خانهاخبار
5 اپلیکیشن رایگان برای تماس ویدئویی

5 اپلیکیشن رایگان برای تماس ویدئویی

تلفن فاصله‌ها را کم کرد و گوشی هوشمند هم آن را کمتر کرد. کمتر کسی فکر می‌کرد زمانی برسد که انسان قادر باشد از طریق موبایل خود با شخص دیگری ارتباط برقرار کند که هزاران کیلومتر با وی فاصله دارد؛ ولی نه‌تنها برقراری تماس امکان‌پذیر شد، بلکه تماس ویدئویی نیز وارد زندگی بشر شد. در این مطلب 5 اپلیکیشنی را معرفی می‌کنیم که بهترین کیفیت تماس ویدئویی را دارند.
۱۳۹۴/۸/۵

شاید شما هم نام این اپلیکیشن‌ها را شنیده باشید یا حتی از آنها استفاده کرده باشید، اما خالی از لطف نیست که بدانید این اپلیکیشن‌ها قادرند تماس ویدئویی شما را با بهترین کیفیت برقرار کنند.

 

image

 

پس از آنکه دوره پیام‌رسانی متنی «در لحظه» به پایان رسید، دوره تماس‌های صوتی آغاز شد. البته برخی توسعه‌دهندگان پای خود را از زمان فراتر گذاشتند و با اپلیکیشن‌هایی نظیر واتس‌اپ و اسکایپ دنیا را شگفت‌زده کردند. اگرچه هنوز متن و صدا بهترین‌اند، گذر زمان، افزایش پهنای باند، دوربین‌های بهتر و قدرت پردازشی بیشتر نشان داد راه بهتری نیز برای برقراری ارتباط وجود دارد؛ یعنی تماس ویدئویی.

 

فیس تایم

image

 

تقریبا اکثر کاربران آی‌دیوایس‌های اپل با FaceTime آشنا هستند؛ اپلیکیشن تماس ویدئویی مخصوص اپل. اگرچه فیس‌تایم با محدودیت پلتفرم روبروست و تنها در آی‌دیوایس‌های اپل قابل استفاده است، به‌نوعی می‌توان گفت یکی از بهترین اپ‌های تماس ویدئویی است که امکان برقراری ارتباط میان دو آی‌دیوایس را فراهم می‌کند.
فیس‌تایم در آیفون به‌راحتی از طریق اپ مخاطبان در دسترس قرار می‌گیرد؛ به این‌ترتیب می‌توانید تماس ویدئویی کوتاه را جایگزین پیامک زدن و مکالمه صوتی بلندمدت کنید. البته مصرف باتری فیس‌تایم زیاد است و هنگام استفاده از آن قادر نیستید به تماس‌های خود پاسخ دهید.

 

گوگل هنگ‌اوتس

image

 

هنگ‌اوتس به‌صورت پیش‌فرض روی اکثر دستگاه‌های اندروید نصب است؛ البته این اپ نسخه آی‌او‌اس نیز دارد که برای کاربران اپل که قصد دارند با کاربران سایر پلتفرم‌ها ارتباط برقرار کنند بسیار مناسب است. هنگ‌اوتس، مانند فیس‌تایم، به شما اجازه می‌دهد با افرادی که در لیست مخاطبانتان هستند ارتباط ویدئویی برقرار کنید. اما این اپ ویژگی منحصربه‌فردی دارد که به شما اجازه می‌دهد گروهی 10 نفره برای برقراری تماس ویدئویی ایجاد کنید و به‌نوعی ویدئوکنفرانس برگزار کنید. البته اپ‌های دیگری نیز وجود دارند که چنین امکانی دراختیارتان قرار می‌دهند، اما هنگ‌اوتس را می‌توان محبوب‌ترین آنها دانست.

