خانهاخبار
تیک تاک هوشمند: با سامسونگ Gear S2 در زمان حرکت کنید

تیک تاک هوشمند: با سامسونگ Gear S2 در زمان حرکت کنید

سامسونگ هفتمین ساعت هوشمند خود را در کنار گلکسی اس6 اج پلاس و نوت 5 معرفی کرد. این ساعت Gear S2 نام دارد و می‌توان آن را کوچک‌ترین ساعت هوشمند دنیا دانست.
۱۳۹۴/۷/۲۰

تکنولوژی‌های پوشیدنی رواج بسیاری یافته‌اند. بند‌ سلامتی، عینک و ساعت هوشمند از جمله این محصولات پوشیدنی‌اند. شاید ساعت هوشمند را بتوان شناخته‌شده‌ترین تکنولوژی پوشیدنی دانست. کمپانی‌های بسیاری چون سامسونگ، اپل و موتورولا ساعت هوشمند تولید می‌کنند و سعی می‌کنند سهم بزرگی از این بازار به دست بیاورند. در جدال این هفته قصد داریم وارد دنیای تکنولوژی‌های پوشیدنی شویم و ساعت‌های هوشمند را از نظر بگذرانیم. این جدال را با Gear S2 شروع می‌کنیم و در طول هفته مطالب مربوط به دیگر ساعت‌های هوشمند را هم منتشر می‌کنیم. اپل واچ و موتو 360 سایر ساعت‌های شرکت‌کننده در این جدال‌اند. با من، آرش سلیمانی، و دوستان خوبم سروش چمنی و حسن سیدی از جی‌اس‌ام همراه باشید تا جدال این هفته را آغاز کنیم.

 

image

 

گیر اس2 را می‌توان کوچک‌ترین ساعت هوشمند دنیا دانست. برخلاف اکثر محصولات سامسونگ، که از اندروید قدرت می‌گیرند، گیر اس2 از سیستم عامل تایزن استفاده می‌کند. تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به این نکته پی ببرید که چرا کوچک‌ترین ساعت هوشمند دنیا بهترین ساعت هوشمند دنیا نیز هست.

 

طراحی

image

 

طراحی گیر اس2 بسیار جالب و زیباست. این محصول در سه مدل بلوتوث، بلوتوث کلاسیک و 3جی عرضه شده است و هر سه مدل بدنه‌ استیل ضدزنگ دارند. سایز صفحه هر سه یکسان و برابر با 1.2 اینچ است. مدل 3جی ضخامت بیشتری نسبت به دو مدل دیگر دارد. بند دو مدل بلوتوث و 3جی از جنس پلاستیک است. این بند سبب می‌شود کاربرانی که از این مدل‌ها استفاده می‌کنند به‌راحتی بتوانند ورزش کنند، بدون اینکه ساعت اذیتشان کند یا حس بدی به آنها دست دهد؛ به عبارت دیگر می‌توان این مدل‌ها را اسپورت نامید. بلوتوث کلاسیک، همان‌طور که از نامش پیداست، بیشتر حالت رسمی دارد و مناسب موقعیت‌های خاص است. برخلاف بند پلاستیکی و اسپورت دو مدل بلوتوث و 3جی، بلوتوث کلاسیک با بند چرمی در دسترس قرار گرفته است.

 

سازگاری

image

 

گیر اس2 با سیستم عامل تایزنی‌اش تقریبا با تمام گوشی‌های اندرویدی سازگار است؛ البته گوشی‌هایی که از اندروید کیت‌کت (4.4) استفاده کنند و حداقل 1.5 گیگابایت رم داشته باشند. سامسونگ ادعا می‌کند این ساعت با تمام گوشی‌های اندرویدی سازگار است، اما درواقع این ساعت با بعضی گوشی‌ها ناسازگار است. به‌عنوان مثال، ZTE AXON Pro جزو گوشی‌هایی است که با گیر اس2 ناسازگار است. البته اگر از آن دست کاربران سامسونگی هستید که به استفاده از سیستم پرداخت موبایلی سامسونگ روی ساعت هوشمند علاقه بسیار دارند، باید یک گوشی سامسونگ نیز در کنار ساعتتان داشته باشید تا بتوانید از مزایای سامسونگ پی روی گیر اس2 بهره‌مند شوید.

 

سخت‌افزار

image

 

کاربری آسان و متنوع

image

 

روی بدنه گیر اس2 دو دکمه وجود دارد: دکمه هوم و دکمه بازگشت. این دکمه‌ها در سمت راست ساعت قرار گرفته‌اند و امکان ناوبری را فراهم می‌کنند. البته ناوبری گیر اس2 به همین‌جا ختم نمی‌شود. کاربر می‌تواند با لمس صفحه به قسمت‌ها و اپ‌های مختلف ساعت رجوع کند و با لمس هر آیکون محتوای اپ را مشاهده کند. حاشیه (Bezel) چرخشی دیگر اهرم کنترلی این ساعت است. در کنار دکمه هوم حاشیه چرخشی وجود دارد که حول محوری می‌چرخد. کاربر با استفاده از این حاشیه می‌تواند میان واچ فیس‌ها و اپلیکیشن‌ها بچرخد و، به‌جای استفاده از فرامین لمسی، از این گزینه استفاده کند تا عملکردش سریع‌تر شود. 

