خانهاخبار
شناسایی دو قابلیت جدید اندروید 6 که از گوشی‌های شرکت موتورولا الهام گرفته شده‌اند

شناسایی دو قابلیت جدید اندروید 6 که از گوشی‌های شرکت موتورولا الهام گرفته شده‌اند

موتورولا از جمله شرکت‌هایی است که تاثیر ایده‌هایش بر برخی قابلیت‌های اندروید کاملا محرز است. این تفکر را دو قابلیت جدید شناسایی‌شده در اندروید 6 بیش‌ازپیش تقویت می‌کند.
۱۳۹۴/۷/۲۴

این‌طور که به نظر می‌رسد، گوگل در نظر دارد به‌تدریج تمام قابلیت‌های ریز و کاربردی‌ای را که موتورولا طی چندین سال به موتو ایکس افزوده است جزو قابلیت‌های پیش‌فرض سیستم عامل اندروید کند. این شرکت نخست از قابلیت دستیار همواره آماده به خدمت الهام گرفت و چندی بعد Ambient Display را معرفی کرد که تا حد زیادی شبیه قابلیت Active Display موتورولا بود. ظاهرا این رویکرد گوگل پایان نپذیرفته است و در اندروید ۶ شاهد دو شورت‌کات جالب برای فراخوانی دوربین هستیم که پیش از این در گوشی‌های موتورولا با آنها آشنا شده‌ایم.

در بررسی اولیه‌ای که از گوشی نکسوس 6P در خاک هند انجام گرفته گزینه‌های جدیدی در بخش تنظیمات شناسایی شده است. یکی از این گزینه‌ها مربوط به قابلیت فراخوانی دوربین با دو بار متوالی فشار دادن دکمه پاور است. با فعال کردن این گزینه دیگر به آنلاک کردن گوشی‌تان برای استفاده از دوربین نیازی ندارید. کافی است در همان وضعیت لاک‌شده دو بار متوالی دکمه پاور را فشار دهید تا اپلیکیشن دوربین به اجرا دربیاید. گزینه جالب دیگری که توجه‌ها را به خود جلب کرده مربوط به قابلیتی است که امکان اجرای اپلیکیشن دوربین با دو بار چرخاندن مچ دستتان فراهم می‌کند. با وجود این قابلیت حرکتی برای اجرای دوربین لمس هیچ دکمه‌ای لازم نیست و اگر گوشی در دست، مچتان را دو بار بچرخانید، اپلیکیشن دوربین آماده به خدمت می‌شود. با توجه به اینکه گجت‌های نکسوس همواره از اندروید خالص استفاده می‌کنند و هیچ شخصی‌سازی مازادی روی آنها صورت نمی‌گیرد، می‌توان حدس زد که در آینده‌ای نزدیک این دو قابلیت را روی گوشی‌های اندرویدی بیشتری می‌بینیم.

 

image

 

با وجود اینکه از قابلیت‌هایی ساده و کاربردی‌ صحبت می‌کنیم، آنچه به آنها معنی می‌بخشد کیفیت دوربین نکسوس‌های جدید و میزان رغبتی است که در دل کاربران برای عکاسی ایجاد می‌کنند. کیفیت دوربین برای کاربران سری نکسوس آزاردهنده بود و همواره به دنبال بهبودهای بیشتر برای رسیدن به کیفیت معمول سایر گوشی‌ها بودند. البته این‌طور که از گوشه‌وکنار به گوش می‌رسد، گوگل این مشکل را در نکسوس‌های 6P و 5X حل کرده است؛ ولی برای آنکه عیار این سخن مشخص شود، فعلا چاره‌ای جز صبر کردن نداریم.

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهران

۱۳۹۴/۷/۲۴
چرا اینقدر اطلاعات راجع به گوشی های جدید مایکروسافت کمه ؟
لطفا بررسی مفصلی وقتی ب دستتون رسید واسش بزارین
ممنون

arash

۱۳۹۴/۷/۲۴
حالا کی میاد ایران ؟