خانهاخبار
مشاور خرید: بررسی قیمت آیفون های جدید و نسخه‌های قدیمی‌تر (مهرماه 94)

مشاور خرید: بررسی قیمت آیفون های جدید و نسخه‌های قدیمی‌تر (مهرماه 94)

ورود آیفون‌های جدید به بازار باعث کاهش قیمت نسخه‌های قدیمی‌تر این گوشی شده است. در این نوشته سراغ قیمت آیفون‌های جدید و قدیمی اپل می‌رویم تا ببینیم هرکدام از آنها چه قیمتی دارد و چه تفاوت‌هایی با نسخه‌های قبلی‌اش دارد.
۱۳۹۴/۷/۲۹

اپل همیشه برای معرفی و عرضه آیفون‌های خود سروصدای زیادی راه می‌اندازد، اما اگر به آیفون‌های جدید نگاهی بیندازیم، می‌بینیم، چنان که باید، نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت نکرده‌اند و تنها چند ویژگی به آنها افزوده شده است؛ ویژگی‌هایی که برای استفاده از آنها باید بهایی گزاف بپردازید.

با ورود آیفون‌های جدید به بازار انتظار می‌رفت قیمت آیفون‌های قدیمی‌تر کاهش پیدا کند و این طور هم شد. حالا کاربرانی که به نسخه‌های قدیمی‌تر این دیوایس فکر می‌کنند می‌توانند سراغ خرید این گوشی‌ها بروند و با قیمتی کمتر از پیش از بین آیفون‌های 6 و 6 Plus یکی را برای خود انتخاب کنند. در این نوشته سراغ آیفون‌های اپل می‌رویم تا ببینیم این گوشی‌ها چه تفاوت‌هایی با هم دارند و با چه قیمتی می‌توان آنها را از بازار تهیه کرد.

 

آیفون 6

image

این گوشی، که پرچم‌دار سال گذشته اپل (2014) به شمار می‌رود، با معرفی نسل جدید آیفون با کاهش قیمت مواجه شد. آیفون 6 اولین آیفون اپل با نمایشگری بزرگ‌تر از روال همیشه بود که با استقبال خوب کاربران هم مواجه شد. رزولوشن نمایشگر این گوشی با نسل بعدی آیفون تفاوتی ندارد، اما حافظه رم آن نسبت به آیفون 6اس 1 گیگابایت کمتر است و در صورتی که این گوشی را بخرید، تنها از یک گیگابایت حافظه رم بهره خواهید برد. برخلاف آیفون‌های جدید، این گوشی از نمایشگر 3D Touch بهره نمی‌برد و دوربین آن نیز، همچون نسل قبلی‌اش یعنی آیفون 5اس، 8 مگاپیکسلی است. قیمت این گوشی برای نسخه 16 گیگ در بازار ایران حدود 1975000 تومان است.

 

آیفون 6 پلاس

image

این گوشی نیز همزمان با آیفون 6 معرفی شد و درواقع انقلابی برای اپل به شمار می‌رفت؛ انقلابی که به ویژگی‌ها مربوط نمی‌شد، زیرا ویژگی‌های این گوشی تقریبا شبیه نسخه کوچک‌ترش بود، بلکه به اندازه نمایشگر گوشی مربوط می‌شد که 5.5 اینچی بود. دوربین این گوشی، مثل آیفون 6، 8 مگاپیکسلی است، با این تفاوت که به لرزشگیر اپتیکی تصویر مجهز است. با توجه به اندازه بزرگ‌ترش، باتری گوشی نیز بزرگ‌تر از نسخه کوچک‌تر این گوشی است و 2915 میلی‌آمپر ظرفیت دارد. اگر دوست دارید از نمایشگری بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر از آیفون 6 استفاده کنید و پول کمتری هم نسبت به 6اس پلاس بپردازید، آیفون 6 پلاس بهترین گزینه برای شماست. قیمت این گوشی برای مدل 16 گیگابایتی در بازار ایران 2350000 تومان است.

 

آیفون 6اس

image

این گوشی، که همراه با نسخه بزرگ‌تر عنوان پرچم‌دار سال 2015 اپل را دارد، از نمایشگری با همان اندازه و کیفیت اما دوربینی بهبودیافته بهره می‌برد. دوربین این گوشی 12 مگاپیکسلی شده، اما کماکان فاقد لرزشگیر اپتیکی تصویر است و کیفیت دوربین جلو آن نیز به 5 مگاپیکسل ارتقا یافته. در این گوشی حافظه رم به‌کاررفته نیز افزایش یافته و به دو گیگابایت رسیده است. قیمت این گوشی هوشمند برای نسخه 16 گیگابایتی در بازار ایران 2380000 تومان است.

 

آیفون 6اس پلاس

image

این گوشی را می‌توان پیشرفته‌ترین آیفون اپل دانست، زیرا مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته‌تری نسبت به سایر نسخه‌های این گوشی دارد. نمایشگر آیفون 6اس پلاس، همچون نسخه قبلی، 5.5 اینچی است و از رزولوشنی مشابه آیفون 6 پلاس بهره می‌برد، یعنی 1920 در 1080 پیکسل. اما در نسخه جدید آیفون بزرگ اپل نمایشگر گوشی به قابلیت لمس سه‌بعدی مجهز شده؛ ویژگی‌ای که تنها در دو آیفون جدید به کار رفته است. دوربین این گوشی نیز نسبت به نسخه قبلی ارتقا یافته و اکنون 12 مگاپیکسلی است و مثل قبل به لرزشگیر اپتیکی تصویر مجهز است. دوربین جلو گوشی بهبود یافته و 5 مگاپیکسلی شده و حافظه رم دستگاه نیز به دو گیگابایت ارتقا یافته است. قیمت این گوشی برای نسخه 16 گیگابایتی در بازار تهران حدود 3170000 تومان است.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

amin

۱۳۹۴/۸/۲۲
میشه در مورد حافظه ابری بیشتر توضیح بدید ؟ مراحل تهیش چطوریه ؟

ali

۱۳۹۴/۸/۱۹
با سلام خدمت همگی من هم مدتی بود بین 6 64 گیگ و 6اس 16 گیگ مونده بودم تا اینکه به این نتیجه رسیدم که 6 اس 16 بگیرم و حالا دلایل خودم رو میگم
ببینید اگه شما بخواهید از حافظه ی 16 گیگ به 64 گیگ مهاجرت کنید باید 100 دلار بپردازید که از 16 گیگ 12 گیگ آزاد و از 64 گیگ 54 گیگ آزاد هست
وقتی شما گوشی رو میخرید خود اپل 5 گیگ حافظه ابری میده و به ازای هر 50 گیگ حجم بیشتر 2 دلار از شما میگیره
پس شما میتونید با خرید یک گیفت کارت پنج دلاری که حدود 15 هزار تومن هست حدود 100 گیگ حافظه ابری داشته باشید که این خیلی بصرفه تر هستش تا اینکه بخواهید 100 دلار بدید تا فقط48 گیگ فضا بیشتر داشته باشید.

مازیار

۱۳۹۴/۸/۹
حسین جان گوشی میخواد امیر حسین نگفت اسباب بازی که برادر من !

حسین

۱۳۹۴/۸/۴
اگر تکنولوژی روز رو ترجیح میدی که باید Galaxy S6 بخری دوست من...!

امیر حسین

۱۳۹۴/۸/۳
اگه . استفاده زیاد ندارید 6اس 16 کافیه . من به شخصه هیچ وقت تکنولوژی روز رو به حافظه بیشتر تریجح نمی دم . من 6 اس 16 رو انتخاب می کنم