، بهتر است نکات زیر را اجرا کنید تا نوت 5 شما مدت زمان بیشتری دوام بیاورد و روشن بماند.

 

image

 

روشنایی صفحه را کم کنید، حتی در حالت خودکار

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های دستگاه‌های سامسونگ امکان کم و زیاد کردن روشنایی صفحه حتی در حالت خودکار است. با اینکه نوت 5 میزان روشنایی صفحه را براساس نور محیط تعیین می‌کند، باز هم می‌توان در این حالت میزان روشنایی را کم یا زیاد کرد. این روزها به زمستان نزدیک می‌شویم و در این فصل می‌توانید با کم کردن میزان روشنایی نیز به کار خود ادامه دهید. کم کردن نور صفحه بیشترین تاثیر را در عمر باتری نوت 5 می‌گذارد، پس بهتر است روشنایی صفحه را اندکی کم کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از گوشی‌تان استفاده کنید.

 

image

 

مهلت نمایش

احتمالا با افرادی روبرو شده‌اید که زمان روشن ماندن گوشی خود را روی اعداد نامعقولی مانند 5 یا 10 دقیقه تنظیم می‌کنند. جالب است که از این زمان بسیار زیاد هیچ‌گاه استفاده نمی‌شود و در محتمل‌ترین سناریو گوشی‌هایی روی میز می‌بینید که نمایشگرشان روشن است و هیچ‌کس در اطرافشان نیست تا از آنها استفاده کند! اگر عادت دارید چنین کاری انجام دهید، بهتر است کمی روش خودتان را تصحیح کنید و زمان روشن ماندن صفحه نمایش را به عددی مانند 30 ثانیه تغییر دهید تا در مصرف انرژی بیشتر صرفه‌جویی کنید و نیاز کمتری به شارژر پیدا کنید.

 

image

 

سفید = بسیار بد

هرچند پنل‌های آمولد از بسیاری جهات خیلی عالی‌اند، هنگامی که پای نمایش رنگ‌های سفید به میان می‌آید، این پنل‌ها با وضعیتی ناخوشایند و سخت روبرو می‌شوند. برای نمایش رنگ سفید، این پنل‌ها انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کنند، درحالی‌که هنگام نمایش رنگ سیاه از انرژی به‌مراتب کمتری استفاده می‌کنند. بنابراین اگر دوست دارید عمر باتری دستگاهتان را افزایش دهید، بهتر است از والپیپرهای مشکی استفاده کنید تا انرژی کمتری مصرف شود و باتری دوام بیشتری داشته باشد.

 

image

 

تم‌های تیره

به مشکل نمایش رنگ سفید و مصرف انرژی بیشتر اشاره کردیم. استفاه از والپیپر مشکی تنها راه‌حل برای ذخیره انرژی نیست. برای ذخیره بیشتر انرژی می‌توانید از تم‌های تیره استفاده کنید. در حالت عادی، تم پیش‌فرض نوت 5 آیکون‌هایی به رنگ سفید دارد. اگر از تم‌هایی با رنگ‌بندی‌های تیره‌تر استفاده کنید، انرژی بیشتری ذخیره می‌کنید که این یعنی می‌توانید مدت زمان بیشتری از نوت 5 خود استفاده کنید، بدون اینکه به شارژر نیاز داشته باشید.

 

image

 

اسمارت استی (Smart Stay) را خاموش کنید

اسمارت استی یکی از ویژگی‌های شسته‌رفته سامسونگ است که به نوت 5 شما این قابلیت را می‌دهد تا در صورت نگاه کردن شما به نمایشگر متوجهتان شود و در صورتی که در حال نگاه کردن به نمایشگر هستید از خاموش شدن صفحه جلوگیری کند. این ویژگی بسیار کار‌آمد و دوست‌داشتنی است، اما در عین حال مصرف بیشتر انرژی را نیز با خود همراه می‌کند، چون سبب می‌شود دوربین جلو نوت 5 هر چند ثانیه یک‌بار فعال شود تا از وضعیت چشم شما و گوشی باخبر شود. اگر قبلا و بدون این ویژگی نیز مشکلی نداشته‌اید، بهتر است آن را فدای دوام باتری کنید تا طول عمر باتری گوشی‌تان افزایش پیدا کند.

 

image

 

کار وای‌فای زیرک را یک‌سره کنید!

