خانهاخبار
آیا اندروید می‌تواند ویندوز فون را نجات دهد؟

آیا اندروید می‌تواند ویندوز فون را نجات دهد؟

وعده آوردن اپلیکیشن‌های اندرویدی به ویندوز، کاربران این پلتفرم را به آینده آن امیدوار کرده و حالا همه منتظرند تا این وعده تحقق یابد.
۱۳۹۴/۷/۲۸

کاربرانی که تجربه کار کردن با پلتفرم‌های مختلف موبایل یعنی مدل‌های متفاوت آیفون، گوشی‌های اندرویدی یا ویندوز فونی را دارند از روانی، سادگی و امنیت ویندوز فون اظهار رضایت می‌کنند، اما کم بودن اپلیکیشن‌های این پلتفرم و اپلیکیشن‌های رسمی آن دوستداران این سیستم عامل را به ستوه می‌آورد.

به نظر می‌رسد مایکروسافت هم به این موضوع آگاه است و در پی راه‌حلی برای این مشکل است. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته بودیم، مایکروسافت در حال کار روی تکنولوژی‌ای برای انتقال برنامه‌های اندروید به ویندوز 10 (هم روی کامپیوترهای شخصی و هم روی موبایل) است. این پروژه، که با نام رمز استوریا شناخته می‌شد، اکنون Windows Bridge for Android نام گرفته و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را به‌آسانی برای ویندوز 10 و ویندوز 10 موبایل پورت کنند.

 

image

 

اما پروژه استوریا تنها بخشی از تلاش‌های مایکروسافت در راستای آوردن اپلیکیشن‌های بیشمار اندرویدی به دیوایس‌های ویندوزی است. این شرکت درواقع سعی می‌کند راهی ساده برای اجرای مستقیم برنامه‌های اندروید توسط کاربران ایجاد کند. البته اجرای برنامه‌های اندروید روی ویندوز فون هرچند به بهبود وضعیت اپلیکیشن‌های ویندوز فون می‌انجامد، پیامدهایی منفی هم برای این پلتفرم دارد.

اولین نتیجه منفی این کار تاثیری است که بر پلتفرم اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز 10 می‌گذارد، زیرا توسعه‌دهندگان تازه‌کار وقتی می‌بینند اپلیکیشن‌های اندرویدی آنها روی ویندوز موبایل هم کار می‌کند دیگر دلیلی برای توسعه اپلیکیشن‌های ویندوزی نمی‌بینند و به توسعه این اپلیکیشن‌ها ترغیب نمی‌شوند.

اینجا مایکروسافت کار سختی پیش رو دارد، زیرا باید اپلیکیشن‌های ویندوز را افزایش دهد، چراکه دغدغه بسیاری از کاربران بیش از هرچیز به اپلیکیشن مربوط می‌شود. درست است که اپلیکیشن‌هایی از جمله Here Maps  و Here Drives اپلیکیشن‌های خوبی‌اند، اما به‌تنهایی جوابگوی نیاز کاربران نیستند و کاربران به اپلیکیشن‌های دیگری برای اطلاع از وضعیت ترافیک و... هم نیاز دارند و در این زمینه گوگل مپس کامل‌ترین اپلیکیشن پیش روی کاربران است که البته نسخه رسمی ویندوزی ندارد.

اینجاست که وقتی کاربران برای مدتی از گوشی اندرویدی یا آیفون استفاده کنند، بازگشت دوباره به ویندوز فون برایشان دشوار می‌شود، حتی اگر از طرفداران پروپاقرص این سیستم عامل باشند. مهم‌تر از همه باید به اپلیکیشن‌های کاربردی و دم‌دستی هم اشاره کرد که کارهای روزانه را ساده می‌کنند، مانند اپلیکیشن‌های خرید و اپلیکیشن‌های مربوط به بانک‌ها، که بسیاری از آنها نسخه ویندوز فون ندارند.

 

image

 

حالا تصور کنید اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز فون امکان‌پذیر باشد. در این صورت شما هم از تجربه کاربری ساده و روان ویندوز فون بهره‌مند می‌شوید و هم دنیای شلوغ اپلیکیشن‌های اندرویدی را پیش روی خود دارید. این حالت برای کاربران کاملا ایده‌آل است و آنها می‌توانند بهترین بخش گوشی‌های اندرویدی را، که همان اپلیکیشن‌های آنهاست در اختیار بگیرند، درحالی‌که لومیاهای خود را در دست دارند.

مطمئنا اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی پلتفرمی دیگر در ابتدای کار با مشکلات زیادی روبرو می‌شود، اما مایکروسافت با غلبه بر این مشکلات می‌تواند ورق را برگرداند و با کمک اپلیکیشن‌های یونیورسال، کانتینیوم و دیگر مزایایی که ویندوز برای کاربر به همراه می‌آورد کاربران بسیاری را به سمت لومیاهای خود بکشاند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

ali

۱۳۹۴/۸/۲
باید می نوشتی آیا مایکروسافت اندروید را نابود خواهد کرد با پورت راحت نرم افزار برنامه نویس ها خیلی راحت برنامه هاشون رو برای ویندوز 10 پورت می کنن و بعد برنامه هاشون روی سه یا چهار پلتفرم یعنی pc-phone-xbox-holo lens اجرا میشه و به برنامه نویسی برای ویندوز علاقه مند میشن وبا یک بار کد نویسی برای 2 یا 3یا4 دستگاه مختلف برنامه هارو ارائه میدن خیلی عالی به جای خرید دستگاه اندرویدی کند و نا امن و پر ویروس یک گوشی ویندوزی با تمام اون برنامه ها امن بدون ویروس و بدون حتی کوچکترین لگ رو میشه خرید

amin

۱۳۹۴/۸/۱
مضحک ترین مطلبی ک به عمرم خوندم..پارسال گوگل خواستار خرید نرم افزار مپ مایکی بود...کی گفته گوگل مپ بهترع؟ و اینکه کی گفته ما به ستوه اومدیم... دوساله لومیا ۱۵۲۰ دارم حتی یکبارم ب ستوه نیومدم چون دلیلی نمیبینم صدتا برنامه چراغ قوه و بازی های بی کیفیت و برنامه های بدون ذره ای خلاقیت و کیفیت داشته باشم...

sahand

۱۳۹۴/۷/۲۹
مسخرس.بهترین نقشه ها مال ویندوز هس.من الان لومیا 1520 دارم با هیچی عوض نمیکنم

علی

۱۳۹۴/۷/۲۹
شما فکر کردی که مایکروسافت این کارو میکنه؟
اگه این اتفاق بیفته که باید فاتحه امنیت رو برای سیستم عامل ویندوز خوند.
ما وینفونیا هم اصلا راغب نیستیم که یه همچین اتفاقی بیفته،اگر میخواستیم این اتفاق بیفته از همون اول میرفتیم سیستم عامل هنگروید رو انتخاب میکردیم.

arman

۱۳۹۴/۷/۲۸
خیلی مضحکه
لااقل یبار متنتونو میخوندین
واقعا فکر کردید مایکروسافت اینکارو میکنه؟
اجرای مستقیم
بلک بری رو همه یادشونه
مایکروسافت هم قطعا این کارو نمیکنه چون داره روی بریدج اندروید و آی او اس کار و هزینه صرف میکنه
پس قطعا اجرای مستقیم یعنی مرگ پروژه ی پورت کردن
که اونم یعنی بازگشت به نقطه ی اول و ضرر