 

واچ فیس و اپلیکیشن‌ها

image

 

واچ فیس چیست؟ واچ فیس قسمتی از ساعت است که زمان را با استفاده از شماره‌های ثابت نشان می‌دهد. البته این تعریف بیشتر در مورد ساعت‌های غیرهوشمند صدق می‌کند، ولی بهترین تعریفی که برای واچ فیس می‌توان ارائه کرد همین تعریف است. واچ فیس در ساعت‌های هوشمند، در کنار نشان دادن زمان، محتوا نیز نمایش می‌دهد. گیر اس2 واچ فیس‌های متنوع و گسترده‌ای دارد که به‌صورت پیش‌فرض روی آن قرار دارند. به‌عنوان مثال: ESPN واچ فیسی برای گیر اس2 دارد که با استفاده از آن می‌توانید نتایج بازی تیم‌های محبوبتان را روی ساعت هوشمندتان ببینید. در کنار این واچ فیس‌ها، اپ‌ها قرار دارند. کاربر با استفاده از اپ‌ها می‌تواند نیازهای روزانه‌اش را رفع کند. اپ‌های CNN ،Bloomberg ،S Voice ،Weather ،Nike ،Maps ،Email و... به‌صورت پیش‌فرض روی گیر اس2 وجود دارند.
از نظر اپلیکیشن و واچ فیس این ساعت بسیار غنی است و می‌تواند جامعه گسترده‌ای از کاربران را پوشش دهد؛ یعنی بسیار بیشتر از دو رقیب دیگر.

 

ضدآب بودن

image

 

گیر اس2 تاییدیه IP68 دارد. این تاییده به این معناست این محصول در برابر غبار مقاوم است و تا عمق یک متری آب هم هیچ مشکلی ندارد.  این ساعت را می‌توانید همه‌جا همراه خودتان ببرید. اگر به ورزش کردن علاقه‌مندید و فعالیت بدنی‌تان زیاد است، گیر اس2 می‌تواند وضعیت سلامتی شما را کنترل کند و پس از اتمام ورزش هم می‌توانید آن را همراه خودتان زیر دوش آب ببرید، بدون اینکه نگران باشید ساعت در دستتان خراب شود. جالب‌تر اینکه حاشیه چرخشی گیر اس2 زیر آب نیز به‌خوبی کار می‌کند و هیچ مشکلی ندارد.

 

باتری

image

 

باتری ساعت هوشمند یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این محصول است. هیچ کاربری دوست ندارد ساعت هوشمندی داشته باشد که لازم باشد هر روز شارژش کند. خوشبختانه گیر اس2 این قاعده را به‌خوبی رعایت کرده است: با هر بار شارژ می‌توانید دو تا سه روز از این ساعت استفاده کنید. عمر باتری این محصول بسیار مناسب است و نوید این را می‌دهد که هیچ‌کجا شما را تنها نمی‌گذارد. برای شارژ کردن این ساعت می‌توانید از شارژر وایرلس استفاده کنید.

 

درمجموع می‌توان گفت ساعت‌های هوشمند در حال همه‌گیر شدن هستند. این تکنولوژی بسیار به بدن نزدیک است و می‌تواند انسان را در هرچه بهتر و سالم‌تر زندگی کردن کمک کند. اگر به ساعت هوشمند علاقه دارید، گیر اس2 بهترین پیشنهاد موجود است. با این ساعت می‌توانید زندگی خودتان را بهتر از هر زمان دیگری مدیریت کنید و، مهم‌تر از آن، همیشه سلامت باشید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

امیررضا

۱۳۹۴/۱۰/۲۱
من گوشی galaxy e5دارم رمش 1.5 و اندروید 4.4 روشه ایا به گشی من میخوره

امیررضا

۱۳۹۴/۱۰/۲۱
سلام من گلکسی e5دارم و رمش 1.5 و اندروید 4.4روش نصب هست به گوشی من میخوره

Nick

۱۳۹۴/۷/۲۷
من همین پارسال gear 2 خریدم، یه ماه بعدش gear s اومد حالا هم gear s2 ! چقد سریع واقعا /:

جی اس ام

۱۳۹۴/۷/۲۱
قیمت مدل بلوتوث 300 دلار و مدل بلوتوث کلاسیک 350 دلار است. هنوز قیمت مدل 3جی آن مشخص نیست

robin

۱۳۹۴/۷/۲۰
بسیار زیبا.
قیمت این ساعت چند ?