به‌صورت پیش‌فرض، گلکسی نوت 5 شبکه‌های وای‌فای را اسکن می‌کند، حتی زمانی که وای‌فای را خاموش کرده باشید! این عمل بسیار زیرکانه است، اما، همان‌طور که می‌دانید، هرچیزی که به اسکن کردن شبکه‌ها مربوط باشد نیازمند صرف انرژی بیشتر در آنتن‌های رادیویی است. پس بهتر است، از طریق مسیر زیر، این ویژگی را غیرفعال کنید تا عمر باتری موبایلتان افزایش پیدا کند.

Settings > Wi-Fi > More > Always Allow Scanning > Scan only while Wi-Fi is on

 

image

 

سیاه‌وسفید باشید!

اگر به مطالعه علاقه دارید، پس بهتر است از گزینه اختصاصی سیاه‌وسفید استفاده کنید. همان‌طور که از نامش پیداست، فعال کردن این گزینه سبب می‌شود رنگ‌ها از صفحه حذف شوند و نمایشگر به مونوکروم تبدیل شود تا انرژی بیشتری ذخیره شود. برای فعال کردن این حالت این مسیر را دنبال کنید:
Settings > Accessibility > Vision > Grayscale

 

image

 

خلاصه کردن (Briefing) را خاموش کنید

به صورت پیش‌فرض، صفحه سمت چپ هوم از فلیپ بورد قدرت می‌گیرد و به نمایش خلاصه اخبار می‌پردازد که آن را قاب خلاصه (Briefing Pane) می‌نامند. اگر کاربر سامسونگی باشید، حتما می‌دانید که این ویجت (ابزارک) بسیار سنگین است و تلاش و انرژی زیادی صرف به‌روز کردن اخبار خود می‌کند. با توجه به سنگینی و میزان مصرف این ویجت بهتر است غیرفعالش کنید و به‌جای آن از اپ فیلپ‌بورد استفاده کنید. به این ترتیب انرژی کمتری صرف به‌روزرسانی خبرهای روزانه می‌شود.
برای این کار کافی‌است کمی بیش از حد معمول صفحه را لمس کنید و تیک بریفینگ را غیرفعال کنید تا متوقف شود.

 

image

 

جسچرها

با تمام احترامی که برای  قابلیت‌های متعدد محصولات سامسونگ قائلیم، نوت 5 با امکانات بسیار زیادی همراه است که خیلی از آنها در لیست منوی حرکات و جسچرها قرار می‌گیرند، اما به اندازه انرژی‌ای که مصرف می‌کنند مفید و کاربردی نیستند. هرکدام از این فعالیت‌ها اگر بخواهند کار کنند نیاز داند سنسور به‌خصوصی را فعال کنند. با فعال شدن سنسور در پشت صحنه، قابلیت موردنظر فعال می‌شود و شروع به کار می‌کند. این روال عموما با مصرف انرژی همراه است. اگر این ویژگی‌ها برای شما کارآمد نیستند، بهتر است آنها را غیرفعال کنید تا انرژی بیشتری ذخیره کنید، یا بهتر است حداقل آن دسته از حرکت‌ها و جسچرهایی را غیرفعال کنید که سودی برایتان ندارند.

 

image

 

ویبراتور

ویبراتوری که داخل گوشی شما نهفته است نیز به انرژی نیاز دارد. اگر مشغول کاری هستید یا در مسافرتید و به باتری اضافه نیاز دارید تا کارتان را انجام دهید، بهتر است این موتور را غیرفعال کنید. هرچند با این کار انرژی زیادی ذخیره نمی‌شود، در شرایط حساس می‌تواند کمک‌حال شما باشد.

 

image

منبع : PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (31 نظر)

سامان

۱۳۹۸/۹/۱۳
گوشی من عشقی خالی میکنه حدود ۳ساعت به زور ۱۰۰ درصدش نگه میداره و در هر حالتی واس خودش کم میشه چه کار کنم ازش چ نکنم ۳ساعت نمیمونه به نظرتون چ کار کنم

امین

۱۳۹۶/۱۱/۵
ممکن هست مشکل داشته باشه برای من دو یا سه درصد در ۱۰ ساعت خاموشی است

محمد

۱۳۹۶/۹/۸
سلام
من گوشیم وقتی کامل شارژه یعنی100درصده و بدون وقفه تونت هستم باهاش کلا5ساعت تا 5درصد باتری نگه میداره بنظرتون وظعیت باتری خوبه یا نه.خواهش میکنم جوابم بدین

پيمان

۱۳۹۶/۲/۱۷
مال منم همينجوري بود
الان يدفعه باتريش خالي ميشه،مثلا از بيس مياد رو سه يا توي ده درصد خاموش ميشه :-(

کوروش

۱۳۹۵/۱۲/۱۱
اگه 3 ماه خاموش باشه به باتری اسیب میرسه؟؟