خانهاخبار
فعال کردن شورتکات‌های هوم اسکرین آی او اس 9 در آیفون‌های قدیمی با Forcy

فعال کردن شورتکات‌های هوم اسکرین آی او اس 9 در آیفون‌های قدیمی با Forcy

با جیلبریک شدن آی‌اواس 9 راه برای ساخت توییک‌هایی هموار شده است که قدرت این سیستم عامل را آزاد می‌کنند. توییک Forcy از نخستین عناوینی است که با همین هدف پیش آمده.
۱۳۹۴/۷/۲۴

فناوری 3D Touch به‌کاررفته روی آیفون‌های ۶اس و ۶اس پلاس، که صفحه نمایش این دستگاه‌ها را نسبت به فشار حساس می‌کند، کلیدی‌ترین قابلیتی است که اپل به پرچم‌داران خود افزوده است. به‌لطف این فناوری می‌توان کارکردهای جدید روی آیفون‌های جدید به دست آورد. از کاربردی‌تری قابلیت‌ها فراخوانی شورتکات‌های مختلف اپلیکیشن‌ها تنها از هوم اسکرین و به‌کمک آیکون آنهاست. برای استفاده از این شورتکات‌ها کافی است انگشتتان را روی آیکون یک اپلیکیشن (که از قابلیت شورتکات‌های 3D Touch پشتیبانی می‌کند) فشار دهید و سپس روی آن سوایپ کنید.

شورتکات‌های هوم اسکرین انجام دادن برخی کارها را سریع‌تر از اوقات عادی می‌کنند؛ اما مشکل اینجاست که اپل این شورتکات‌ها را تنها روی آیفون‌های جدید قابل استفاده کرده، زیرا استفاده از آنها نیازمند فناوری 3D Touch است. تکلیف آیفون‌های قدیمی چیست؟ راهی برای استفاده از این شورتکات‌ها روی آیفون‌های قدیمی‌تر، بدون نیاز به 3D Touch، وجود ندارد؟ اگر نظر اپل را در این مورد بپرسیم، طبیعتا با پاسخ منفی روبرو می‌شویم. اما توسعه‌دهندگان دنیای جیلبریک نظر دیگری دارند!

 

image

 

در جی‌اس‌ام به اطلاعتان رساندیم که تیم پانگو موفق شده است آی‌اواس ۹ را جیلبریک‌ کند. جیلبریک این نسخه از سیستم عامل راه دسترسی و دستکاری فایل‌های سیستمی را برای توسعه‌دهندگان توییک باز می‌کند. حاصل این دستکاری ممکن است توییک‌های مختلفی باشد که قدرت آیفون‌های مجهز به آی‌اواس ۹ را بیش‌ازپیش می‌کنند. یکی از نخستین توییک‌هایی که برای رفع مشکل شرح داده‌شده در دو بند پیشین عرضه شده توییک کاربردی Forcy است. Forcy پای شورتکات‌های هوم اسکرین آی‌اواس ۹ را به آیفون‌های قدیمی باز می‌کند.

برای آن که بتوانید Forcy را نصب کنید، باید آی‌دیوایس مجهز به آی‌اواس ۹ خود را به‌کمک ابزار تیم پانگو جیلبریک کنید و سپس سراغ سیدیا بروید. نام توییک را در سیدیا جستجو کنید و آن را نصب کنید. پس از آن که آی‌دیوایستان ری‌اسپرینگ شد، قریب به اتفاق شورتکات‌های هوم اسکرین برایتان فعال می‌شوند. برای دسترسی به این شورتکات‌ها کافی است انگشتتان را روی آیکون اپلیکیشن‌ها بگذارید و سوایپ کنید. شیوه فعالسازی شورتکات‌ها که Forcy پیش پای کاربران می‌گذارد دقیقا شبیه نحوه فعال‌سازی در آیفون‌های جدید نیست، البته دلیلش هم منطقی است: در آیفون‌های قدیمی‌تر صفحه نمایش به فشار حساس نیست که بتوانید از همان شیوه بهره ببرید. اما نهایتا نتیجه کار یکسان است و می‌توانید با Forcy از شورتکات‌های آی‌اواس ۹ روی آیفون‌های قدیمی استفاده کنید.

در دنیای اندروید فعلا خبر چندانی از صفحه نمایش‌های حساس به فشار نیست. گوشی Mate S تنها مدلی است که با قابلیتی تحت عنوان فورس تاچ معرفی شده؛ اما از آنجا که فاصله زیادی بین معرفی این مدل و عرضه آن وجود دارد، به نظر می‌رسد هوآوی با این کار بیشتر قصد خودنمایی در برابر اپل داشت تا وارد شدن به رقابتی واقعی. باید صبر کرد و دید گوشی‌سازهای اندرویدی چه پاسخی در برابر آیفون‌های جدید آماده می‌کنند.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

پویا

۱۳۹۴/۷/۲۴
به به آقا احمد هاشمی اینجاست....! تو اپل اپسم هست :D خیلی خوبههه