خانهاخبار
تیک تاک هوشمند: موتو 360 (2015) سوگلی اندرویدی

تیک تاک هوشمند: موتو 360 (2015) سوگلی اندرویدی

در این سری مطالب جدال قصد داریم به مقایسه سه ساعت هوشمند گیر اس2 سامسونگ، موتو 360 (2015) موتورولا و اپل واچ بپردازیم. در مطلب اول در مورد ویژگی‌های خوب گیر اس 2 صحبت کردیم، اما حالا نوبت موتو 360 (2015) است تا بگوییم به چه دلایلی این ساعت بهترین انتخاب برای شماست.
۱۳۹۴/۷/۲۲

طی یکی-دو سال گذشته، کمپانی‌های مختلف ساعت‌های هوشمند اندرویدی متنوعی به بازار عرضه کرده‌اند، اما موتو 360 موتورولا واقعا با همه آنها فرق دارد. درواقع موتو 360 را می‌توان سوگلی ساعت‌های اندرویدی به حساب آورد.
در پی استقبال سال گذشته کاربران و کارشناسان از موتو 360 اصلی، موتورولا نسل دوم این ساعت هوشمند را در نمایشگاه ایفا 2015 برلین معرفی کرد. این ساعت هوشمند این بار در دو اندازه 42 و 46 میلی‌متری وارد بازار شده و توانسته است از هر نظر زیبایی یک ساعت کلاسیک را با قابلیت‌های هوشمند ترکیب کند.
اما موتو 360 (2015) چه ویژگی‌ها و خصوصیات برتری نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند دارد؟ چرا باید موتو 360 جدید را به ساعت هوشمند گیر اس2 سامسونگ و اپل واچ ترجیح داد؟ این همان چیزی است که در ادامه مطلب در موردش توضیح می‌دهیم.

 

طراحی زیبا

image

 

اگر موتو 360 اصلی را از نزدیک دیده باشید، می‌دانید که دستگاه زیبایی است؛ اکنون موتو 360 (2015) از آن هم زیباتر شده است. موتورولا، برخلاف سایر سازندگان، سعی کرده در طراحی ساعت هوشمند خود از ظاهر کلاسیک ساعت‌های مچی دور نشود و کاربر احساس نکند از دستگاهی عجیب‌وغریب استفاده می‌کند که از مد به دور است.
نسل دوم موتو 360 این بار در دو اندازه 42 میلی‌متری زنانه و 46 میلی‌متری مردانه ساخته شده تا هر کاربر متناسب با اندازه مچ دست خود امکان استفاده از این ساعت را داشته باشد. قسمت اصلی که نمایشگر را در بر گرفته از جنس استیل بسیار باکیفیت و در چهار رنگ سیاه، نقره‌ای، رز گلد و طلایی ساخته شده و بند‌ آن نیز با دو جنس چرم و استیل، آن هم در رنگ‌های متنوع، قابل خریداری است.
ساعت گیر اس2 سامسونگ قطعا از نظر طراحی در برابر موتو 360 (2015) حرفی برای گفتن ندارد و در مثلث قدرت تنها اپل واچ است که قابلیت سفارشی‌سازی خوبی به کاربر می‌دهد؛ اما وقتی این سه ساعت را کنار هم بگذارید، می‌بینید که ساعت صفحه‌گرد موتورولا از نظر ظاهر چقدر شیک‌تر و زیباتر از دو تای دیگر است و آنهایی که به مد اهمیت می‌دهند، عاشقش خواهند شد!

 

رابط کاربری و سازگاری

image

 

موتو 360 یکی از پیشروترین دیوایس‌های Android Wear است و از آنجا که نسل اول این ساعت زیر نظر گوگل ساخته شد، به نحوی ‌می‌شود آن را ساعت نکسوس گوگل به حساب آورد. توسعه و پیشرفت روزافزون امکانات و ویژگی‌های سیستم عامل Android Wear و امکان استفاده از صدها اپلیکیشن و واچ فیس مختلف یکی دیگر از خصوصیات برتر موتو 360 (2015) نسبت به رقیب تایزنی و WatchOS است.
به‌دلیل در اختیار داشتن صفحه نمایش بزرگ‌تر با لبه‌های باریک‌تر، تاچ کردن و انتخاب آیکون‌ها راحت‌تر صورت می‎گیرد. برخورداری از ویژگی روشن بودن همیشگی صفحه، امکان استفاده از فرامین صوتی، سازگاری کامل با سرویس‌های گوگل و اتصال مستقیم به وای‌فای بدون نیاز به گوشی از جمله امکانات برجسته این محصول است.
از نظر سازگاری، موتو 360 (2015) از ساعت اپل و سامسونگ بسیار بهتر عمل کرده است. درحالی‌که گیر اس2 از گوشی‌های اندروید، آن هم به‌صورت محدود، و اپل واچ تنها از آی‌دیوایس‌ها پشتیبانی می‌کند، موتو 360 (2015) می‌تواند علاوه بر سیستم عامل اندروید با iOS نیز سازگار شود که مزیت بزرگی برای خریداران این ساعت خواهد بود.

 

سخت‌افزار

image


همان‌طور که گفتیم، موتو 360 (2015) در دو اندازه 42 و 46 میلی‌متری عرضه می‌شود که اندازه نمایشگر‌ آنها به‌ترتیب 1.37 و 2.63 اینچ است که از دو رقیب دیگر بزرگ‌ترند. باتری این دستگاه از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که در ساعت اپل و سامسونگ نمی‌بینید. این دستگاه با داشتن تاییدیه IP 67، همچون گیر اس2، در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است، اما ساعت اپل تنها در برابر پاشیدن آب از خود مقاومت نشان می‌دهد، که طبعا ضعف بزرگی به حساب می‌آید.

 

قیمت

image


بی‌شک قیمت نقش مهمی در خرید هر دستگاهی دارد؛ مخصوصا ساعت هوشمند که محصولی جدید است و کاربران با احتیاط بیشتری برایش پول خرج می‌کنند. قیمت موتو 360 (2015) از 300 دلار شروع می‌شود، اما برای خرید ارزان‌ترین مدل اپل واچ باید 50 دلار بیشتر از این مقدار خرج کنید. اگرچه قیمت گیر اس2 برابر موتو 360 است، وقتی به ظاهر و ویژگی‌های این دو نگاه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که موتو 360 (2015) انتخاب بهتری است.

 

در اولین مطلب جدال ساعت‌های هوشمند در مورد ویژگی‌ها و برتری‌های گیر اس2 سامسونگ گفتیم. در این مطلب از دلایلی نام بردیم که ساعت هوشمند موتو 360 (2015) را انتخاب درستی توصیف می‌‎کند. اما در مطلب سوم، که به‌زودی منتشر می‌شود، در مورد برتر‌های اپل واچ صحبت می‌کنیم و می‌گوییم چرا می‌توان ساعت اپل را به دو رقیب دیگر ترجیح داد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۷/۲۷
دیگه تو ساعتم از اپل تقلید میکنن

محمد

۱۳۹۴/۷/۲۳
با عرض سلام
ببینید این طور که نمیشه گفت..
آخه اگه اینطوری باشه وقتی یه شرکت ایده ی خوب داره بقیه نباید استفاده کنن...
خوب اینجوری همه گوشیا راکد و تکراری و با ایده های قدیمی میشن
پس تقلید در مسیر بهتر کردن توانایی ها ی گوشی تبلت ساعت یا هر چیز دیگه در همه ی موارد بد نیست.