دانلود hangouts  برای آی‌اواس

دانلود hangouts  برای اندروید از گوگل پلی استور

دانلود hangouts  برای اندروید از کافه بازار

 

وایبر

image

 

پس از نگاه انداختن به اپ‌های پیش‌فرض اندروید و آی‌او‌اس که اجازه برقراری تماس ویدئویی می‌دهند، اکنون نوبت معرفی اپ غیر پیش‌فرض است. با وایبر شروع می‌کنیم؛ یکی از پرطرفدارترین اپ‌های پیام‌رسان که  امکان برقراری تماس ویدئویی را از سال 2014 در سرویس خود گنجانده است.
وایبر تماس ویدئویی را با جذابیت‌های بیشتری ارائه کرد. امکان انتخاب دو نوع برقراری تماس مختلف یکی از این ویژگی‌های جذاب وایبر است. با استفاده از این امکان می‌توانید انتخاب کنید که ویدئوهای از پیش‌ساخته ارسال کنید یا تماس زنده برقرار سازید. در کنار قابلیت تماس ویدئویی، وایبر به شما اجازه ارسال استیکر، پیام، عکس، پیام صوتی و حتی اشتراک گذاشتن موقعیت را هم می‌دهد.
وایبر یک اپ پیام‌رسان همه‌کاره است، ولی مشکلاتی هم در طراحی‌اش وجود دارد؛ به‌عنوان مثال: امکان برقراری تماس ویدئویی به‌صورت مستقیم وجود ندارد و باید نخست گزینه تماس جدید را انتخاب کنید و سپس گزینه ویدئو را برگزینید.

دانلود viber برای آی‌اواس

دانلود viber  برای اندروید از گوگل پلی استور

دانلود viber  برای اندروید از کافه بازار

 

اسکایپ

image

 

هیچ لیست تماس ویدئویی بدون حضور اسکایپ کامل نمی‌شود! اسکایپ را باید محبوب‌ترین اپ در این زمینه دانست. افراد بسیاری هنگام نیاز به برقراری تماس ویدئویی اسکایپ را به‌عنوان اولین گزینه مدنظر قرار می‌دهند. این سرویس چند پلتفرمی است؛ یعنی با این اپ می‌توانید با کاربران آی‌او‌اس، اندروید، ویندوز و ویندوز فون ارتباط برقرار کنید.
یکی از مشکلات اسکایپ این است که می‌گویند خیلی قابل اعتماد نیست؛ پس به شما توصیه می‌کنیم اگر از اسکایپ استفاده می‌کنید، همیشه یک گزینه جایگزین هم برایش در نظر داشته باشید تا در صورت بروز مشکل در اسکایپ بتوانید با اپ دیگری ارتباط برقرار کنید.

دانلود skype برای آی‌اواس

دانلود skype برای اندروید از گوگل پلی استور

دانلود skype برای اندروید از کافه بازار

 

ایمو

image

 

ایمو از نظر محبوبیت در جایگاه پایین‌تری نسبت به 4 اپ دیگر قرار دارد و، برخلاف اپ‌های معرفی‌شده، یک اپلیکیشن پیام‌رسان تمام‌وکمال نیست. اما اگر دنبال راهی سریع برای برقراری تماس ویدئویی می‌گردید، ایمو می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.
رابط کاربری ایمو بسیار ساده و کاربرپسند است. این رابط کاربری به شما اجازه می‌دهد در سریع‌ترین زمان ممکن و از طریق دیدن مخاطبان با ایشان تماس ویدئویی برقرار کنید. در حال حاضر نمی‌توان گفت ایمو رقیبی برای سایر اپ‌های پیام‌رسان است، چراکه هنوز لازم است ویژگی‌هایی به آن افزوده شود تا اپ پیام‌رسان درست‌ودرمانی شود؛ اما با این‌حال برقراری تماس ویدئویی سریع ممکن است ایمو را در بازار رقابتی نگه دارد.

دانلود imo برای آی‌اواس

دانلود imo برای اندروید از گوگل پلی استور

دانلود imo برای اندروید از کافه بازار

 

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

mojtaba

۱۳۹۴/۸/۶
با نرم افزار tangoهم میشه پیام فرستاد هم تماس صوتی وهم تماس تصویری برقرار کرد وکارکاردن باهاش هم راحته

پارسا

۱۳۹۴/۸/۵
آخرشم نگفتید !!!! کدام سرویس امن تر از دیگران است , یعنی دارای سیستم کدگذاری قوی و قابل اطمینان است!!!!.

سجاد

۱۳۹۴/۸/۵
شما در لیست خودتون
soma
رو جا انداختید این برنامه از همه لحاظ بهتر از برنامه های بالا هست همچنین کیفیت چت تصویریش خیلی بالائه و حتی با اینترنت 2g قابلیت تماس تصویری داره